سرمایه‌گذاری بر روی رمز ارز ها!

رمز ارز

از آن‌ جایی که سرمایه‌ گذاری بیش از هر زمان دیگری روی ارزهای رمز پایه صعودی هست، علاقه به ارز مجازی غیر متمرکز همچنان در حال افزایش است. برای کسانی که در دنیای ارزهای دیجیتال تازه وارد هستند، رمز ارز می‌تواند دلهره آور و حتی کاملاً ترسناک به نظر برسد. کریپتو کارنسی یک ارز دیجیتال یا مجازی غیرمتمرکز است که با رمزنگاری ایمن می‌شود و عملاً آن را ضد تقلب می‌کند. عرضه آن محدود است که به ارزش کریپتو کمک و تقلبی یا دوبرابر کردن آن را تقریبا غیر ممکن می‌کند. امروزه، بیشتر خرید و فروش ارزهای دیجیتال از طریق صرافی ارزهای رمز پایه انجام می‌شود. مانند بورس اوراق بهادار صرافی واسطه‌ای بین خریدار و فروشنده بیت‌کوین، معروف‌ترین نوع ارزدیجیتال است.

نکات کلیدی

  • وقتی صحبت از ارزهای دیجیتال به میان می‌آید، یکی از بزرگ‌ ترین چالش‌ ها برای سرمایه‌ گذاران این است که در هیاهوی تبلیغاتی گرفتار نشوند
  • علاوه‌ بر تحقیق در مورد فناوری بلاک‌ چین، برای آشنایی با ارزهای مختلف موجود وقت بگذارید.
  • پرایمرهای زیادی در فناوری بلاک‌ چین وجود دارد که به راحتی برای افراد عادی نوشته شده است.
  • هنگام در نظر گرفتن یک سرمایه‌ گذاری، زمانی را برای مطالعه وایت پیپر پروژه اختصاص دهید.
  • در نظر بگیرید که چرا روی ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری می‌کنید.

بیشتر بخوانید: هزینه خرید ارز دیجیتال در صرافی‌ ها چقدر است؟

رمز ارز
رمز ارز

رمز ارز چیست؟

کریپتو کارنسی یک ارز دیجیتال یا مجازی است که با رمزنگاری ایمن می‌شود و تقلب یا خرج‌ کردن آن را تقریبا غیرممکن می‌کند. بسیاری از ارزهای دیجیتال، شبکه‌ های غیرمتمرکز مبتنی بر فناوری بلاک‌چین هستند. یک دفتر کل توزیع‌ شده که توسط شبکه‌ ای متفاوت از رایانه‌ ها اجرا می‌ شود. یکی از ویژگی‌ های مشخص ارزهای دیجیتال این است که معمولاً توسط هیچ مرجع مرکزی صادر نمی‌شوند و از نظر تئوری از دخالت یا دستکاری دولت مصون می‌مانند.

آنچه باید قبل از سرمایه گذاری در رمز ارز ها بدانید!

وقتی صحبت از ارزهای دیجیتال به میان می‌آید، یکی از بزرگ‌ ترین چالش‌ ها برای سرمایه‌ گذاران این است که در هیاهوی تبلیغاتی گرفتار نشوند. ارزهای دیجیتال به سرعت در سبد بسیاری از سرمایه‌ گذاران خرده فروش و نهادی مطرح شده‌اند. در عین حال، تحلیلگران همچنان به سرمایه‌ گذاران در مورد ماهیت نوسان و غیرقابل پیش‌ بینی بودن ارزهای دیجیتال هشدار می‌دهند. اگر تصمیم گرفته‌اید مانند هر سرمایه‌ گذاری دیگری در بازار ارزهای دیجیتال سرمایه‌ گذاری کنید، مهم است که تحقیق کنید. 

شاید اساسی‌ ترین سوالی که باید قبل از سرمایه‌ گذاری در ارزهای دیجیتال از خود بپرسید این است که چرا این کار را انجام می‌دهید؟ سرمایه‌ گذاری‌ های بی‌ شماری در دسترس هستند که بسیاری از آن‌ ها ثبات بیشتر و ریسک کمتری نسبت به ارزهای دیجیتال دارند. آیا صرفاً به دلیل مرسوم بودن ارزهای دیجیتال به آن علاقه دارید؟ یا دلیل قانع‌ کننده‌ تری برای سرمایه‌ گذاری در یک یا چند توکن دیجیتال خاص وجود دارد؟ البته، سرمایه‌ گذاران مختلف اهداف سرمایه‌ گذاری شخصی مختلفی دارند.

دلایل سرمایه‌گذاری در کریپتو (رمز ارز)

اجازه دهید با یک مثال شروع کنیم. از نظر سرمایه‌ گذاری، در بین ارزهای دیجیتال، بیت‌ کوین با ثبات‌ ترین و کم نوسان‌ ترین ارزدیجیتال است. باید به روشی مشابه سرمایه‌ گذاری بلند مدت سهام در نظر گرفته شود، نه مانند درآمد ثابت ماهانه. از این حیث، بیت‌ کوین مشابه سهام با ارزش بالا است. این روزها، بیت‌ کوین به عنوان یک پوشش تورمی عالی در نظر گرفته می‌شود. بیت‌ کوین به عنوان یک کالا، قانونمندترین ارز رمزنگاری شده و کم خطرترین است، زیرا پروتکل‌ های بیت‌ کوین ریسک را محدود می‌کند.

شبکه بلاک‌ چین اتریوم و ارز دیجیتال آن، اتر، محبوب هستند زیرا برنامه‌ های کاربردی در بالای آن ساخته‌ می‌شوند. Uniswap و Solana دیگر مبادلات و پروتکل‌هایی هستند که حجم قابل توجهی به دست آورده‌ا‌ند. بسیاری از آلت‌ کوین‌ ها، به معنای ارزهای دیجیتالی غیر از بیت‌ کوین، بیشتر به عنوان یک بازی فناوری عمل می‌کنند. نوآوری‌ های آن‌ ها واقعا جالب است، با این حال، گاهی اوقات این به قیمت غیرمتمرکز تمام می‌شود. 

خطر حمله 51%

یک نوع آن یک اختلال فرضی است که در حال حاضر به عنوان حمله 51 درصدی شناخته می‌شود. حمله 51 درصدی زمانی است که گروهی از ماینرها که بیش از 50 درصد از نرخ هش ماینینگ یا قدرت محاسباتی شبکه را کنترل می‌کنند، می‌توانند از تراکنش‌ های جدید، معکوس‌ کردن تراکنش‌ ها و سکه‌ ها دو برابر خرج کنند. در حالی که ممکن است سیستم را از بین نبرد.

بدیهی است که بهترین راه برای جلوگیری از حمله 51٪ این است که مطمئن شوید هیچ کس بیش از 50٪ را کنترل نمی‌کند. در استخراج بیت‌ کوین، هزینه و سختی خرید سخت‌ افزار و انرژی این امر را بسیار بعید می‌کند. این شبکه در برابر این نوع حملات بسیار مقاوم است.

بیشتر بخوانید: صرافی‌ های بیت‌ کوین

رمز ارز

نقش یک مبادله

در روزهای اول هیچ مبادله‌ای وجود نداشت. عموم مردم حتی از بیت‌ کوین اطلاعی نداشتند. تنها راه برای به دست‌ آوردنِ بیت‌ کوین، استخراج آن توسط خودتان یا از طریق انتقال همتا به‌ همتا با شخص دیگری بود. سپس صرافی‌ های خارج از بورس (OTC) آمدند که در ابتدا بدون نظارت، سپس با گذشت زمان بیشتر و بیشتر تنظیم شدند. در سال 2015، صرافی Coinbase متولد شد. امروزه، کوین‌ بیس در میان ده‌ ها صرافی فعال در ایالات‌ متحده و در سطح جهان است. صرافی‌ های متمرکز اصلی، مانند Coinbase، Kraken، و … به شدت تحت نظارت هستند.

اولین چیزی که قبل از انتخاب صرافی برای سرمایه‌ گذاران باید بدانید این است که بررسی کنید آیا این صرافی می‌تواند به طور قانونی در حوزه قضایی شما فعالیت کند یا خیر. حتی در صرافی‌ های قانونی که به خوبی تنظیم شده‌اند، همه سرمایه‌ گذاری خود را هم زمان قرار ندهید.

به عبارت دیگر، سرمایه‌ گذاری‌ های خود را گسترش دهید و تا حد امکان در کیف‌ پول نگه‌ داری کنید. تریدرهای بد زیادی در کریپتو وجود دارند و بهترین راه برای جلوگیری از آن‌ها این است که با صرافی‌ های شناخته شده، کیف‌ پول خود و متولیان مورد اعتماد خود برخورد کنید.

آیا سرمایه‌گذاری روی رمز ارزها ایده خوبی است؟

در حالی که تحلیلگران به سرمایه‌ گذاران در مورد ماهیت بی‌ ثبات و غیرقابل پیش‌ بینی بودن ارزهای رمزنگاری شده هشدار می‌دهند، برخی از سرمایه‌ گذاران مایلند برای پاداش احتمالی ریسک کنند. بسیار مهم است که از قبل تحقیقات خود را انجام دهید تا مشخص کنید آیا سرمایه‌ گذاری در ارز دیجیتال برای شما مناسب است یا خیر.

بیشتر بخوانید: بایننس در مقابل کوین بیس

نتیجه گیری

وقتی صحبت از ارزهای دیجیتال به میان می‌آید، یکی از بزرگ‌ ترین چالش‌ ها برای سرمایه‌ گذاران این است که در هیاهوی تبلیغاتی گرفتار نشوند. تحلیلگران همچنان به سرمایه‌ گذاران در مورد ماهیت بی‌ثبات و غیرقابل پیش‌ بینی بودن ارزهای دیجیتال هشدار می دهند.

اگر تصمیم گرفته‌اید مانند هر سرمایه‌ گذاری دیگری در بازار ارزهای دیجیتال سرمایه‌ گذاری کنید، مهم است که در نظر بگیرید چرا به این سرمایه‌ گذاری خاص علاقه دارید. با ارزهای رمزنگاری شده و فناوری بلاک‌ چین آشنا شده تا کاملاً مجهز شوید و مشخص کنید آیا این نوع فرصت سرمایه‌ گذاری برای شما ارزشمند است یا خیر.

امتیاز به این مطلب
اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید