10 ارزدیجیتال برتر در فوریه 2022

 

10 ارز دیجیتال برتر

از بیت‌کوین و اتریوم گرفته تا دوج‌کوین و تتر، هزاران ارزدیجیتال مختلف وجود دارد که می‌توانند در اولین شروع کار در دنیای کریپتو، آن را بسیار زیاد کنند.

برای کمک به شما در به دست آوردن اهداف خود، اینها 10 ارزدیجیتال برتر براساس ارزش بازار آن‌ها یا ارزش کل تمام سکه‌هایی هستند که در حال حاضر در گردش هستند.

1. بیت‌کوین (BTC)

   ارزش بازار: بیش از 537 میلیارد پوند
بیت‌کوین (BTC) که در سال 2009 توسط شخصی با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو ایجاد شد، ارزدیجیتال اصلی است.

مانند بسیاری از ارزهای دیجیتال، BTC بر روی یک بلاک‌چین یا یک دفتر کل تراکنش‌های ثبت شده در شبکه‌ای متشکل از هزاران رایانه اجرا می‌شود.

از آنجایی که اضافات به دفتر کل توزیع شده باید با حل یک معمای رمزنگاری تأیید شود، فرآیندی که اثبات کار نامیده می‌شود، بیت‌کوین ایمن و در برابر کلاهبرداران ایمن نگه داشته می‌شود.

قیمت بیت‌کوین با تبدیل شدن به یک نام شناخته شده به شدت افزایش یافته است. در ماه می 2016، شما می‌توانید یک بیت‌کوین را با قیمت حدود 370 پوند خریداری کنید.

از 1 فوریه 2022، قیمت یک بیت‌کوین بیش از 28000 پوند بود. این رشد حدود 7600 درصد است.

2. اتریوم (ETH)

   ارزش بازار: بیش از 240 میلیارد پوند
هم یک ارزدیجیتال و هم یک پلتفرم بلاک‌چین، اتریوم به دلیل کاربردهای بالقوه‌ای که دارد، مورد علاقه توسعه‌دهندگان برنامه است، مانند قراردادهای به اصطلاح هوشمند که به طور خودکار در صورت برآورده شدن شرایط و توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) اجرا می‌شوند.

اتریوم نیز رشد فوق العاده‌ای را تجربه کرده است. از آوریل 2016 تا فوریه 2022، قیمت آن از حدود 8 پوند به بیش از 1980 پوند رسید و نزدیک به 25000 درصد افزایش یافت.

3. تتر (USDT)

  ارزش بازار: بیش از 57 میلیارد پوند
برخلاف برخی دیگر از انواع ارزهای دیجیتال، تتر یک استیبل‌کوین است، به این معنی که توسط ارزهای فیات مانند پوند انگلیس، دلار آمریکا و یورو پشتیبانی می‌شود و به طور فرضی ارزشی برابر با یکی از آن ارزش‌ها حفظ می‌کند.

در تئوری، این بدان معناست که ارزش تتر قرار است نسبت به سایر ارزهای رمزپایه ثابت‌تر باشد و سرمایه‌گذارانی که نسبت به نوسانات شدید سایر سکه‌ها محتاط هستند، از آن حمایت می‌کنند.

4. بایننس‌کوین (BNB)

  ارزش بازار: بیش از 46 میلیارد پوند
بایننس‌کوین شکلی از ارزدیجیتال است که می‌توانید از آن برای تجارت و پرداخت هزینه در بایننس، یکی از بزرگترین صرافی‌های رمزنگاری در جهان استفاده کنید.

بایننس‌کوین از زمان عرضه در سال 2017، صرفاً معاملات را در پلتفرم صرافی بایننس تسهیل کرده است.

اکنون می‌توان از آن برای تجارت، پردازش پرداخت و یا حتی رزرو ترتیبات سفر استفاده کرد.

همچنین می‌توان آن را با سایر اشکال ارزدیجیتال مانند اتریوم یا بیت‌کوین معامله کرد یا مبادله کرد. در سال 2017 قیمت آن کمتر از 10p بود، اما تا 1 فوریه سال جاری، به حدود 277 پوند افزایش یافت که تقریباً 377000 درصد افزایش یافت.

ارزهای دیجیتال برتر
ارزهای دیجیتال برتر

5. سکه دلار آمریکا (USDC)

  ارزش بازار: بیش از 32 میلیارد پوند
مانند تتر، USD Coin (USDC) یک استیبل‌کوین است، به این معنی که توسط دلار آمریکا پشتیبانی می‌شود و نسبت 1 USD به 1 USDC را هدف قرار می‌دهد.

USDC توسط اتریوم تامین می‌شود و شما می‌توانید از USD Coin برای تکمیل تراکنش‌های جهانی استفاده کنید.

6. کاردانو (ADA)

  ارزش بازار: بیش از 26 میلیارد پوند
تا حدودی بعد از صحنه ارزهای دیجیتال، Cardano به دلیل استقبال اولیه از اعتبار سنجی اثبات سهام قابل توجه است.

این روش با حذف جنبه رقابتی و حل مشکل تأیید تراکنش موجود در پلتفرم‌هایی مانند بیت‌کوین، زمان تراکنش را تسریع می‌کند و مصرف انرژی و اثرات زیست محیطی را کاهش می‌دهد.

کاردانو همچنین مانند اتریوم کار می‌کند تا قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز را فعال کند که توسط ADA، کوین اصلی آن، پشتیبانی می‌شوند. توکن ADA کاردانو در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتال بزرگ رشد نسبتاً کمی داشته است.

در سال 2017، قیمت ADA حدود 1.5p بود. از 1 فوریه 2022، قیمت آن حدود 77p بود که 5150% افزایش داشت.

7. سولانا (SOL)

  ارزش بازار: بیش از 25 میلیارد پوند
سولانا که برای کمک به استفاده از امور مالی غیرمتمرکز (DeFi)، برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) و قراردادهای هوشمند توسعه یافته است، بر روی مکانیزم‌های ترکیبی منحصر به فرد اثبات سهام و اثبات تاریخ اجرا می‌شود که به پردازش سریع و ایمن تراکنش‌ها کمک می‌کند.

SOL، توکن بومی سولانا، پلتفرم را تقویت می‌کند. هنگامی که در سال 2020 راه‌اندازی شد، قیمت SOL از 0.57 پوند شروع شد. در آغاز فوریه 2022، قیمت آن حدود 74 پوند بود که تقریباً 13000 درصد افزایش داشت.

8. ریپل (XRP)

  ارزش بازار: بیش از 21 میلیارد پوند
XRP که توسط برخی از بنیان‌گذاران مشابه ریپل، یک شرکت پردازش پرداخت و فناوری دیجیتال ایجاد شده است، می‌تواند در آن شبکه برای تسهیل مبادلات انواع ارزهای مختلف، از جمله ارزهای فیات و سایر ارزهای دیجیتال اصلی استفاده شود.

در ابتدای سال 2017، قیمت XRP 0.004 پوند بود. از 1 فوریه 2022، قیمت آن به 46p رسید که معادل افزایش بیش از 10000٪ است.

9. Terra (LUNA)

  ارزش بازار: بیش از 15 میلیارد پوند
Terra یک پلتفرم پرداخت بلاک‌چین برای استیبل‌کوین است که بر حفظ تعادل بین دو نوع ارزدیجیتال متکی است.

استیبل‌کوین‌های دارای پشتوانه Terra، مانند TerraUSD، با ارزش ارزهای فیزیکی مرتبط هستند.

وزنه تعادل آن‌ها، Luna، به پلتفرم Terra نیرو می‌دهد و برای ضرب بیشتر استیبل‌کوین‌های Terra استفاده می‌شود.

استیبل‌کوین‌های Terra و Luna براساس عرضه و تقاضا با هم کار می‌کنند: زمانی که قیمت یک استیبل‌کوین از ارزش ارز همبسته‌اش بالاتر می‌رود، کاربران تشویق می‌شوند تا Luna خود را بسوزانند تا مقدار بیشتری از آن استیبل‌کوین Terra را ایجاد کنند.

به همین ترتیب، هنگامی که ارزش آن در مقایسه با ارز پایه آن کاهش می‌یابد، این امر کاربران را تشویق می‌کند تا استیبل‌کوین‌های Terra خود را بسوزانند تا Luna بیشتری برش دهند.

با افزایش پذیرش پلتفرم‌های Terra، ارزش Luna نیز افزایش می‌یابد. از 3 ژانویه 2021، زمانی که قیمت آن 0.47 پوند بود، لونا تقریباً 8000٪ افزایش یافته است و فقط یک سال بعد به 37.79 پوند رسیده است.

10. پولکادات (DOT)

  ارزش بازار: بیش از 14 میلیارد پوند
ارزهای دیجیتال ممکن است از هر تعداد بلاک‌چین استفاده کنند. پولکادات (و رمزارز همنام آن) با ایجاد یک شبکه ارزدیجیتال که زنجیره‌های بلوکی مختلف را به هم متصل می‌کند تا بتوانند با هم کار کنند، آن‌ها را ادغام می‌کند. این ادغام ممکن است نحوه مدیریت ارزهای دیجیتال را تغییر دهد و از زمان راه‌اندازی پولکادات در سال 2020 باعث رشد چشمگیر شده است. بین سپتامبر 2020 و 1 فوریه 2022، قیمت آن حدود 565٪ رشد کرد، از 2.15 پوند به 14.33 پوند.

امتیاز به این مطلب
اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید