ترون چیست؟ ارز دیجیتال TRX و مزایای آن

ترون

ترون یک پلتفرم دیجیتال غیر متمرکز است که بر بستر بلاک چین کار می کند و ارز دیجیتال اختصاصی آن TRX یا  TRONIX نام دارد. این پلتفرم در سازمان غیر انتفاعی سنگاپور و در سال 2017 با هدف میزبانی یک سیستم سرگرمی جهانی مقرون به صرفه، شروع به کار کرد.

معرفی اولیه این ارز تنها در آسیا انجام شد و بعد از گذشت مدتی در سراسر جهان معرفی و محبوبیت زیادی کسب کرد. به طوری که تا سال 2021، 50 میلیون حساب در آن ایجاد شد. طراح این پروژه فردی به نام جاستین سان بود که علاوه بر این مدیریت این پلتفرم، مدیر عامل BitTorrent نیز هست. جاستین سان توانست دو بار جایزه افراد موفق زیر 30 سال فوربس را کسب کند.

ترون چیست؟

این پروژه با بهره مندی از خواص بلاک چین و فناوری P2P توانست این فرصت را در اختیار تولیدکنندگان محتوا بگذارد که محتوایشان را بدون واسطه به خریدار بفروشند. برنامه هایی که بر روی  پیاده سازی می شوند، با زبان Solidity نوشته می شوند که یکی از کارآمدترین زبان های برنامه نویسی است.

TRX ارز بومی ترون است و کاربران نیز با پرداخت این ارز به صاحبان اثر می توانند به محتوای آن ها دسترسی پیدا کنند.

پروژه ترون در ابتدا بر روی بلاک اتریوم شروع به کار کرد. به همین دلیل هم برخی از ویژگی های خود مانند قراردادهای هوشمند و برنامه ‌های غیرمتمرکز را وامدار این این شبکه است. در حال حاضر ترون بلاک چین اختصاصی خود را دارد و گفته‌می‌شود TRX و Ethereum در حال تبدیل شدن به رقیبانی سرسخت برای یکدیگر هستند.

ترون

ویژگی‌ های شبکه و ارز دیجیتال TRONIX

ویژگی های زیادی وجود دارد که باعث محبوبیت ارز دیجیتال ترون می شود. در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

  • ترون ادعا دارد که می تواند تا 10000 تراکنش در ثانیه را پشتیبانی کند آن هم بدون کارمزد!
  • اجرای برنامه‌ های کاربردی و قراردادهای هوشمند
  • امنیت بالای شبکه ترون
  • پشتیبانی از تعداد زیادی از کاربران

نحوه عملکرد TRX

ترون مدل مبتنی بر حساب استفاده می کند. در واقع دسترسی به موجودی ارز TRX با کلیدهای رمزنگاری شده، کنترل می شود. داده‌ها در بلاک چین ترون در سه لایه هدایت می شوند:

لایه اصلی : برنامه هایی که با زبان جاوا یا Solidity طراحی شده اند را برای ماشین مجازی TRX ارسال می کند.

لایه برنامه : استفاده برای طراحی برنامه ها و کیف پول های ارز دیجیتال TRX

ذخیره سازی : تقسیم داده های روی بلاک چین و داده هایی که به حفظ قراردادهای هوشمند کمک می کنند.

تولید ارز دیجیتال TRONIX

این ارز با فرایند ماینینگ یا استخراج به دست نمی آید. ماینینگ عملیاتی است که طی آن تراکنش ها اعتبار سنجی می شوند و در صورتی که بلاک جدیدی ایجاد شود، استخراج کننده پاداش دریافت می کند.

ترون از الگوریتم اثبات سهام محول شده استفاده می کند. در این الگوریتم کلیه افرادی که این ارز را دارند می توانند اعتبار سنجی تراکنش ها را انجام دهد و استیکینگ انجام دهند. در نهایت شبکه در ازای این کار به آن ها ارز دیجیتال پاداش می دهد.

ترون

کیف پول‌ های مناسب رمز ارز ترون

نرم ‌افزاری : تراست ولت (Trust Wallet)، گواردا (Guarda)، ترون لینک (Tronlink)، اکسودوس (Exodus)

سخت ‌افزاری : کیپ‌کی (KeepKey)، لجر نانو اس (Ledger Nano S)، ترزور (Trezor)

جمع بندی

لازم به ذکر است که دستاوردها و پیشرفت ترون در طول سال ها بدون بحث نیست. Tron یک پروتکل مبتنی بر بلاک چین است که هدف آن غیرمتمرکز کردن و دموکراتیزه کردن وب با ایجاد یک پلتفرم مقیاس پذیر، متمرکز بر عملکرد، رایگان و جهانی است که توسط قراردادهای هوشمند پشتیبانی می شود.

امتیاز به این مطلب
اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید