ارز web3 چیست؟ معرفی 8 ارز وب 3 برتر!

web3

چیزی که امروزه در فضای مجازی در حال تجربه کردن آن هستیم، نسل جدیدی از اینترنت به نام web3 است. در کنار این فضا، فناورزی های قدرتمند دیگری مانند بلاک چین، رمز ارزها، قراردادهای هوشمند و ماشین لرنینگ قرار گرفته اند. این پروژه ها سرمایه گذاری سودآوری را با خود به همراه دارند. در مقابل اگر بدون تجربه و آگاهی قدم به این راه بگذاریم بدون شک شاهد شکست خواهیم بود. ارزهای web3 نوعی از ارزهای دیجیتال هستند که علاوه بر ارزش سرمایه گذاری بالا، ریسک کمی هم دارند. در این مقاله قصد داریم تا درباره ارزهای وب 3 بیشتر صحبت کنیم.

web3 چیست؟

برای اینکه بتوانیم وب 3 را بهتر درک کنیم، لازم است تا به دوران وب 1 برگردیم و رشد اینترنت را از آن زمان مورد بررسی قرار دهیم. در دهه 90 میلادی اولین نسل اینترنت یعنی وب 1 معرفی شد که فضایی بسیار ابتدایی داشت. وب 2 نسل بعدی اینترنت بود که همه ما کم و بیش با آن آشنایی داریم. این نسل توانست گوشی های هوشمند، شبکه های 4g و 5g و اتصالات پرسرعت را با خود به همراه بیاورد.

اما نسل سوم اینترنت تمرکز خود را روی مواردی مانند شبکه بلاک چین، ارزهای دیجیتال، هوش مصنوعی، تمرکز زدایی و قراردادهای هوشمند گذاشته‌است. مجموع این فاوری ها، اکوسیستم وب 3 را تشکیل می دهند.

بیشتر بخوانید : تفاوت رمز ارز و ارز دیجیتال!

سرمایه گذاری روی ارزهای web3

مزایای زیادی را برای سرمایه گذاری در این بخش می توانیم بیان کنیم که تعدادی از آن ها عبارت اند از  :

  1. در حال توسعه بودن وب 3 : وب 3 در حال توسعه است و به شما این فرصت را می دهد تا ارزهای دیجیتال آن را با قیمت پایین خریداری کنید و بعد از مدتی با بالا رفتن قیمت آن، سرمایه خود را افزایش دهید. نمونه مشابه این نوع سرمایه گذاری را در دهه 90 زمانی که وب 1 به تازگی معرفی شده بود و تعدادی از افراد تصمیم گرفتند تا در مایکروسافت سرمایه گذاری کنند، دیده ایم. همچنین سرمایه گذاری بر روی فیسبوک در اوایل قرن 21 نمونه ای دیگر از سرمایه گذاری موفق است.
  2. قابل گسترش : این رمز ارزها به تازگی شروع به گسترش کرده اند و پتانسیل رشد بالایی دارند. در این مورد هم مثال های مشابهی می توانیم بیاوریم. مثلا رشد 5000 درصدی اتریوم یا رشد 23 هزار درصدی mana.
  3. تمرکز زدایی : تمرکز زدایی یکی از قابلیت های مهمی است که سرمایه گذاری بر روی ارزهای we3 به شما می دهد. در زمان پیدایش بیت کوین، مفهومی به نام تمرکز زدایی شکل گرفت که به معنای حذف هرگونه نظارت و دخالت افراد دیگر، حکومت ها و سایر ناظران بر روی تراکنش هاست.
  4. تنوع بالا : این نکته را می دانیم که هیچ گاه نباید تمام سرمایه خود را صرف خرید یک ارز کنیم. بهتر است همیشه در سبد خرید خود چند رمز ارز مختلف داشته باشیم. ارزهای وب 3 متنوعی وجود دارند که دست ما را در انتخاب چند ارز مختلف باز می کند.

بهترین ارزهای web3 برای سرمایه گذاری

TAMADOGEY؛ بازی برای کسب درآمد

این ارز دیجیتال که به تازگی وارد اکوسیستم دوج شده، یک تفاوت اساسی با آن دارد. تامادوج یک میم کوین است که با حمایت فضای مجازی، خریداران را به خود جذب می کند. این ارز توانسته فناوری غیرمتمرکز را وارد دنیای بازی ها کند. در تامادوج شما باید به حیوان خانگی غذا داده و رسیدگی کنید. به مرور زمان ممشاهده می کنید که حیوان شما در حال رشد است و این بدان معناست که حیوان شما بعد از بالغ شدن می تواند با حیوانات خانگی کاربران دیگر بجنگد و به دوج برتر شود.

web3

IBAT (Battle Infinity)؛ 6 بازی متنوع

یکی دیگر از سودآورترین ارزهای web3، ارز IBAT است. این پروژه تمرکز خود را بر روی 6 بازی Play-to-Earn قرار داده و کاربران زیادی از این راه توانسته اند به آن دسترسی پیدا کنند. در این بازی با جست و جو در اکوسیستم Battle Infinity مقصود خود را پیدا می کنید. توسعه IBAT بر روی Binance انجام شده و با پروتکل BEP-20 کار می کند. NFTهای موجود در بازی به وسیله ارز IBAT قابل خریداری هستند.

لیگ برتر IBAT پر طرفدارترین بازی Battle Infinity است که فضایی فانتزی و ورزشی دارد و تمرکز خود را روی بلاک چین گذاشته‌است. هدف IBAT بر روی راه اندازی قراردادهای هوشمند به منظور فروش چندگانه NFT است.

web3

Chainlink (LINK)؛ پل میان دنیای واقعی و بلاک چین

این شبکه به صورت غیرمتمرکز و بر روی بستر اتریوم کار می کند. چین لینک به ایجاد راحت تر قراردادهای هوشمند مبتنی بر دیتا کمک می کند. LINK که کوین اصلی این پروژه است از سال 2017 یعنی از زمان معرفی اولیه خود تا امروز 4000 درصد رشد را تجربه کرده است.

web3

Filecoin (FIL)؛ پیچیده ‌ترین پروژه صنعت بلاک چین

این شبکه همتا به همتا یک پلتفرم غیر متمرکز برای ذخیره سازی است. فایل کوین به کاربران اجازه می دهد تا فضای خالی هارد دیسک خود را اجاره دهند و در مقابل ارز دریافت کنند. با در اختیار قرار دادنِ فضای بیشتر، می توانید توکن و پاداش بیشتر هم دریافت کنید. از مزایای این شبکه می توان به تبدیل فایل های خود به NFT و ذخیره آن اشاره کنیم.

web3

Solana؛ قاتل اتریوم

سولانا در مواردی مانند برنامه‌های غیر متمرکز (DApps) و ایجاد پروتکل‌های امور مالی غیر متمرکز مورد استفاده قرار می گیرد. اتریوم پلتفرم مهمی برای قراردادهای هوشمند است. اما سولانا توانسته با هزینه کمتر و سرعتی بالاتر از اتریوم این کار را انجام دهد! این شبکه می تواند 65000 تراکنش را با هزینه 0.00025 دلار در هر ثانیه به انجام برساند! الگوریتم اثبات سهامی، دلیل سرعت بالای آن است.

web3

Ethereum؛ بلاک چین قرارداد هوشمند

اتریوم بلاک چینی غیر متمرکز، لایه 1 و اوپن سورس است. این شبکه در خط مقدم پشتیبانی از قراردادهای هوشمند قرار دارد. تعداد DApps های ساخته‌شده در اتریوم به 2700 عدد می رسد. این پلتفرم اعلام کرده است که قصد دارد الگوریتم خود را از اثبات کار به اثبات سهام تغییر دهد که این امر موجب بالا رفتن سرعت تراکنش ها می شود.

web3

Binance Coin؛ ارز بومی صرافی بایننس

بزرگ ترین صرافی ارزهای دیجیتال، صرافی بایننس است که ارز بومی آن جزء ارزهای با ارزش و سودآمور محسوب می شود. این کوین بر بستر اترویم طراحی شده و با سرعت بالا در تراکنش ها و پشتیبانی از قراردادهای هوشمند یکی از بهترین ارزهای دیجیتال حال حاضر web3 به حساب می آید.

web3

پولکادات (DOT)؛ تعامل بلاک چین ها

یکی از بهترین کوین های وب 3، پولکادات است. این شبکه امکان این که کاربران با چند بلاک چین مختلف با یکدیگر تعامل داشته‌باشند را به وجود آورده‌است. این ویژگی مهم ترین خاصیت پولکادات به حساب می آید.

web3

نتیجه گیری

در این مقاله مهم ترین ارزهای دیجیتال web3 را به شما معرفی کردیم. با این حال تصمیم گیری نهایی درباره این که کدام ارز ارزش سرمایه گذاری بیشتری را دارد بر عهده شماست.

 پر سود باشید!

امتیاز به این مطلب
اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید