ارز دیجیتال تتر چیست؟

ارز دیجیتال تتر

خرید تتر

تتر به گونه‌ ای طراحی شده که به دلار متصل شود. در حالی که ارزش سایر ارزهای دیجیتال اغلب در نوسان است، قیمت تتر معمولاً معادل 1 دلار است. با این حال همیشه این طور نیست و نوسانات ارزش تتر سرمایه‌ گذاران را در گذشته ترسانده است.

به نظر شما آیا استفاده از tether محدود به استفاده از ارزهای دیجیتال است و نمی‌ توان از آن به روش دیگری استفاده کرد؟ جالب است بدانید که در تجارت بین‌ الملل، دلار تتر به عنوان روشی کم‌ هزینه برای انتقال وجوه خرد نیز شناخته می‌ شود و بسیار کارآمد خواهد بود. در ادامه به مزایای تجارت به کمک tether می‌ پردازیم. 

ارز دیجیتال تتر چیست؟

پروژه تتر در نوامبر 2015 با دو توکن USDT و EURT وارد دنیای ارزهای دیجیتال شد. تتر در واقع یک ارز دیجیتال معادل ارزهای رایج قدیمی و برابر با دلار و یورو است. ارز دیجیتال تتر در ابتدا بر روی بلاک‌ چین بیت‌ کوین توسعه یافت. 

اما در ژوئن 2017 اعلام شد که لایت‌ کوین به بلاک‌ چین منتقل شده است. بیت‌ کوین نیز در سال 2019 در پلتفرم بلاک‌ چین توسعه یافت و در حال خدمت‌ رسانی به معامله‌ گران در این زمینه است. tether تقریباً برابر با ارزهای فیزیکی دلار و یورو است، زیرا این ارز دیجیتال در برابر دلار نوسانات کمی دارد.

بیشتر بخوانید: 5 تا از بهترین کیف‌ پول‌ های تتر

مسئولیت این ارز دیجیتال بر عهده کیست؟

توکن‌ های تتر توسط تتر Limited، یک شرکت مستقر در جزایر ویرجین بریتانیا صادر می‌ شوند. وب سایت tether می‌ گوید که این ارز در هنگ کنگ ثبت شده است و با دفاتر مختلفی در ایالات‌ متحده کار می‌ کند. این شرکت دارای تیم مدیریتی مشابه Bitfinx است.

Bitfinx یک صرافی دیجیتال در هنگ‌ کنگ و یکی از بزرگ ترین صرافی‌ های ارز دیجیتال در جهان است. Ludovicus van der Velde مدیر عامل  Bitfinx و Tetra و فیلیپ‌ پاتر مدیر استراتژیک هر دو شرکت می باشد. تتر در ابتدا ادعا کرد که 100 درصد توسط فدرال رزرو حمایت می‌ شود. اما این درست نیست.

با وارد کردن آن به کیف‌ پول الکترونیکی خود در یک صرافی، می‌ توانید ارزهای دیجیتال مختلف را خرید و فروش کنید. بنابراین تتر بهترین ابزار برای حفظ سرمایه آماده برای معامله‌ گران است.

ارز دیجیتال تتر

کاربرد تتر چیست؟

استفاده از tether در درجه اول موضوع خرید و فروش ارز دیجیتال برای معامله‌ گران است. یکی از کاربردهای دلار تتر به دلیل قیمت ثابت آن در برابر دلار، انتقال پول کم‌ هزینه برای مقاصد تجاری است. در واقع، به جای اینکه از طریق بانک‌ ها و صرافی‌ هایی که پول و کارمزد زیادی برای انجام این کار دریافت می‌کنند، حواله انجام دهید، می‌توانید با خرید تتر و دریافت آدرس کیف‌ پول شخصی که قصد تجارت با او را دارید می‌توانید با سهولت بیشتر و در زمان کمتر و با هزینه بسیار کم مبلغ مورد نظر را انتقال دهید.

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال تتر بر روی چه شبکه‌ ای قرار دارد؟

در کدام صرافی می‌توانید با تتر معامله کنید؟

صرافی‌ های مشهور بین‌المللی مانند Bitfinex، Binance، Bittrex و Poloniex و چندین صرافی دیگر از این ارز دیجیتال پشتیبانی می‌ کنند. شما می‌ توانید بیت‌ کوین یا سایر ارزهای دیجیتال را در ازای تتر (USDT) خریداری کنید و آن‌ ها را در کیف‌ پول خود در آن صرافی یا کیف‌ پول‌ های جداگانه مانند omniwallet و ERC20 نگه دارید. هر زمان که فکر کردید بازار خوب پیش نمی‌رود، می‌توانید دوباره tetherخود را به ارز دیجیتال دیگری تبدیل کنید. موجودی تتر خود را به راحتی به کیف‌ پول خود منتقل کنید و در ازای آن ریال دریافت کنید.

برای خرید تتر حتما به یک مرجع معتبر نیاز دارید.

اما در این بازار پر از واسطه، صرافی آریامانی با ایجاد بازاری مستقیم و شفاف از طریق بستری که در آن قیمت رقابتی برای مشتریان این ارز پرطرفدار فراهم می‌کند، بسیار محبوب است. ارزش ثابت دلار tether به ما کمک می‌کند تا در مواقع رکود، ارزهای دیجیتال خود را به تتر تبدیل کنیم و به دلیل کاهش قیمت بیت‌ کوین از دست‌ دادنِ پول خودداری کنیم. در بازار ریالی بدون واسطه جهت تمامی سکه‌ های معروف را فراهم کرده است، تا حدودی از ارزش و نیاز ایرانیان به این ارزدیجیتال کاسته است.

چرا مردم نگران هستند؟

شرکتی که تتر را کنترل می‌کند، قصد دارد ذخایر دلار آمریکا را برای حمایت از همه تترهای صادر شده، مانند ذخایر دلار فدرال با پشتوانه طلا، حفظ کند. در تئوری، دارندگان tether می‌توانند یک USDT را به Tether Limited به قیمت یک دلار آمریکا بفروشند. اما بر اساس ترس‌ هایی که در جامعه کاربران ارزهای دیجیتال به وجود آمده است، اعتقاد بر این است که Tether Limited ذخایر دلاری کافی برای پشتیبانی از همه تترهای در گردش را ندارد.
Greenspan به BI گفت:
 این یک ادعا است و ادعای فزاینده‌ای است که آن‌ ها این ذخایر را ندارند. آن‌ ها در مورد میزان و محل ذخیره این دلار چندان روشن نیستند. نیویورک تایمز در نوامبر گزارش داد:
یک منتقد دائمی آنلاین، Bitfinex’ed، چندین مقاله بسیار دقیق در مورد Medium نوشته است و استدلال می‌کند که به نظر می‌رسد Bitfinex سکه‌ های Tether را برای خرید و افزایش قیمت بیت‌ کوین غیر قانونی کرده است.

یک تجزیه و تحلیل آماری ناشناس در Tether که به صورت آنلاین منتشر شد و در جامعه کاربران ارز دیجیتال توزیع شد، ادعای مشابهی داشت:

بعید است که تتر از طریق هر فرآیند کسب و کار ارگانیک رشد کند، بلکه به شرایط بازار پاسخ خواهد داد.
این گزارش ادعا می‌کند که توزیع tether همزمان با کاهش قیمت بیت‌ کوین است، که نشان می‌دهد ممکن است از تتر برای خرید بیت‌ کوین‌ های ارزان قیمت استفاده شود.
تحلیل‌ ها می‌گویند توزیع Tether به طور قابل توجهی بازار را تغییر می‌دهد. 48.8 درصد از افزایش قیمت بیت‌ کوین در یک دوره بررسی شد که پس از ورود مقدار قابل توجهی تتر به کیف‌ پول بیت‌ کوین بود. دانشگاه تگزاس این نتیجه را تأیید می‌کند.
دو دانشگاهی که این مقاله را نوشتند به عملکرد تتر در دو سال گذشته نگاه کردند و به این نتیجه رسیدند که الگوهای قیمت بالاتر با این فرضیه که از tether برای حمایت از قیمت‌ ها و تغییر قیمت ارزهای دیجیتال به‌ ویژه بیت‌ کوین استفاده می‌شود، در نوسان است.
تتر جدید 850 میلیون دلاری تنها در ماه ژانویه ایجاد و توزیع شد و بسیاری در بازار نگران سرعت تولید تتر جدید بدون هیچ مدرکی دال بر پشتیبانی از tether هستند. تتر سپتامبر گذشته برای اثبات دارایی‌های بانکی خود یک سند حسابداری صادر کرد. اما یک وکیل به نیویورک تایمز گفت که “این سند ثابت نمی‌کند که سکه‌های Tether توسط دلار پشتیبانی می‌شوند.”
حسابداران فریدمن LLP این سند را آماده کرده‌اند و حساب‌ های Tether را به طور کامل حسابرسی کرده‌اند، اما این مشکل حل نشده است. اگر مشکلی با تتر وجود داشته باشد، به دلیل نقش مهمی که در بسیاری از صرافی‌ها دارد، می‌تواند اثرات نامطلوب گسترده‌ای بر بازار ارزهای دیجیتال داشته باشد.

ارز دیجیتال تتر

Greenspan گفت:

نکته اینجاست که اخیراً حجم مخالفت‌ ها با تتر رو به افزایش است. در صورتی که به اندازه کافی ذخیره دلاری وجود نداشته باشد، اونس تتر نباید به دلار آمریکا وابسته باشد و این تنها توسط بازار تعیین می‌شود. ترس اصلی این است که سقوط تتر همچنین ممکن است منجر به کاهش قیمت بیت‌ کوین و سایر ارزهای دیجیتالی شود که مردم در USDT معامله کرده‌اند. اگر tether از دلار جدا شود، برای صرافی‌ هایی که از آن به عنوان میانبر برای بودجه مشتری استفاده می‌کنند، مشکلات زیادی ایجاد می‌کند. این به طور بالقوه می‌تواند مشکلات نقدینگی ایجاد کند و در بدترین حالت، آن‌ ها را مجبور به جذب سرمایه اضافی کند.

بیشتر بخوانید: 5 نکته که قبل از خرید TETHER باید بدانید!

پاسخ تتر به این فرضیه‌ ها چیست؟

تتر تمامی اتهامات علیه خود را رد کرده و برداشتن ذخایر دلاری برای حمایت از تمامی تترهای در حال گردش پافشاری می‌کند و می‌گوید از ذخایر دلاری به درستی استفاده می‌شود. همچنین اعلام کرد که در حال حاضر نمی‌تواند با مشتریان آمریکایی تجارت کند. این شرکت یک شرکت حقوقی را استخدام کرده است تا علیه شخصی که کاربر حساب توییتر Bitfinex است، اقدام قانونی کند.
تتر در پاسخ به سؤالات مربوط به حسابرسی گفت:
ما تأیید می‌کنیم که مشکل فریدمن حل شده است. با توجه به فرآیندهای بسیار پیچیده‌ ای که فریدمن برای ترازنامه نسبتاً ساده انجام داد، مشخص شد که حسابرسی در مدت زمان کوتاهی غیرقابل دسترسی خواهد بود. تتر اولین شرکت در فضای ارز دیجیتال است که برای این فرآیند تلاش می‌کند و این سطح را دنبال می‌کند.

بیشتر بخوانید: آینده ارز دیجیتال تتر

شفافیت، اما هیچ پیش‌نیازی برای هدایت فرآیند و معیارهای تعیین موفقیت آن وجود ندارد. ما به این فرآیند متعهد هستیم، همانطور که همیشه بوده‌ایم، به تجهیز موارد مختلف و به روزرسانی‌های مختلف در زمان مناسب ادامه خواهیم داد.
این شرکت در ایمیلی به بلومبرگ در پاسخ به شکایت CFTC گفت:
ما مرتباً توسط قانونگذاران بررسی و نظارت می‌شویم. این سیاست ما نیست که در مورد چنین درخواست‌هایی اظهار نظر کنیم. JL van der Velde، مدیرعامل دانشگاه تگزاس در بیانیه‌ای گفت: «نه بیت‌ فینکس و نه تتر هرگز در دستکاری بازار یا قیمت ارزهای دیجیتال دیگر دخالتی ندارند.» از انتشارات تتر نمی‌توان برای افزایش قیمت بیت‌ کوین یا هر ارز دیجیتال دیگری در بیت‌ کوین استفاده کرد.

امتیاز به این مطلب
اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید