6 تا از بهترین کشورها برای استخراج بیت‌ کوین!

بهترین کشور برای استخراج بیت‌ کوین

خرید تتر

بهترین کشورها برای استخراج بیت‌ کوین کدام ها است؟ خرید آنلاین بیت‌ کوین آسان است و برای اکثر مردم این ساده‌ ترین و سریع‌ ترین راه برای دریافت ارز دیجیتال می باشد. اما در برخی نقاط در سراسر جهان، هزینه استخراج یک بیت‌ کوین تنها کسری از قیمتی است که همان سکه در بازار آزاد دریافت می‌کند. این امر باعث شده است که استخراج بیت‌ کوین به یکی از سریع‌ ترین صنایع در حال رشد در جهان تبدیل شود. به ویژه در کشورهایی که ارزهای دیجیتال به آرامی تنظیم می‌ شوند و هزینه سربار عملیات استخراج، پایین است.

استخراج بیت‌ کوین آسان نیست و مانند استخراج طلا، به صبر و منابع زیادی نیاز دارد. اما اگر می‌ خواهید قدرت خود را در آن امتحان کنید، برخی از کشورها فرصت بهتری نسبت به سایرین فراهم می‌ کنند. بنابراین برای تبدیل شدن به یک ماینر موفق بیت‌ کوین کجا باید بروید؟ این شش کشور بهترین تراز سرمایه‌ گذاری کم سرمایه در هر سکه و محیط‌ های نظارتی مطلوب را ارائه می‌ دهند:
1. کویت

2. گرجستان

3. ایسلند

4. استونی

5. کانادا

6. ونزوئلا

استخراج بیت‌ کوین یا خرید بیت‌ کوین؟

برای اینکه یک کشور، میزبان بالقوه خوبی برای استخراج‌ کنندگان ارزهای دیجیتال باشد، ماینینگ دیجیتالی بیت‌ کوین باید ارزان‌ تر از خرید بیت‌ کوین باشد. در غیر این صورت، خرید ارز دیجیتال و حدس و گمان در مورد قیمت آن از طریق صرافی‌ های رمزنگاری منطقی‌ تر است. برای هر کسی که می‌خواهد بداند چگونه از طریق استخراج، ارز دیجیتال به دست آورد، این به معنای راه‌ اندازی فروشگاهی است که میانگین سرمایه‌ گذاری به ازای هر بیت‌ کوین استخراج شده تا حد امکان پایین باشد.

بیشتر بخوانید: استخراج ارز دیجیتال

هزینه‌ های سربار

بزرگ ترین نبرد در پایین نگه داشتن هزینه ماینینگ از قیمت خرید بیت‌ کوین، به حداقل رساندن قیمت و تقاضا برای برق است. پردازنده‌ های گرافیکی مورد استفاده برای استخراج ارزهای دیجیتال، انرژی باورنکردنی دارند و خنک‌ کردن همه این پردازنده‌ های گرافیکی برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد، انرژی بیشتری را می‌طلبد. در نتیجه، هزینه‌ های برق بزرگ ترین محرک برای راه‌ اندازی عملیات استخراج بیت‌ کوین است.

همچنین به همین دلیل است که کشورهای همسایه می‌توانند به ازای هر بیت‌ کوین استخراج شده چنین هزینه‌ های میانگین متفاوتی داشته باشند. یک کشور ممکن است برق ارزان قیمت را از طریق نیروی برق آبی فراوان یا ذخایر نفت و گاز تأمین کند، در حالی که کشور دیگر این کار را نمی‌کند. وضعیت اقتصادی یک کشور نیز در تعیین گرانی استخراج بیت‌ کوین نقش دارد.

عملیات معدنی به زمین‌ های زیادی و اغلب انبار های تازه ساخته نیاز دارد، بنابراین قیمت املاک و ساخت و ساز می‌ تواند تفاوت زیادی در هزینه‌ های سربار ایجاد کند. هر معدنچی همچنین نیاز به استخدام تکنسین‌ های ماهر برای نظارت بر تجهیزات خود دارد که دستمزد آن‌ ها تا حدی براساس هزینه‌ های زندگی محلی تعیین می‌ شود.

مقررات دولتی

با این حال، اقتصاد تنها مورد توجه ماینرهای ارزهای دیجیتال نیست. محیط‌ های نظارتی دولت‌ ها (چه بخواهند مردم را به خرید ارزهای دیجیتال تشویق کنند و چه ماینرها را برای نقل مکان) نیز بسیار مهم است. چنین سناریویی در چین اجرا شد و هزاران ماینر بیت‌ کوین این کشور اکنون به دنبال انتقال عملیات به خارج از کشور هستند. یک دولت دوست دار رمزنگاری، فراتر از اطمینان از اینکه مقررات سست یا محافظ ماینرهای ارزهای دیجیتال است، در واقع می‌ تواند اقتصاد استخراج بیت‌ کوین را در طول زمان بهبود بخشد.

بسیاری از کشورها نرخ‌ های مالیاتی مطلوبی را برای استخراج‌ کنندگان ارزهای دیجیتال به منظور اجرای عملیات استخراج در نظر می‌ گیرند. در همین حال، دیگران زیرساخت‌ های مورد نیاز برای استخراج را با نصب سیستم‌ های انرژی تجدید پذیر یا ایجاد اتصالات اینترنتی پر سرعت بهبود می‌ بخشند.

بهترین کشورها برای استخراج بیت‌ کوین

عوامل موثر در سود ماینرها در انتخاب کشور

1. قیمت بصورت کلی: هزینه برق، هزینه تجهیزات و هزینه‌ های دیگر مرتبط با فعالیت ماینینگ در کشور می‌ تواند تاثیرگذار باشد.

2. قانونی بودن فعالیت: برخی کشورها قوانین سختی برای فعالیت ماینینگ دارند که می‌ تواند به مشکلات حقوقی و مالی منجر شود.

3. پشتیبانی دولت: برخی کشورها از فعالیت ماینینگ حمایت می‌ کنند و امکانات و تسهیلاتی برای ماینرها فراهم می‌ کنند.

4. پایداری سیاسی: پایداری سیاسی و امنیت در کشور می‌ تواند تاثیر بزرگی بر فعالیت ماینینگ داشته باشد.

5. زیرساخت‌ ها و تکنولوژی: وجود زیرساخت‌ های مناسب و تکنولوژی مورد نیاز برای فعالیت ماینینگ نیز باید در نظر گرفته شود.

6. مالیات و مقررات: مالیات و مقررات مرتبط با فعالیت ماینینگ نیز می‌ تواند تاثیرگذار باشد و باید مورد بررسی قرار گیرد.

7. توانایی دسترسی به بازار: توانایی دسترسی به بازارهای مختلف و فروش محصولات ماینینگ نیز می‌ تواند تاثیرگذار باشد.

بهترین کشورها برای استخراج بیت‌ کوین

1. کویت

کویت به دلیل ارائه برق بسیار ارزان قیمت متمایز است که با توجه به اینکه این کشور کوچک خلیج فارس هشت درصد از عرضه نفت جهان را در اختیار دارد، جای تعجب ندارد. درآمد نفتی همچنین باعث می‌ شود که هزینه زندگی و انجام تجارت در کویت در مقایسه با کشورهای کم برخوردار بسیار پایین باشد. این یک مزیت بزرگ برای استخراج‌ کنندگان بیت‌ کوین است.

استخراج ارز دیجیتال در کویت نیاز به مقابله با آب و هوای به شدت گرم این کشور دارد. با این حال، الکتریسیته ارزان تا حد زیادی هزینه‌ های اضافی اجرای سیستم‌ های خنک کننده نیازمند انرژی را در شبانه روز جبران می‌ کند. یک بیت‌ کوین استخراج شده در کویت تنها حدود 1983 دلار قیمت دارد که آن را به رتبه پنجم بهترین کشور برای استخراج بیت‌ کوین تبدیل می‌ کند.

2. گرجستان

گرجستان از نظر نیروی برق آبی و گاز طبیعی غنی است و این کشور تاکنون تنها 25 درصد از منابع انرژی خود را استفاده کرده است. این باعث پایین نگه‌ داشتنِ قیمت برق می‌ شود که خبر خوبی برای استخراج‌ کنندگان ارزهای دیجیتال است. با این حال، معدنچیان باید با تقاضای بالای تهویه مطبوع در تابستان‌ های گرم گرجستان مقابله کنند.

چیزی که واقعاً گرجستان را برای صنعت بلاک‌ چین متمایز می‌ کند این است که از یک چارچوب نظارتی فوق‌ العاده مطلوب در مورد ارز دیجیتال برخوردار است. برخلاف زمانی که بخواهید ارز دیجیتال بخرید، وقتی بیت‌ کوین را در گرجستان استخراج می‌ کنید، کاملاً معاف از مالیات است. این باعث شد که قیمت استخراج یک بیت‌ کوین در گرجستان به تنها 3316 دلار کاهش یابد.

3. ایسلند؛ یکی از بهترین کشورها برای استخراج بیت‌ کوین از نظر آب و هوا

ایسلند همه‌ چیز را برای استخراج کنندگان بیت‌ کوین دارد: برق ارزان، آب و هوای سرد، و مقررات مطلوب. به همین دلیل این کشور جزیره‌ ای شاهد حجم عملیات استخراج تقریباً دو برابر شده است. ایسلند به لطف شبکه بسیار توسعه یافته نیروگاه‌ های برق آبی و زمین گرمایی، دارای کم ترین هزینه برق در جهان است.

نکته مهم این است که دولت هیچ محدودیتی برای ماینرهای ارز دیجیتالی که می‌ خواهند از شبکه برق بگیرند، حتی با افزایش مصرف برق اعمال نکرده است. آب و هوای سرد مزیت دیگری برای ماینرهای بیت‌ کوین مستقر در ایسلند است. تابستان‌ های سرد به طور چشمگیری هزینه تهویه مطبوع را کاهش می‌ دهد و تنها چیزی که برای خنک نگه‌ داشتن بانک سرورها در زمستان لازم است یک پنجره باز است.

با این حال، ایسلند ارزان‌ ترین کشور برای زندگی و کار نیست. در حال حاضر، ماینرهای بیت‌ کوین مستقر در ایسلند به طور متوسط 4746 دلار به ازای هر بیت‌ کوین استخراج‌ شده پرداخت می‌ کنند.

4. استونی

استونی خود را به عنوان اولین کشور اینترنت معرفی کرده است و تلاش زیادی برای بهبود خدمات و سرعت اینترنت در همه جای مرزهای خود دارد. جذب ماینرها و توسعه‌ دهندگان ارزهای دیجیتال یکی از اهداف بلند مدت این کشور است. بنابراین ماینرها علاوه‌ بر دسترسی آسان به اینترنت، نرخ مالیاتی دوستانه و محیط قانونی پیرامون فناوری بلاک‌ چین خواهند یافت. علاوه‌ بر این، هزینه برق در مقایسه با بقیه اروپا پایین است.

زمستان‌ های سرد تقاضا برای تهویه مطبوع را برای بخشی از سال کاهش می‌ دهد که به کاهش هزینه‌ های سربار عملیات استخراج بیت‌ کوین نیز کمک می‌ کند. با این حال، استونی یک کشور اروپایی است و هزینه انجام تجارت نشان‌ دهنده آن است. انتظار می‌ رود به طور متوسط 5551 دلار برای هر بیت‌ کوین در استونی سرمایه‌ گذاری کنید که می‌ تواند خرید آنلاین بیت‌ کوین را در زمان کاهش قیمت مطلوب‌ تر از استخراج آن کند.

5. کانادا

کانادا ممکن است اولین کشوری نباشد که در مورد استخراج بیت‌ کوین به آن فکر می‌ کنید. اما چیزهای زیادی برای ارائه به ماینرها دارد. زمین در نواحی شمالی کانادا برای یک کشور توسعه‌‌ یافته و همچنین نزدیک به برخی از بزرگ ترین نیروگاه‌ های برق آبی جهان بسیار ارزان است.

به علاوه، معدنچیان از مزایای تابستان‌ های خنک و زمستان‌ های سرد برای کمک به کاهش هزینه‌ های خنک کننده بهره می‌ برند. علاوه‌ بر این، کانادا رویکردی آینده‌ نگر را در پیش‌ گرفته است تا چگونه ماینرها و توسعه‌ دهندگان ارزهای دیجیتال را وادار به تماس با این کشور کند.

استخراج معادن تا حد زیادی توسط مقررات مهار نشده است و مواردی که وجود دارند برای محافظت از صنعت در برابر حملات قانونی طراحی شده‌ اند. در نتیجه، کانادا به مقصدی برای استخراج‌ کنندگان ارزهای دیجیتال تبدیل شد که از قوانین غیر دوستانه در چین فرار می‌ کنند.

به طور کلی، هزینه استخراج ارز دیجیتال در کانادا با بسیاری از کشورهای توسعه‌ یافته دیگر برابری می‌ کند. بسته به محل راه‌ اندازی فروشگاه، انتظار داشته باشید که 3965 دلار برای استخراج یک بیت‌ کوین سرمایه‌ گذاری کنید.

بهترین کشورها برای استخراج بیت‌ کوین

6. ونزوئلا

ونزوئلا در واقع ارزان‌ ترین کشور جهان برای استخراج‌ کنندگان بیت‌ کوین است و میانگین قیمت آن ۵۳۱ دلار به ازای هر بیت‌ کوین استخراج‌ شده است. اقتصاد این کشور به شدت از درآمد نفت حمایت و تضمین می‌ کند که عملیات معدنی می‌ تواند قیمت‌ های پایین‌ تری برای برق، زمین و نیروی کار پیدا کند.

با این حال، ونزوئلا برای استخراج‌ کنندگان بیت‌ کوین جای بسیار خطرناک‌ تری نسبت به سایر کشورهای فهرست ما است. آشفتگی‌ های سیاسی اخیر، آینده دولت این کشور را مبهم گذاشته و منجر به خاموشی‌ های متعدد شده است. استخراج‌ کنندگان بیت‌ کوین که علاقه‌ مند به راه‌ اندازی فروشگاه در ونزوئلا هستند، باید اطمینان حاصل کنند که می‌ توانند منبع تغذیه ثابتی داشته باشند و باید برای مقابله با آشفتگی‌ های نظارتی در سال‌ های آینده آماده باشند.

بیشتر بخوانید: چرا رمزارز ها تفاوت قیمت دارند؟

نتیجه گیری

در حالی که برای اکثر مردم در سراسر جهان، خرید آنلاین بیت‌ کوین بسیار منطقی‌ تر از استخراج آن می‌ دانند و در برخی کشورها مانند پرتغال، خرید ارز دیجیتال با قیمت فعلی ارزان‌ تر از استخراج آن است. افرادی که در مناطقی با انرژی ارزان و مقررات آرام هستند، استخراج بیت‌ کوین می‌ تواند کاملاً سودآور باشد.

و با توجه به اینکه بیت‌ کوین و سایر ارزهای دیجیتال در بحبوحه ریکاوری از پایین‌ ترین سطح اخیر خود هستند، احتمالاً پاداش‌ های مالی برای استخراج‌ کنندگان ارزهای دیجیتال جذاب‌ تر می‌ شود. در حالی که ماینرها می‌ توانند تقریباً در هر نقطه از جهان فعالیت خود را راه‌ اندازی کنند و سود ببرند، این شش کشور ترکیبی جذاب از بازده اقتصادی بزرگ و محیط‌ های نظارتی دوستانه را ارائه می‌ دهند. 

از این که تا پایان این مقاله از سایت آریامانی با ما همراه بودید از شما متشکریم. برای دریافت آموزش ها و اخبار جدیدتر به  کانال آریامانی مراجعه نمایید.

امتیاز به این مطلب
اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید