11 سرمایه گذار برتر بیت کوین

در بازار ارزهای دیجیتال سرمایه‌ گذارانی هستند که می‌ توانند تأثیرات محسوسی بر افزایش یا کاهش ارزش یک دارایی داشته باشند. آن‌ ها با معاملات در حجم بالا بر قیمت ارز تأثیر می‌ گذارند. در بین ارزهای دیجیتال بیت‌ کوین به عنوان قدیمی‌ ترین و با ارزش‌ ترین دارایی لقب پادشاه ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص داده است. بیت‌ کوین به گونه‌ ای طراحی شده که مبادلات آن ناشناس باشد اما افرادی هستند که دارایی بیت‌ کوین خود را فاش کردند. تمام نظرات و توئیت این افراد توسط کاربران رمزارزها دنبال می‌ شود. در این مقاله به معرفی چند تن از قدرتمند‌ترین سرمایه‌ داران بیت‌ کوینی که بیشترین بیت‌ کوین‌ ها را در اختیار دارند می‌ پردازیم.

1. بری‌ سیلبرت (Barry Silbert)

سرمایه‌ گذار و میلیاردر معروف بری سیلبرت یکی از تأثیرگذارترین افراد در صنعت ارزهای دیجیتال و بیت‌ کوین است. در سال 2015 گروه ارز دیجیتال (DCG) تأسیس کرد. هدف DCG راه‌ اندازی و حمایت از شرکت‌ های بلاک‌ چین و بیت‌ کوین برای توسعه‌ سیستم مالی جهانی است که تاکنون 168 شرکت مرتبط با ارزهای دیجیتال سرمایه‌ گذاری کرده است. گروه ارز دیجیتال مالک گری‌ اسکیل اینوستمنتس (Grayscale Investments) می‌ باشد که صندوق سرمایه‌ گذاری بیت‌ کوین (GBTC) را مدیریت می‌ کند. تا این لحظه این صندوق بیش از 25.3 میلیارد دلار بیت‌ کوین دارایی تحت مدیریت خود دارد.

2. برادران وینکلووس

کامرون وینکلووس (Cameron Winklevoss) و تایلر وینکلووس (Tyler Winklevoss) سرمایه‌ گذاران سرشناس دنیای ارزهای دیجیتال و کسب و کارهای مرتبط با بلاک‌ چین هستند. این دو اولین کسانی‌ هستند که با سرمایه‌ گذاری در بیت‌ کوین میلیاردر شدند و حدوداً 70000 سکه در اختیار دارند. دوقلوهای Winklevoss صرافی Gemini را در سال 2015 راه‌ اندازی کردند که این شرکت به سرمایه‌ گذاران اجازه خرید و فروش و ذخیره‌ دارایی‌ های دیجیتالی خود را می‌ دهد.

جمینی در دسامبر 2017 معاملات فیوچرز بیت‌ کوین را در بورس گزینه‌ های هیئت مدیره شیکاگو (CBOE) راه‌ اندازی کردند. برادران وینکلووس علاوه بر بیت‌ کوین سرمایه‌ گذاری زیادی در اتریوم کرده‌ اند.

3. مایکل نووگراتز (Michael Novogratz)

مایکل نووگراتز یکی از سرمایه‌ گذارن شناخته شده در وال استریت، مدیر سابق گروه سرمایه‌ گذاری فورتس و بنیانگذار و مدیر عامل شرکت گلکسی دیجیتال (Galaxy Digital) است که یک شرکت مدیریت سرمایه‌ گذاری در ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک‌ چین است.

4. مایکل سیلر (Michael Saylor)

مایکل سیلر مدیر عامل شرکت هوش تجاری میکرواستراتژی (Mircostrategy) و یکی از سرمایه‌ گذاران بزرگ بیت‌ کوین است. او اعتقاد دارد که ارز دیجیتال بزرگ ترین سرمایه‌ گذاری آینده است و قابل اعتمادتر از طلا است. در دسامبر 2021 دارایی خود را به 122478 بیت‌ کوین افزایش داد و 1434 بیت‌ کوین به ارزش هشتاد و چهار میلیون دلار خریداری کرد.

5. ایلان ماسک (Elon Musk)

ایلان ماسک مدیرعامل و بنیان‌ گذار شرکت خوودروهای الکتریکی و محصولات انرژی پاک تسلا است. در سال 2021 تسلا 1.5 میلیارد دلار بیت‌ کوین خریداری کرد و بیت‌ کوین را برای پرداخت خدمات و محصولات پذیرفت. پس از مدتی ایلان ماسک به دلیل اثرات سوء زیست‌ محیطی استخراج ارزهای دیجیتال تغییر موضع داد؛ البته همچنان از استخراج سبز حمایت می‌ کند.

6. ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto)

بیشترین بیت‌ کوین متعلق به خالق آن یعنی ساتوشی ناکاموتو است. برای اولین بار شخص یا گروهی مخفی با نام مستعار Satoshi Nakamoto وایت پیپر بیت‌ کوین را طراحی و عرضه کرد. او صاحب حدود 1.1 میلیون BTC از عرضه اولیه هست، که تاکنون از بیت‌ کوین‌ های خود استفاده نکرده است.

7. چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao)

یکی از مشهورترین افراد در دنیای کریپتو کارنسی چانگ پنگ ژائو معروف به CZ است. او در سال 2017 صرافی ارزدیجیتال بایننس را تأسیس کرد و ثروت خالص او به 2.6 میلیارد دلار تخمین زده شده است.

8. سم بنکمن فرید (Sam Bankman-Fried)

سم بنکمن فرید یکی از جوان‌ ترین و ثروتمندترین افراد در حوزه‌ ارزهای دیجیتال است که با نام SBF شناخته می‌ شود. او فارق التحصیل دانشگاه MIT و بنیانگذار و مدیر عامل شرکت FTX و Alameda است دارایی SBF در حال حاضر 24 میلیارد دلار گزارش شده است.

9. میکری ژان (Micree Zhan)

در سال 2013 آقای میکری ژان (Micree Zhan) به همراه وو جیان (Wu Jihan) ابر شرکت بیت‌ مین (BitMain) را در کشور چین تأسیس کردند؛ این شرکت بزرگ‌ ترین تولید کننده دستگاه‌ های ماینر و قطعات سخت‌ افزاری مرتبط به آن می‌ باشد میکری ژان صاحب 36 درصد از سهام شرکت است. پس از مدتی ارتباط بنیان‌ گذاران شرکت بیت‌ مین تیره و تار شد و نزاع و درگیری جهت ریاست شرکت بین آن‌ ها رخ داد که بر وجهه بیت‌ مین تأثیر سوء داشت با این حال ارزش شرکت 40 الی50 میلیارد دلار برآورد شده است.

10. وو جیان (Jihan Wu)

وو جیان فارق التحصیل رشته‌ اقتصاد و روانشناسی از دانشگاه پکن است. در سال 2011 از خانواده و دوستان مبلغی را قرض کرد تا بتواند 900 بیت کوین را خریداری کند و اولین کسی بود که در سال 2011 وایت پیپر بیت‌ کوین را به زبان چینی ترجمه کرد همچنین صاحب 20 درصد از سهام شرکت بیت‌ مین، غول سازنده دستگاه‌ های ماینر می‌ باشد.

11. بلیث مسترز (Blythe Masters)

خانم بلیث مسترز یکی از معدود زنان در بین سرمایه‌ داران بیت‌ کوین و ارز دیجیتال است. در 28 سالگی به عنوان مدیر عامل شرکت جی پی مورگان چیس (J.P. Morgan Chase) منصوب شد و اکنون ریاست هولدینگ دارایی‌ های دیجیتال (Digital Asset Holdings) را برعهده دارد و در تلاش است تا از فناوری بلاک‌ چین در فعالیت‌ های وال استریت بهره بگیرد.

امتیاز به این مطلب
اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید