آلت‌کوین Altcoin چیست؟

 

آلت‌کوین Altcoin

به هر ارزدیجیتالی که بعد از بیت‌کوین به بازار معرفی شد آلت‌کوین گویند. Altcoin از ریشه Alternate و ترکیب دو کلمه Alt و Coinتشکیل شده است.
برخی از پروژه‌ها و کسب و کارها بر اساس آلت‌کوین‌ها بنا شده‌اند. برخی از قوانین و محدودیت‌هایی که بیت‌کوین دارد در آلت‌کوین‌ها تغییر کرده است و سرمایه گذاران به همین دلیل توجه بیشتری به آلت‌کوین‌ها  نسبت به بیت کوین دارند. همین مسئله باعث شده آلت‌کوین‌ها عملکرد بهتری نسبت به بیت‌کوین در بازار از خود نشان دهند.
اولین ارزدیجیتالی که به دنیا معرفی شد بیت‌کوین بود به همین دلیل از یک سری قوانین و مقررات پیروی می‌کند اما پس از آن ارزهای دیجیتال دیگری به بازار معرفی شدند که هرکدام به نحوی عیب‌های بیت‌کوین را برطرف کردند به همین دلیل کاربران زیادی به این رمز ارزها جذب شدند و باعث افزایش قیمت این نوع رمزارها شد.
اولین چیزی که به ذهن سازندگان آلت‌کوین‌ها می‌رسد رقابت با بیت‌کوین است. بسیاری از آلت‌کوین‌ها سعی می‌کنند از چارچوب اصلی ارائه شده توسط بیت‌کوین پیروی کنند.
همه آلت‌کوین‌ها در تلاش‌اند تا روش‌های ارزان‌تر و کارآمدتری نسبت به دیگر آلت‌کوین‌ها و بیت‌کوین ارائه دهند.

ساخت آلت‌کوین جدید

برای ساخت آلت‌کوین‌های جدید معمولاً با فورک کد کردن بیت‌کوین و یا دیگر آلت‌کوین‌ها بدست می‌آید می‌توان با اضافه کردن ویژگی‌های فنی جدید و پارامترهای تأیید شده به دیگر آلت‌کوین‌ها و یا بیت‌کوین یک آلت‌کوین جدید ساخت.
اما مهم‌ترین قست ساخت آلت‌کوین جدید فرآیند خودگردانی آلت‌کوین است.
آلت‌کوینی که می‌سازید باید برای کاربران مفید و ارزشمند باشد تا کاربر برای خرید و یا استخراج آن ارزدیجیتال جذب شود . آلت‌کوین‌ها در واقع برای پاسخگویی به کاربران رفع اشکالات و افزودن ویژگی‌های جدید، افزایش مقایس‌پذیری و کارایی، محبوبیت و نیز افزایش ظرفیت برای تراکنش‌های بیشتر به یک انجمن توسعه نیاز دارد.
از آنجایی که بازار خرید و فروش کوین برای کاربران بسیار اهمیت دارد باید بازاری را برای کاربران فراهم کنید تا آن‌ها بتوانند در آن بازار به راحتی و با خیال راحت به معامله بپردازند.
پس از جذب افراد به سمت آلت‌کوین شما باید یک نماد و آرم برای آلت‌کوین خود انتخاب کنید. پس از تمام شدن روی ایجاد کوین من کلیک کنید.

مزایای آلت‌کوین‌ها

  • رفع ایرادهای بیت‌کوین (آلت‌کوین‌ها با چارچوب مشابه بیت‌کوین طرحی شده‌اند و نقص‌های بیت‌کوین را برطرف می‌کنند.)
  •  رقابت با بیت‌کوین و سایر آلت‌کوین‌ها
  • کارمزد پایین تراکنش‌ها

معایب آلت‌کوین‌ها

  • ارزش ناپایدار آلت‌کوین‌ها
  •  پتانسیل بالا برای تقلب و کلاه‌برداری

بیت‌کوین در مقابل آلت‌کوین

شباهت‌های بسیاری بین بیت‌کوین و آلت‌کوین‌ها وجود دارد اما نمی‌توان گفت که دقیقاً آلت‌کوین‌ها از بیت‌کوین پیروی می‌کنند.
برای مثال برای استخراج هر بیت‌کوین حداقل 10 دقیقه زمان نیاز است اما لایت‌کوین تقریباً در هر 2.5 دقیقه یک سکه تولید می‌شود. این موضوع باعث می‌شود تا لایت‌کوین پردازش‌های سریع‌تری را انجام دهد. استخراج بیت‌کوین فرآیند پرهزینه‌ای است اما لایت‌کوین را می‌توان با سخت‌افزار رایج کامپیوتر استخراج کرد. در ضمن لایت‌کوین 84 سکه تولید می‌کند درحالی که بیت‌کوین 21 میلیون سکه تولید می‌کند.

برترین آلت‌کوین‌ها

این مسئله که بیت‌کوین در یک سمت و آلت‌کوین‌ها در سمت دیگر قرار دارند دلیل بر ضعیف بودن آلت‌کوین‌ها نیست. بیت‌کوین در ابتدا یک پروژه برای انتقال سریع ارزش مالی بود اما امروز بیشتر شبیه به طلا و وسیله‌ای برای ذخیره ارزش در نظر گرفته می‌شود. به همین دلیل امروزه آلت‌کوین‌ها به جای بیت‌کوین برای انتقال سریع ارز بیشتر کاربرد دارند. تعدادی از آلت‌کوین‌ها معروف را در اینجا برای شما آورده‌ایم.

اتریوم

بعد از بیت‌کوین دومین ارزدیجیتال از نظر ارزش بازار اتریوم است با نماد اختصاری ETH اتریوم یک زیر ساخت مبتنی‌بر فناوری بلاک‌چین است. اتریوم بوجود آمد تا شما برای انجام امور زندگیتان به هیچ بانک یا نهادی نیاز نداشته باشید.
اتریوم کاربرد فراوانی در فرآیند ساخت و اجرای قراردادهای هوشمند دارد.

بایننس کوین(BNB)

بزرگترین صرافی ارزدیجیتال دنیا صرافی بایننس است؛ و بسیاری از معاملات ارزهای دیجیتال در این صرافی انجام می‌شود.
امروزه بایننس تنها یک صرافی نیست و خود یک رمز ارز اختصاصی دارد.
صرافی بایننس برای هر تراکنش ایجاد شده کارمزد 1/0 درصد دریافت می‌کند که این در بین دیگر صرافی‌ها ایم کارمزد بسیار کم است.
در نظر داشته باشید که اگر برای تبادلات مالی خود از بایننس‌کوین استفاده کنید این کارمزد نصف می‌شود.
ارزش این رمزارز در رده سوم بازار قراردارد و بسیاری از سرمایه‌گذاران به افزایش قیمت این رمزارز در آینده امیدوارند.

ریپل XRP

در سال‌های اولیه که رمزارزها متولد شدند ریپل هم متولد شد و از همان سال‌ها تا امروز جزء بهترین رمز ارزها به شمار می‌رود. ریپل تبادلات مالی را بسیار راحت کرده و به جای انجام معامله در چند روز تنها در چند ثانیه می‌توانید معاملات خود را با استفاده از ریپل انجام دهید.
هدف اصلی ایجاد این رمزارز واسطه مالی برای صرافی‌های ارزدیجیتال بود.

دوج کوین

دوج کوین در ابتدا برای شوخی با سایر ارزهای دیجیتال متولد شد، اما امروزه از نظر ارزش در رده چهارم بازار قراردارد سازندگان این رمز ارز صرفاً برای تفریح آن را ایجاد کردند و فکر نمی‌کردند دوج‌کوین جدی گرفته شود.
دوج‌کوین به دلیل تکنولوژی، بستر کاربردی خاص، داشتن یک جامعه کاربری قوی و فعال باعث شد تا به یکی از محبوب‌ترین و بهترین رمزارزهای تاریخ تبدیل شود.
دوج کوین چیز خاصی برای عرضه ندارد و تنها حمایت‌های ایلان ماسک از دوج کوین باعث جهش قیمت این رمز ارز شد.

لایت کوین

لایت‌کوین یک فورک از بیت‌کوین است. برخی از سرمایه‌گذاران به بیت‌کوین لقب طلای دیجیتال و به لایت‌کوین لقب نقره دیجیتال می‌دهند.
هدف از ایجاد لایت‌کوین ساده کردن فرآیند استخراج و بالا بردن سرعت تراکنش‌ها بوده است.
لایت‌کوین نیز مانند بیت‌کوین برای عرضه محدودیت دارد در شبکه بیت‌کوین 21 میلیون سکه ولی در شبکه لایت‌کوین 84 میلیون سکه وجود دارد.

ترون TRX

ترون با هدف کوتاه کردن دست واسطه‌ها و اتصال تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان محتوا تولید شد؛ به لطف ترون اشتراک‌گذاری محتوای دیجیتال ساده و ارزان شد. بسیاری از کاربران عقیده دارند ترون نسل بعدی شبکه‌های اجتماعی و حتی وب سایت است.
شبکه ترون یک رمزارز اختصاصی دارد که جزء بهترین آلت‌کوین‌ها است؛ ترون بسیار شبیه به اتریوم است. اگرچه امکان استخراج این رمزارز وجود ندارد اما می‌توان به وسیله همین رمزارز آن را استیک کرد.

کاردانو

کاردانو بزرگترین پلتفرم مبتنی بر الگوریتم اثبات سهام است. بسیاری از کاربران آن را بهتر از اتریوم می‌دانند.
کاردانو بسیاری از محدودیت‌ها و مشکلات بیت‌کوین و اتریوم را به عنوان نسل اول و دوم رمزارزها برطرف کرده است. به همین دلیل اتریوم را نسل سوم رمزارزها معرفی می‌کنند.

سخن پایانی

تمام آلت‌کوین‌ها سعی می‌کنند ضعف‌های بیت‌کوین را برطرف کنند و خود را کارآمد‌تر جلوه دهند.

 

امتیاز به این مطلب
اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید