10 دلیل برای خرید بیت‌کوین در سال 2022

 

10 دلیل برای خرید بیت‌کوین

بیت‌کوین در حال تغییر جهان است و هر طرفدار بیت‌کوین فهرستی طولانی از دلایلی که چرا ارزدیجیتال آینده پول است را به هم می‌زند. حق دارند بیت‌کوین یک ارز جهانی است که نگرانی‌های حریم خصوصی امروزی را برطرف می‌کند، افراد بدون بانک می‌توانند قدرت اقتصادی داشته باشند. علاوه بر این، در اینجا چند دلیل ملموس دیگر وجود دارد که چرا بیت‌کوین آینده پول است.

همانطور که در مورد درختان می‌گویند بهترین زمان برای کاشت 10 سال پیش و دومین زمان امروز است. همین توصیه را می‌توان در مورد بیت‌کوین نیز به کار برد و اینکه چرا اکنون دومین زمان مناسب برای خرید آن است.

در اینجا 10 دلیل برای خرید بیت‌کوین در سال 2022 آورده شده است.

  1.  این یک کلاس دارایی جدید است. طبقات دارایی یا حوزه‌های سرمایه‌گذاری به طور سنتی شامل سهام، اوراق قرضه و اخیراً نهادهایی مانند املاک و مستغلات است. اکنون ارزدیجیتال به این لیست اضافه شده است و بیت‌کوین به عنوان یک طبقه دارایی کاملاً جدید شناخته شده است.
    با توجه به اینکه شرکت‌هایی مانند Bakkt سرمایه‌گذاری نهادی در بیت‌کوین را به جریان اصلی می‌آورند، احتمالاً در آینده نزدیک در صندوق‌های بازنشستگی و براساس توصیه‌های مشاوران سرمایه‌گذاری ظاهر خواهد شد. بیت‌کوین همچنین برای شرکت‌ها به عنوان راهی برای حفظ خزانه‌های خود در برابر تورم به طور فزاینده‌ای جذاب می‌شود.
    مایکل سیلر، مدیرعامل شرکت هوش تجاری Microstrategy، با تبدیل بیش از 1 میلیارد دلار از دارایی‌های نقدی شرکت به بیت‌کوین قبل از میزبانی کنفرانسی با حضور گسترده‌ای از مردم در مورد “بیت‌کوین برای شرکت‌ها” صحبت کرد.
  2.  بیت‌کوین مستقل از سایر بازارها عمل می‌کند. هنگامی که بازار سهام سقوط می‌کند، بیت‌کوین آسیب ندیده باقی می‌ماند. این ممکن است یک بیانیه عمومی باشد، اما یک بیانیه نادرست نیست. البته، این نباید غافلگیر کننده باشد. از این گذشته، خود ایجاد بیت‌کوین پاسخی به سقوط بازار سهام، ترکیدن حباب املاک و مستغلات و بی‌اعتمادی کلی به سیستم‌های پولی سنتی بود.
    اما برای سرمایه‌گذاران امروزی، این جدایی با مدیریت ریسک بهتر و پرتفوی متنوع‌تر ارتباط دارد. با توجه به خرابی اخیر WallStreetBets که ناکارآمدی جدی و استانداردهای دوگانه در بازارهای سنتی را آشکار کرد، جذابیت بیت‌کوین برای سرمایه‌گذاران خرد افزایش یافته است.
    بیشتر بخوانید: 6 تا از بهترین کشورها برای استخراج بیت‌کوین
  3. این تورم بیت‌کوین و کاهش ارزش مشابه ارزفیات نیست. حقوق شما در سال آینده چقدر خواهد شد؟ یا حتی هفته آینده؟ اگر در ونزوئلا، سودان، آرژانتین یا زیمبابوه زندگی می‌کنید، به لطف تورم فوق‌العاده، پاسخ «خیلی زیاد» نیست. اما کاهش ارزش پول فیات (یعنی ارز تحت حمایت دولت، مانند یورو یا ین) یک مشکل جهانی است.
    کشورهای اروپای شرقی دارای نرخ تورم بیش از 3 درصد هستند و حتی ایالات‌متحده نیز نرخ تورم بالاتر از 2 درصدی تعیین شده توسط فدرال رزرو ایالات‌متحده دارد. ماهیت متناهی بیت‌کوین (فقط تعداد معینی سکه می‌تواند صادر شود) به این معنی است که ارز از این مشکل جلوگیری می‌کند. به این واقعیت اضافه کنید که پاداش بیت‌کوین برای استخراج یک بلوک هر چهار سال به نصف کاهش می‌یابد و نرخ تورم در واقع با گذشت زمان کاهش می‌یابد.
    وقتی نصف شدن بعدی بیت‌کوین در اوایل سال 2024 اتفاق بیفتد، نرخ تورم از 1.6% فعلی به تقریبا 0.8% کاهش می‌یابد. با افزایش قیمت‌ها در کالاهایی مانند مصالح ساختمانی و نیمه هادی‌ها در سال 2021، عرضه محدود بیت‌کوین واضح‌تر می‌شود.
  4.  بیت‌کوین یک ذخیره بزرگ ارزش است. آیا بیت‌کوین طلای دیجیتال است؟ ما می‌گوییم بهتر است این ارزرمزنگاری شده اغلب با طلا مقایسه شده است: این ارز جهانی است که توسط هیچ دولت یا نهادی کنترل نمی‌شود. استخراج سخت است و در یک عرضه محدود وجود دارد که ارزش آن را افزایش می‌دهد.
    و همانطور که در بالا توضیح دادیم، تورم مشابه ارزفیات نیست، ارزش آن نیز کاهش نمی‌یابد و آن را به یک ذخیره عالی ارزش تبدیل می‌کند. چه‌چیزی آن را بهتر می‌کند؟ برخلاف طلا، بیت‌کوین دیجیتال است. در حالی که طلا در مقادیر زیاد دست‌ و پا گیر می‌شود، نگهداری و حمل و نقل بیت‌کوین در مقادیر کم و زیاد آسان است. 0.25 BTC و 25 BTC را می‌توان در یک کیف‌پول رمزنگاری ذخیره کرد.
  5. قابل توقیف نیست در بسیاری از کشورها، ارزفیات شما می‌تواند توسط بانک مسدود شود یا دارایی‌های شما می‌تواند توسط دولت بدون هیچ اخطاری توقیف شود. کریپتوکارنسی متفاوت است. این توسط یک بانک مرکزی یا دولت کنترل نمی‌شود، به این معنی که اگر کلیدهای کیف‌پول بیت‌کوین خود را نگه دارید، فقط شما به پول خود دسترسی دارید و آن را کنترل می‌کنید، بدون دخالت دولت در اوایل سال 2021 در آلمان نشان داده شد، زمانی که مقامات نتوانستند به 1800 بیت‌کوین (به ارزش بیش از 60 میلیون دلار در آن زمان) دسترسی پیدا کنند که آن‌ها ادعا می‌کنند از یک هکر “مصادره” کرده‌اند.
  6. زیرساخت اطراف آن در حال رشد فوق‌العاده است. بیت‌کوین دیگر تنها رویای گروهی از آنارشیست‌های اقتصادی نیست. همانطور که مزایای فناوری بلاک‌چین همچنان خود را ثابت می‌کند، شرکت‌هایی مانند Visa، Fidelity و Square در حال یافتن راه‌هایی برای ادغام راه‌حل‌های بیت‌کوین در محصولات خود هستند.
    حتی خود بانک‌های بزرگ، از جمله بانک‌های مرکزی جهانی و شرکت‌های منطقه‌ای مانند بانک آمریکا و ولز فارگو، در حال آزمایش با بلاک‌چین هستند و زیر ساخت‌های بلاک‌چین را به سمت رشد فوق‌العاده سوق می‌دهند.
  7. به دلیلی به آن Honey Badger پول می‌گویند. بیت‌کوین توسط هیچ نهادی کنترل نمی‌شود، بنابراین کنترل آن با به خطر انداختن یک فرد، گروه یا شرکت غیرممکن است. بیت‌کوین توسط یک شبکه باز از همتایان صادر و نگهداری می‌شود که هیچ نهاد واحدی در رأس آن نیست. به دلیل ماهیت غیرمتمرکز آن، ممنوعیت‌ها، مقررات و محدودیت‌های دولتی نمی‌توانند به طور موثر خود بیت‌کوین را هدف قرار دهند، بلکه فقط شرکت‌ها و افراد مرتبط را هدف قرار می‌دهند.
    این باعث می‌شود که «ممنوع‌کردن بیت‌کوین» برای مقامات یک بازی طاقت‌فرسا و احتمالاً غیرقابل برد باشد. این امر بیت‌کوین را به عنوان یک پارادایم مالی جدید متمایز می‌کند که آزادی اقتصادی بسیار بیشتری را برای بسیاری ارائه می‌دهد.
  8. بیت‌کوین باعث می‌شود آنچه را که از قبلاً می‌دانید زیر سوال ببرید. آخرین باری که به این فکر کردید که پولتان از کجا می‌آید یا چه کسی ارزش آن را کنترل می‌کند، چه زمانی بود؟ اگر شما مانند بسیاری از ما هستید. وجود پول به شکل فعلی آن چیزی است که ما آن را بدیهی می‌دانیم، چه مقدار زیادی از آن را داشته باشیم و چه نداشته باشیم.
    اما ارزدیجیتال مفروضات ما را تغییر می‌دهد و به ما نشان می‌دهد که دولت‌ها مجبور نیستند کنترل سرمایه‌های ما را در دست داشته باشند، پول لازم نیست در بانک‌ها ذخیره شود، و این ارز می‌تواند از تورم و فساد در امان باشد.
  9. بیت‌کوین باعث می‌شود که بخواهید بیشتر در باره کارکرد پول بدانید. بیت‌کوین شما را وادار می‌کند که بپرسید چرا تا به حال حاضر بوده‌ایم به فیات بسنده کنیم. این باعث می‌شود که بفهمید بلاک‌چین چگونه کار می‌کند و چرا یک انقلاب مالی ضروری است. و دانستن این موارد مهم است؛ پس بیت‌کوین پول آینده است.
    بیشتر بخوانید: صرافی‌های بیت‌کوین
  10.  به احتمال زیاد ارزش بیت‌کوین افزایش خواهد یافت. نوسانات قیمتی که بیت‌کوین در چند سال اخیر تجربه کرده است، بسیاری از مردم را وادار می‌کند که بگویند بیت‌کوین بیش از حد نوسان دارد که نمی‌توان روی آن حساب کرد. اما در حالی که بی‌ثباتی قیمت قطعاً منجر به جهش‌ها و افت‌های چشمگیر، به‌ویژه در سال‌های 2017‌-2018 شده است، قوس کلی بیت‌کوین یک مسیر غیرقابل انکار صعودی را دنبال کرده است.
  11. به عبارت دیگر، اگر آن را به اندازه کافی نگه دارید، احتمال افزایش ارزش آن بیشتر از هر طبقه دارایی دیگری در 11 سال گذشته است. علاوه‌بر این، هر چه قیمت بیت‌کوین بالاتر رود، احتمال نوسانات آن کمتر می‌شود، زیرا مقدار پول مورد نیاز برای تغییر قیمت آن براساس درصد افزایش می‌یابد.
    بیت‌کوین برای مردم به عنوان راهی برای بازیابی قدرت خود بر اقتصاد خود ایجاد شد. دوازده سال بعد، بیت‌کوین نه تنها به مردم سراسر جهان این توانایی را می‌دهد که این کار را انجام دهند، بلکه ثابت شده است که سرمایه‌گذاری موفقی است، سرمایه‌ای که شایسته عنوان آینده پول است.

امیدواریم این مقاله پاسخ‌های محکمی به هر سوالی در مورد چرایی خرید بیت‌کوین ارائه کرده باشد. اگر می‌خواهید دقیقاً این کار را انجام دهید، آریامانی یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای خرید بیت‌کوین با حساب بانکی یا کارت اعتباری/کارت نقدی است.

امتیاز به این مطلب
اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید