همه چیز درباره پولکادات و تاریخچه آن!

پولکادات

پولکادات یک پروتکل بلاک چین است که چندین زنجیره بلوک تخصصی را به یک شبکه واحد متصل می‌کند و به عنوان بخشی از چشم انداز گسترده‌ ای برای وب طراحی شده‌است. این ارز دارای پروتکل منبع باز بوده و باعث انجام انتقال ساده‌ تر هر نوع داده و رمزها را ایجاد کرد. بدین ترتیب زنجیره‌ های بلوکی زیادی در این برنامه می‌ توانند با یکدیگر همکاری کنند. هدف از ایجاد این همکاری به وجود آمدنِ وب غیر متمرکز و البته خصوصی است که بتواند توسط کاربران کنترل شود.

پولکادات نرم افزاری است که به دنبال ایجاد انگیزه در شبکه جهانی رایانه برای کار با بلاک چینی است که در بالای آن کاربران می‌ توانند بلاک چین‌ های خود را راه اندازی و کار کنند. به این ترتیب، این ارز رمز پایه، یکی از چندین بلاک چین رقابتی است که هدف آن رشد اکوسیستم ارزهای رمز پایه است.

با این حال، پولکادات، یکی از جدیدترین ارزهای رمزپایه است که در سال 2020 راه اندازی شد و تعدادی از ویژگی‌ های فنی جدید را برای رسیدن‌به هدف بلند پروازانه خود ارائه داد. این ارز دیجیتال، برای کار با دو نوع زنجیره بلوک طراحی شده‌است. یک شبکه اصلی، به نام زنجیره رله، که در آن معاملات دائمی هستند و شبکه‌ های ایجاد شده توسط کاربر که parachains نامیده می‌ شوند. پاراچین‌ ها را می توان برای هر تعداد استفاده، سفارشی کرد و در زنجیره اصلی قرار داد. بنابراین معاملات پاراچین از امنیت یکسان زنجیره اصلی بهره مند می‌ شوند.

پولکادات

سکه پولکادات چیست ؟

با تکیه بر این طراحی، تیم پولکادات ادعا می‌ کند که معاملات را می‌توان با استفاده از منابع محاسباتی مورد نیاز برای اجرای زنجیره اصلی، ایمن و دقیق نگه داشت. اگرچه کاربران این مزیت اضافی را دارند که می‌توانند پاراچین‌ های بسیاری را برای استفاده‌ های مختلف سفارشی کنند. تیم Polkadot معتقد است که این طراحی به کاربرانش امکان انجام معاملات بصورت خصوصی و کارآمدتر را می‌دهد و باعث ایجاد زنجیره بلوکی می‌‌ شود که اطلاعات کاربر را در شبکه عمومی فاش نمی‌ کند.

تا به امروز، پولکادات تقریباً دویست میلیون دلار از فروش ارز رمزنگاری‌شده DOT جمع و آن را به یکی از بیشترین بودجه‌ های پروژه‌ های بلاک چین تاریخ تبدیل کرده‌است.

اهداف Polkadot

ارز رمزپایه DOT Polkadot سه هدف مشخص را تأمین می‌کند که شامل ارائه زنجیره‌ های موازی، مدیریت شبکه و عملیات می‌ باشد. این ارز، چهار مولفه مشخص و اصلی را شامل می‌ شود. رله زنجیره‌ ای که قلب پولکادات به شمار می‌ آید، پاراچین‌ ها که زنجیره‌ های مستقل هستند. پارادرید که مشابه پاراچین‌ ها بوده و در نهایت بریده که باعث اتصال بلاک چین‌ های خارجی است.

پولکادات

مزایای ارز دیجیتال پولکادات چیست؟

مقیاس :

یکی از نکاتی که لازم است اشاره کنیم این است که هر یک از بلاک چین‌ ها، قادر هستند، بخشی از ترافیک‌ ها را مورد پردازش قرار دهند. پولکادات یک که شبکه ای به صورت چند زنجیره‌ ای خرد شده می‌ باشد. بدین ترتیب می‌ توان تراکنش‌ های خود را به شکلی موازی در زنجیره‌ های مختلفی پردازش کرده و تنگناهای شبکه‌ های قدیمی مربوط به پردازش معامله‌ ها را که بصورت واحد انجام می‌شد، حذف نمایند. این قدرت پردازش موازی باعث می‌ شود که مقیاس پذیری بهبود بخشیده و شرایط مناسبی را برای افزایش تصویب و رشد در آینده ایجاد کرد.

تخصص :

وقتی صحبت از معماری بلاک چین می‌ شود، در نظر گرفتنِ یک اندازه برای همه مناسب نیست. همه بلاک چین ها برای پشتیبانی از ویژگی‌ های مختلف، مبادله می‌ کنند. در پولکادات، هر بلاک چین می‌ تواند یک طراحی جدید داشته باشد که برای یک مورد خاص بهینه شده باشد. بنابراین بلاک چین‌ ها قادر به ارائه خدمات بهتری خواهند بود و از کدهای غیر ضروری استفاده نکرده و می‌ توانند امنیت و عملکردی بهتر ارائه کنند.

همکاری :

شبکه‌ ها و برنامه‌ های کاربردی در این ارز دیجیتالی، می‌ توانند همانند برنامه‌ های موجود در تلفن‌ های هوشمند، اطلاعات را بدون نیاز به اعتماد به ارائه دهندگان خدمات متمرکز، به اشتراک بگذارند. آن چه که در دیگر شبکه ها شاهد آن بودیم، عملکرد مستقل محیط ها بوده است که در این شبکه پولکادات، این قابلیت ایجاد شده است که میان زنجیره ها ارتباط و همکاری ایجاد شود.

خودگردانی :

جوامع موجود در Polkadot به دلخواه شبکه خود را اداره می‌ کنند و حاکمیت شبکه Polkadot را به عنوان سهامی شفاف در اختیار دارند. این امکان برای گروه ها وجود دارد که متناسب با تقاضای خود، مدیریت بلاک چین‌ های خود را انجام و آن ها را بهبود ببخشند. می‌ توانند ایده‌ های نوین خود را تست کرده و نمونه‌ های پیشین را برای فرآیندی سریع تر جایگزین نمایند.

ارتقاء شبکه :

مانند سایر نرم افزارها، بلاک چین‌ ها نیز برای به روز ماندن و پیشرفت در طول زمان، به ارتقا نیاز دارند. با این حال، به روزرسانی زنجیره‌ ها ، که دو تاریخ معامله جداگانه ایجاد می‌کنند، اغلب ماه‌ ها به طول می‌ انجامد. پولکادات امکان به روزرسانی بدون چنگال را فراهم می‌ کند و به زنجیره بلوک اجازه می‌ دهد با دسترسی به فناوری بهتر، تکامل یابند و به راحتی سازگار شود.

پولکادات

Polkadot چگونه کار می کند؟

شبکه پولکادات امکان ایجاد سه نوع بلاک چین را فراهم می‌ کند.
رله زنجیره ای : اصلی ترین بلاک چین این ارز ، جایی است که معاملات در آن نهایی می‌ شوند. برای دستیابی به سرعت بیشتر، زنجیره رله افزودن معاملات جدید را از عملکرد اعتبار آن معاملات جدا می‌ کند. این مدل طبق آزمایش 2020 ، به Polkadot اجازه می‌ دهد تا بیش از 1000 تراکنش در ثانیه را پردازش کند.
پاراچین‌ ها :Parachains زنجیره بلوکی سفارشی است که برای تأیید صحت معاملات از منابع محاسباتی زنجیره رله استفاده می‌ کند.
Bridges : پل‌ ها به شبکه این ارز رمزنگاری‌شده اجازه می‌ دهند تا با بلاک چین‌ های دیگر ارتباط برقرار کند. کار برای ساختنِ پل‌ هایی با بلاک چین‌ هایی مانند اتریوم، بیت کوین و … در حال انجام است که به شما امکان می‌ دهد تا نشانه‌ ها بدون مبادله مرکزی عوض شوند.

تفاوت میان پولکادات و اتریوم

با توجه به اینکه آن‌ ها از یک بنیانگذار مشترک هستند. اما تفاوت‌ هایی میان Polkadot با Ethereum وجود دارد. در واقع، این ارز رمزنگاری‌شده شباهت زیادی در طراحی و عملکرد با اتریوم دارد و شاید بتوان گفت که بروزرسانی‌شده اتریوم است. هر دو شبکه از یک بلاک چین اصلی استفاده می‌ کنند که در آن تراکنش‌ ها نهایی می‌ شود و امکان ایجاد بسیاری از بلاک چین‌ های کوچک‌ تر را فراهم می‌ کند. هر دو فناوری از staking به جای استخراج به عنوان ابزاری برای همگام سازی شبکه استفاده می‌ کنند.

این را لازم است بدانید که توسعه دهندگان می‌توانند از چارچوب توسعه پولکادات، برای شبیه سازی نسخه ای از بلاک چین Ethereum استفاده کنند که می‌ تواند در طراحی‌ های بلاک چین سفارشی خود استفاده نمایند.

پولکادات

نتیجه گیری

با توجه به مطالعه و بررسی پولکادات، می‌ توان نتیجه گرفت که این سامانه یک ابزار مفید و کارآمد برای تبادل پول و ارسال و دریافت وجه در سراسر جهان است. با استفاده از این سامانه، کاربران می‌ توانند به راحتی و با کمترین هزینه پول را به دیگران ارسال و دریافت کنند. همچنین، امنیت بالای این سامانه و استفاده از تکنولوژی رمزنگاری، این امکان را به کاربران می‌دهد تا با اطمینان کامل از انجام تراکنش‌ های خود استفاده کنند. به طور کلی، پولکادات یکی از بهترین سامانه‌ های تبادل پول آنلاین است که می‌ تواند به کاربران در انجام تراکنش‌ های مالی به صورت سریع، امن و راحت کمک کند.

امتیاز به این مطلب
اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید