چگونه اتریوم بخریم؟

 

اتریوم (ETH)

توکن بلاک‌چین اتریوم به نام اتر (ETH) یکی از سه ارزدیجیتال برتر جهان است. از ژانویه 2022، این رمزارز با حدود 380 میلیارد دلار دومین ارزش بازار را به خود اختصاص داد. که تقریباً برابر با 800 میلیارد دلار است. و ارزش بازار بایننس‌کوین در جایگاه سوم حدود 75 میلیارد دلار است.
در حالی که دارایی‌های ارزهای دیجیتال در سال‌های 2018 و 2019 نسبت به اوج خود در دسامبر 2017 کاهش یافت، بازار کریپتو تا سال 2021 به بالاترین سطح خود بازگشت و اکنون ارزش آن چندین برابر بیشتر از اوج قبلی است. اگرچه آغاز سال 2022 کمی عقب‌نشینی داشته است.

همچنان که بازار شاهد نوآوری است، علاقه زیادی به این فضا وجود دارد. ارزش اتریوم در ژانویه 2022 در حدود 3250 دلار معامله شد که نسبت به اوج‌های نوامبر 2021 که نزدیک به 5000 دلار بود کاهش یافت.
جذابیت اصلی ارزدیجیتال ادغام آن با شبکه اتریوم است.

اساساً، ETH نیروی محرکه قابلیت‌های شبکه اتریوم به طور کلی است. از آنجایی که شبکه اتریوم فرصت‌های گسترده‌ای را برای توسعه ارائه می‌دهد، ETH سرمایه‌گذاری است که بسیاری آن را امیدوارتر از بیت‌کوین می‌دانند.

اتریوم همچنین توسط چندین شرکت Fortune 500 پشتیبانی می‌شود و توسط چندین موسسه مالی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به همه این دلایل و موارد دیگر، بسیاری از سرمایه‌گذاران به سرعت ETH را به پرتفوی خود اضافه می‌کنند.

نکات کلیدی

  • اتریوم دومین ارزدیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار است که از ژانویه 2022 کمتر از نیم‌تریلیون دلار ارزش دارد.
  • اتریوم به عنوان یک پلتفرم قرارداد هوشمند بهینه شده است که برنامه‌ها و توکن‌های غیرمتمرکز مانند ICO یا NFT را اجرا می‌کند.
  • تجارت توکن بومی اتریوم، اتر (ETH) را می‌توان به صورت آنلاین از طریق تعدادی صرافی فعال انجام داد.
  • اکنون می‌توانید ETH را از طریق پلتفرم‌های کارگزاری اصلی مانند Robinhood یا Paypal خریداری کنید.

1. یک پلتفرم برای تجارت را شناسایی کنید.

به عنوان پایه‌ای برای قراردادن هر معامله، مهم است که بهترین پلتفرم معاملاتی را برای نیازهای خود شناسایی کنید. چند گزینه در مورد ارزهای دیجیتال با برخی از پلتفرم‌های برتر از جمله Coinbase، Kraken، Bitstamp، Gemini، Binance و Bitfinex وجود دارد.

همه این صرافی‌ها اتریوم را ارائه می‌دهند. یکی از بزرگترین ملاحظات برای انتخاب پلتفرم معاملاتی ارزهای دیجیتال، نوع صرافی است. پلتفرم‌های معاملاتی ارزهای دیجیتال می‌توانند صرافی‌های فیات یا صرافی‌های ارزدیجیتال به ارزهای دیجیتال (C2C) باشند.

به عنوان یکی از دو ارزدیجیتال بزرگ در جهان، سرمایه‌گذاران می‌توانند اتریوم را به راحتی در صرافی‌های فیات معامله کنند.

برخی از سرمایه‌گذارانی که می‌خواهند چندین ارز را معامله کنند یا این امکان را دارند که ارزهای دیگر را به راحتی به اتریوم تبدیل کنند، ممکن است بخواهند صرافی‌های C2C را با دقت بیشتری در نظر بگیرند.

بسیاری از سرمایه‌گذاران نیز دارای چندین حساب با صرافی فیات و صرافی C2C هستند.

به خاطر داشته باشید که ارزهای دیجیتال با نوآوری سریع به شدت کنترل نشده‌اند. این می‌تواند یک فرصت عالی برای بازار ایجاد کند، اما خطرات تقلب را نیز افزایش می‌دهد، بنابراین مهم است که از اعتبار صرافی پلتفرم معاملاتی که انتخاب می‌کنید اطمینان داشته باشید. چند سوال کلیدی که هنگام بررسی یک مبادله باید بپرسید عبارتند از:

1. صرافی کجاست؟
2. مجوز دارند؟
3. وب سایت آنها چقدر امن است؟
4. وجوه شما چقدر امن است؟
5. مدیران اجرایی چه کسانی هستند؟

بیشتر بخوانید: ویتالیک بوترین: به زودی اولین به‌روزرسانی اتریوم 2.0 عرضه خواهد شد

2. یک حساب کاربری ایجاد کنید.

هنگامی که در مورد پلتفرم معاملاتی متناسب با نیازهای شما تصمیم گرفتید، مرحله بعدی بازکردن یک حساب کاربری است. این فرآیند مشابه افتتاح حساب با یک پلتفرم کارگزاری است. شما باید نام، آدرس، شماره تأمین اجتماعی، فرم‌های شناسایی مشخص شده و موارد دیگر را ارائه دهید.

هنگامی که از یک سایت مطمئن شدید، فرآیند افتتاح حساب معمولاً به سرعت انجام می‌شود. تأیید حساب معمولاً آخرین مرحله در فرآیند افتتاح حساب است.

اکثر صرافی‌ها نیاز دارند که حساب خود را به یک یا چند روش تأیید کنید. این جایی است که احتمالاً باید اسنادی را برای تأیید هویت خود بارگذاری کنید و اطمینان حاصل کنید که حساب شما از قوانین نظارتی عبور می‌کند.

تأیید می‌تواند از حدود یک ساعت تا احتمالاً یک یا دو روز بسته به مبادله، طول بکشد.

3. ارز سپرده‌گذاری

در مرحله بعد باید ارز را به حساب خود واریز کنید. برای پلتفرم‌های ارزفیات، پس از تأیید اطلاعات پرداخت شما، این کار می‌تواند نسبتاً آسان باشد. به سادگی از طریق حساب بانکی یا کارت نقدی موجود در پرونده، پول اضافه کنید. صرافی‌های ارزهای دیجیتال معمولاً سرمایه‌گذاری بالایی ندارند، بنابراین می‌توانید به اندازه ۵ دلار یا ۱۰۰۰ دلار یا بیشتر سرمایه‌گذاری کنید.

اکثر صرافی‌ها برای هر معامله کارمزد دارند، بنابراین بهترین کار این است که مقادیر زیادی را در یک زمان معامله کنید.

سپرده‌گذاری ارز در صرافی‌های C2C می‌تواند کمی دشوارتر باشد. این صرافی‌ها از شما می‌خواهند که ارزدیجیتال را با کد از یک مکان به مکان دیگر ارسال کنید.

اتریوم یک ارز سپرده‌گذاری محبوب برای بسیاری از پلتفرم‌های C2C است، بنابراین نگهداری مقادیر زیادی از آن می‌تواند مفید باشد. تکمیل انتقال کد کمی بیشتر طول می‌کشد، معمولاً تا یک ساعت.

4. تجارت را شروع کنید

با یک حساب تأیید شده و پول واریز شده به آن حساب، می‌توانید خرید اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال را از طریق صرافی شروع کنید.

هر صرافی دارای یک رابط است که تا حدودی متفاوت عمل می‌کند، اما آماده باشید تا تراکنش‌ها را تأیید کنید و سپس زمان پردازش را در نظر بگیرید، که می‌تواند به تعداد کل تراکنش‌های درخواستی نیز بستگی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: با دیمیتری بوترین، پدر ویتالیک بنیان‌گذار اتریوم بیشتر آشنا شوید.

5. ETH را از کیف‌پول خارج کنید

هنگامی که ETH را از طریق صرافی خریداری کردید، می‌توانید آن ارز را به حساب بانکی یا کیف‌پولی که کنترل می‌کنید برداشت کنید. صرافی‌های فیات با فروش و ارسال درآمد به حساب بانکی شما، برداشت ETH را آسان می‌کند. پلتفرم‌های C2C زمان بیشتری می‌برند. در یک پلتفرم C2C، باید ETH خود را به یک صرافی فیات انتقال دهید و سپس آن را به صورت نقدی بفروشید.

در همه پلتفرم‌ها، عموماً می‌توانید ETH را به کیف‌پول ارسال کنید. سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر پیشنهادات اولیه سکه (“ICO”) بسیار پرخطر و سوداگرانه است و این مقاله توصیه‌ای توسط نویسنده برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال یا سایر ICOها نیست.

از آنجایی که موقعیت هر فرد منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم‌گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.

امتیاز به این مطلب
اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید