هزینه خرید ارزدیجیتال در صرافی‌ها چقدر است؟

 

هزینه معامله بیت‌کوین چقدر است؟

جدا از قیمت خود بیت‌کوین، هر صرافی ارزهای دیجیتال هنگام خرید و فروش سکه، کارمزدی را برای معامله اضافه می‌کند.

این کارمزدها شامل کارمزدهای Maker (که نقدینگی دفترچه سفارش را از طریق سفارشات محدود اضافه می‌کند.) و Taker (که نقدینگی را از طریق سفارشات بازار از دفترچه سفارش کم می‌کند.) است.

در برخی موارد، معامله‌گران ارزهای دیجیتال می‌توانند هزینه‌های سازنده و معامله‌گر را نیز متحمل شوند، اگر سفارش محدود از قبل در دفترچه سفارش وجود داشته باشد.

صرافی‌های ارزهای دیجیتال عمدتاً کارمزدها را به دو صورت محاسبه می‌کنند: به عنوان کارمزد ثابت در هر معامله یا به عنوان درصدی از حجم معاملات 30 روزه برای یک حساب.

در هر دو مورد، آن‌ها یک ساختار لایه‌ای را اتخاذ کرده‌اند که به مقدار معامله بستگی دارد.

نکات کلیدی

  • خرید و فروش ارزهای دیجیتال از زمانی که بیت‌کوین برای اولین بار در سال 2009 عرضه شد، به طور فزاینده‌ای محبوب شده است.
  • اکنون ده‌ها صرافی آنلاین برای کمک به خرید و فروش ارزهای دیجیتال و همچنین تجارت ارزهای دیجیتال در برابر یکدیگر وجود دارد.
  • هزینه‌های معمول شامل کمیسیون معاملاتی است که به صرافی‌ها پرداخت می‌شود، وسعت پیشنهاد و درخواست، و کارمزد انتقال وجه به حساب بانکی شما.

چهار نکته مهم وجود دارد که معامله‌گران هنگام خرید ارزهای دیجیتال باید در نظر بگیرند.

  1.  صرافی‌های ارزهای دیجیتال در اکثر حوزه‌های قضایی نظارتی ندارند. اکثر رگولاتورها در کشورهای سرتاسر جهان رویکردی ساده برای تنظیم ارزهای دیجیتال در برخی از بزرگترین بازارهای تجاری آن اتخاذ کرده‌اند.
    به عنوان مثال، صرافی‌های ارزهای دیجیتال توسط مجموعه‌ای از مقررات در ایالات متحده کنترل می‌شوند که یکی از بزرگترین بازارها برای تجارت ارزهای دیجیتال است.
    برخی از انواع معاملات ارزهای دیجیتال در چین ممنوع هستند، که تا ابتدای سال 2017، 90 درصد از کل معاملات را تشکیل می‌داد.
    با این وجود، چندین صرافی برجسته چینی هنوز فعال هستند و از زمان سرکوب دولت به سادگی به سیشل یا مالت منتقل شده‌اند.
  2.  برنامه‌های کارمزد در صرافی‌های ارزدیجیتال برای تشویق تجارت مکرر در مبالغ تراکنش‌های بزرگ به ارزش هزاران دلار طراحی شده‌اند.
    کارمزدها اغلب با افزایش مقدار و دفعات معاملات کاهش می‌یابد. به این ترتیب، سفارش‌های کوچک و نادر در صرافی‌های ارزدیجیتال مقرون به صرفه نیستند.
    به عنوان مثال، برخی از صرافی‌ها برای معاملاتی به ارزش 10,000,000 دلار و بیشتر کارمزدی دریافت نمی‌کنند.
  3. صرافی‌ها تجارت با سکه را تشویق می‌کنند. معمولاً ارزهای فیات بسته به نحوه پرداخت، در صرافی‌ها هزینه واریز و برداشت را متحمل می‌شوند.
    اما خرید کریپتو با سکه‌های دیگر، در بیشتر موارد، رایگان است. در برخی موارد، ممکن است هزینه کمی برای راه‌اندازی یک کیف‌پول برای ارزدیجیتال مورد نیاز دریافت شود.
  4. اکثر صرافی‌های معروف ارزهای دیجیتال به همه کوین‌ها دسترسی ندارند. اما، در بسیاری از موارد، معامله‌گران می‌توانند وجوهی را از یک کیف‌پول به کیف دیگر منتقل کنند و حساب‌های تجاری خود را با استفاده از ارزهای فیات یا ارزهای دیجیتال تأمین کنند.
    به عنوان مثال، معامله‌گرانی که مایل به خرید Cardano (ADA)، یک ارزدیجیتال برتر از نظر ارزش بازار هستند، در حال حاضر نمی‌توانند این کار را مستقیماً در صرافی محبوب Coinbase انجام دهند.
    با این حال، معامله‌گران می‌توانند از ارزفیات برای خرید بیت‌کوین در Coinbase استفاده کنند.
    بایننس، صرافی دیگر، در حال حاضر به کاربران این امکان را می‌دهد که سکه‌ها را از کیف‌پول‌های دیگر وارد کنند. هنگامی که بیت‌کوین در حساب بایننس خود دارند، می‌توانند از آن برای خرید ADA لیست شده در صرافی استفاده کنند.

        انتقال بین چندین کیف‌پول در صرافی‌های مختلف هزینه‌های کمی را در هر انتقال به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: 5 درس بزرگ از مردی که بیخیال550،000 بیت کوین شد!!

در اینجا مقایسه مختصری از کارمزدهای معاملاتی بیت‌کوین در لیست فعلی محبوب‌ترین صرافی‌ها بر اساس حجم معاملات آورده شده است. این مقایسه هزینه‌های حاشیه و اهرم را در نظر نمی‌گیرد.

HCoin

HCoin مستقر در سیشل یکی از جدیدترین ورودی‌های حوزه تبادل ارزهای دیجیتال از ژانویه 2020 است.

HCoin که در آگوست 2018 راه‌اندازی شد، به مشتریان این فرصت را می‌دهد تا با فهرستی از ارزهای دیجیتال و ارزهای فیات از جمله بیت‌کوین، اتر، XRP، لایت‌کوین، بیت‌کوین معامله کنند. پول نقد، EOS، USDT، و HKDT، در میان بسیاری دیگر.

کارمزد سکه‌ها به ارز پایه و حجم بستگی دارد و در نموداری در وب‌سایت صرافی ذکر شده است به نظر نمی‌رسد این شرکت هیچ کارمزدی را برای تأمین مالی یک حساب از طریق انتقال دارایی‌های دیجیتال از کیف‌پول دیگری فهرست نکرده است، همچنین مشخص نیست که آیا کارمزد تراکنش بسته به اندازه هر معامله تغییر می‌کند یا خیر.

بیت سکه

پلتفرم استونیایی Coinsbit بر امنیت و پیشنهادات نوآورانه‌ای مانند InvestBox تمرکز دارد، راهی کم هزینه و کم خطر برای سرمایه‌گذاران برای انجام تراکنش‌های اکتشافی شامل آلت‌کوین‌های جدید.

وقتی صحبت از کارمزد به میان می‌آید، Coinsbit یک کارمزد ثابت 0.2٪ برای تجارت دریافت می‌کند.

صرافی همچنین دارای کارمزدهای متغییری برای واریز و برداشت، بسته به ارز‌دیجیتال، و با حداقل‌های متفاوت برای هر توکن است.

از 11 ژانویه 2020، کارمزد واریز USD 0.8٪ و کارمزد برداشت USD 0.4٪ بود. برخی از ارزهای رمزپایه برای سپرده‌گذاری رایگان هستند (به عنوان مثال ETH، ARK، ATB، و دیگران)، و برخی دیگر رایگان هستند.

علاوه بر این، حساب‌های جدید در ابتدا از برداشت منع می‌شوند. بعداً، حساب‌های اصلی محدودیت برداشت 500 دلار آمریکا یا معادل آن در هر دوره 24 ساعته دارند، در حالی که حساب‌های پیشرفته می‌توانند تا سقف 100000 دلار آمریکا یا معادل آن در یک بازه زمانی 24 ساعته برداشت کنند.

بیت‌فارکس

سومین صرافی محبوب ارزهای دیجیتال از نظر حجم مبادلات، BitForex است، یک صرافی که دفتر مرکزی آن در سنگاپور است و در سیشل ثبت شده است.

بیت‌فارکس مجموعه‌ای از گزینه‌های معاملاتی، از جمله معاملات حاشیه، مشتقات و موارد دیگر را ارائه می‌دهد. به این ترتیب، این صرافی نسبت به برخی از رقیبان خود در این لیست، برنامه کارمزد پیچیده‌تری دارد.

برای معاملات لحظه‌ای، بیت‌فارکس 0.1٪ برای فیدهای سازنده و گیرنده هزینه دریافت می‌کند. برای معاملات دائمی، کارمزد سازنده 0.04٪ و کارمزد گیرنده 0.06٪ وجود دارد.

نرخ‌های تخفیف‌دار برای حساب‌های بازارساز تخصصی روی پلتفرم موجود است. سپرده‌گذاری به بیت‌فارکس رایگان است، در حالی که برداشت‌ها بسته به ارز مربوطه متفاوت است. همچنین حداقل و حداکثر سطح برداشت ۲۴ ساعته مربوط به هر ارزدیجیتال است.

LBank

LBank علاوه بر اینکه یک صرافی رمزنگاری محبوب است، از نوآوری در فضای آلت‌کوین از طریق رویداد “LBK Voting Listing” خود نیز پشتیبانی می‌کند، که 8 پروژه جدید ارزهای دیجیتال را در مقابل یکدیگر قرار می‌دهد تا فرصتی برای لیست رایگان در LBank فراهم شود.

LBank یک کارمزد گیرنده 0.2٪ و یک کارمزد سازنده -0.05٪ دریافت می‌کند، به این معنی که سازندگان بخشی از کارمزد تجارت ایجاد شده را در تراکنش دریافت می‌کنند.

ارزهای دیجیتال مختلف با نرخ‌های برداشت متفاوتی مرتبط هستند که در مقادیر ثابتی از خود آن ارزهای دیجیتال تعیین شده‌اند.

به عنوان مثال، کاربری که بیت‌کوین را از LBank برداشت می‌کند، هزینه ثابتی معادل 0.0005 BTC دریافت می‌کند. همچنین حداقل‌های برداشت برای هر ارزدیجیتال وجود دارد که به عنوان مقادیر ثابت توکن مورد نظر نیز تعیین می‌شود.

جالب اینجاست که LBank حداکثر برداشت را در یک دوره 24 ساعته نشان نمی دهد.

بیشتر بخوانید: دلایل افزایش قیمت بیت‌کوین چیست؟

P2PB2B

شامل یکی از گسترده‌ترین لیست‌های جفت‌های معاملاتی، با بیش از 700 ترکیب ممکن، P2PB2B به طور منظم حجم معاملات روزانه را نزدیک به 1 میلیارد دلار می‌بیند.

مانند Coinsbit، P2PB2B یک کارمزد ثابت 0.2٪ برای معاملات دریافت می‌کند. کاربران می‌توانند اکثر ارزهای رمزنگاری شده از جمله BTC و ETH را به صورت رایگان واریز کنند.

با این حال، بسته به روش واریز، هزینه‌ای معادل 4٪ یا 5٪ (با حداقل 5 دلار یا 10 دلار آمریکا) برای واریز دلار به یک حساب وجود دارد.

P2PB2B همچنین حداقل واریز و برداشت را در بیشتر موارد تعیین می‌کند و بسته به ارزدیجیتال، هزینه برداشت متغییری را دریافت می‌کند.

مانند LBank، هزینه‌های برداشت از توکنی به توکن دیگر متفاوت است اما به عنوان مقادیر ثابتی از توکن‌ها ارزیابی می‌شود.

امتیاز به این مطلب
اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید