با بیت‌ کوین چه چیزهایی می‌ توان خرید؟

بیت‌ کوین در سال 2009 راه اندازی شد تا روشی برای پرداخت تراکنش‌ های دیجیتال روزمره باشد و از خرید یک فنجان قهوه برای صبحانه گرفته تا یک آپارتمان فول امکانات را ممکن کند. البته بعد از آن که خلافکاران در فعالیت‌ های غیر قانونی خود مورد استفاده قرار دادند بیت‌ کوین کمی از مسیر اصلی خارج شد. با این حال روز به روز گستره محصولات و خدماتی که به طور قانونی با بیت‌ کوین دریافت می‌ شود بیشتر از پیش می‌ گردد.
به مرور زمان بیت‌ کوین در بین خریداران و فروشگاه‌ ها پذیرفته شد و رواج پیدا کرد. پس از افزایش سرسام‌ آور ارزش آن در سال 2017 بسیاری از فروشگاه‌ ها آن را به عنوان روش پرداختی هزینه‌ ها قبول کردند و بسیاری از شرکت‌ ها به دو دلیل اساسی در جهت این روند حرکت کرده‌ اند.

  1. پیشرفت فناوری ارزهای دیجیتال که با نوآوری‌ هایی مانند شبکه لایتنینگ به عنوان راه حلی برای مقیاس‌ گذاری تعداد تراکنش‌ ها در شبکه ارز دیجیتال و سریع‌ تر و کارآمدتر کردن آن‌ ها تبلیغ می‌ شود.
  2.  ارز دیجیتال منحصر به صنعت خدمات مالی نیست و مواردی چون پلتفرم مبادلات ارز دیجیتال Coinbase، رکوردهای جدید قیمت، اشاره‌ های مثبت تنظیم ‌کننده‌ ها و سیاست‌ گذاران گواه آن است.

بنابراین چشم‌ انداز ساتوشی ناکاموتو مخترع مرموز بیت‌ کوین ممکن است به خوبی محقق شود و بیت‌ کوین به وعده اصلی خود مبنی بر تبدیل شدن به یک ارز برای معاملات روزانه عمل کند.

نحوه خرید با بیت‌ کوین

برای خرید با بیت‌ کوین از کارت‌ های نقدی کریپتو با ارز دیجیتال انتخابی شما بارگذاری می‌ شود. این‌ کارت‌ ها با غول‌ های پردازش پرداخت مانند Mastercard و Visacard شریک می‌ شوند تا تراکنش‌‌ ها یکپارچه انجام شود. در حالی که شما برای خرید هزینه را به صورت ارز دیجیتال پرداخت می‌ کنید فروشنده پول فیات دریافت می‌ کند.

چه چیزی می‌ توانید با بیت‌ کوین بخرید؟

شرکت‌ های پذیرنده بیت‌ کوین به سرعت در سراسر دنیا در حال افزایش هستند. در این مقاله به مواردی از آن اشاره می‌ کنیم.

1. نمایندگی خودروها

برخی از شرکت‌ های خودروسازی شما رو قادر می‌ سازند که با ارز دیجیتال خودرو بخرید. این فهرست طیف وسیعی از خودروهای لوکس از جمله لامبورگینی، سوباروس و خودرو برقی تسلا را در بر می‌ گیرد. ایلان ماسک بنیان‌ گذار تسلا از طرفداران ارزهای دیجیتال است و در توییتر اعلام کرد که از بیت‌ کوین پشتیبانی می‌ کند و آن را به عنوان پرداخت می‌ پذیرد البته چند ماه بعد تسلا پرداخت بیت‌ کوین را به دلیل نگرانی‌ های محیط‌ زیستی متوقف کرد.

2. محصولات فناوری و تجارت الکترونیک

چندین شرکت محصولات فناوری بیت‌ کوین را در وب سایت خود می‌ پذیرند. از مهم‌ ترین آن‌ ها به موارد زیر اشاره می‌ کنیم.

اوورستاک (Overstock)

اولین بار سایت Overstock در سال 2014 بیت‌ کوین را پذیرفت. اوورستاک پلتفرم تجارت الکترونیک که طیف وسیعی از کالاها را به فروش می‌ رساند و بنیانگذار آن پاتریک برن یکی از حامیان اولیه ارزهای دیجیتال بود.

ماکروسافت (Microsoft)

ماکروسافت نیز در بین شرکت‌ های بزرگ دنیا است که بیت‌ کوین به عنوان روش پرداختی در فروشگاه آنلاین خود پذیرفته البته اجازه تبلیغات ارزهای دیجیتال و محصولات مرتبط با آن را در سایت خود نمی‌ دهد.

Rakuten

کمپانی Rakuten که شرکتی برای اجاره منزل در ژاپن است جزء شرکت‌ های پذیرنده ارز دیجیتال می‌ باشد و در کیف‌ پول اختصاصی خود تحت عنوان Rakuten Wallet بسیاری از ارزهای بازار بیت‌ کوین و اتریوم پشتیبانی می‌ کند.

پی‌ پال (PayPal)

شرکت خدمات پرداخت پی‌ پال به مشتریان خود امکان خرید، فروش و نگهداری ارزهای دیجیتال مانند بیت‌ کوین اتریوم، لایت‌ کوین و بیت‌ کوین کش را در حساب‌ های خود می‌ دهد.

3. جواهرات و ساعت‌ های لوکس و گران

تعدادی از سازندگان کالاهای لوکس پذیرش بیت‌ کوین را به عنوان نوعی پرداخت آغاز کرده‌ اند. فروشگاه آنلاین BitDials ساعت‌ های خود را‌ با برندهای رولکس، پتک‌ فلیپ و سایر ساعت‌ های گران قیمت را در ازای بیت‌ کوین و سایر رمزارزها به فروش می‌ رساند. ساعت‌ ساز مشهور فرانک مولر یک ساعت مچی از جنس طلا و الماس که حاوی یک کد QR از بلوک پیدایش بیت‌ کوین تولید کرده است. برخی دیگر از جواهر فروشی‌ ها با پردازشگرهای پرداخت همکاری کرده‌ اند تا خریدهای مبتنی بر ارزها را از فروشگاه‌ های خود تسهیل کنند.

4. رسانه‌های خبری

رسانه خبری شیکاگو سان تایمز اولین نشریه‌ بزرگی بود که در سال 2014 بیت‌ کوین را در پلتفرم خود پذیرفت. در همان سال ناشر مجله تایم شروع به پذیرش ارزهای دیجیتال برای اشتراک‌ های دیجیتال خود کرد. به طور کلی رسانه‌ های ارزدیجیتال را برای اشتراک یا سایر خدمات می‌ پذریند.

5. بیمه

صنعت بیمه در پذیرش ارزهای دیجیتال محتاطانه عمل کرده است. اما همه ‌چیز در حال تغییر است. ارائه دهندگان بیمه شروع به پذیرش پرداخت حق بیمه با استفاده از بیت‌ کوین برای تمام خطوط بیمه به جز بیمه عمر (به دلیل مسائل نظارتی) کرده است. در آوریل 2021 شرکت بیمه سوئیسی AXA اعلام کرد که بیت‌ کوین برای پرداخت حق بیمه می‌ پذیرد.

چگونه می‌ توان با بیت‌ کوین خرید کرد؟

ساده‌ ترین راه برای خرید با استفاده از بیت‌ کوین و آلت‌ کوین‌ ها استفاده از کارت نقدی ارزدیجیتال است. این کارت‌ ها در صرافی‌ های اصلی ارز دیجیتال و سایر ارائه‌ دهندگان در دسترس هستند، به دارندگان امکان می‌ دهد که از دستگاه خودپرداز مانند Mastercard و Visacard پول برداشت کنند.

دبیت کارت بیت‌ کوین چگونه کار می‌ کند؟

کارت‌ های نقدی بیت‌ کوین مانند کارت‌ های نقدی پیش‌ پرداخت کار می‌ کنند با این تفاوت که به جای پول نقد بیت‌ کوین یا آلت‌ کوین بارگذاری می‌ شوند. زمانی که از آن در یک فروشگاه استفاده می‌ کنید پول از کارت شما به صورت ارز دیجیتال برداشته می‌ شود و با پول فیات مانند دلار به فروشنده پرداخت می‌ گردد. وقتی که موجودی کم شد می‌ توانید دوباره کارت را بارگذاری کنید.

کلام آخر

هر روز لیست کالاها و خدماتی که می‌ توانید با بیت‌ کوین و آلت‌ کوین‌ ها بخرید افزایش می‌ یابد. زیرا پول دیجیتال برای مردم و فروشندگان ملموس‌ تر می‌ شود. با ارز دیجیتال می‌ توانید به راحتی کالاهای اساسی مصرفی روزانه و یا بیمه، ساعت‌ های لوکس، بلیط هواپیما و… خریداری کنید. اگر می‌ خواهید با ارز دیجیتال خرید کنید با گرفتن دبیت کارت شروع کنید. این کارت‌ ها از صرافی‌ های اصلی ارز دیجیتال موجود است، به دارندگان اجازه می‌ دهد وجه نقد از دستگاه‌ های خودپرداز شرکت‌ کننده برداشت کند.

امتیاز به این مطلب
اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید