چگونه ارز دیجیتال بخریم و بفروشیم؟

چگونه ارز دیجیتال بخریم و بفروشیم؟

خرید تتر

در این مقاله، روش‌ های مختلف فروش ارزهای دیجیتال را مورد بحث قرار می‌ دهیم. با این حال، این مسئولیت شماست که به کانال‌ های مناسب اعتماد کنید و ارزهای دیجیتال خود را فقط از طریق کانال‌ هایی که به آن‌ ها اعتماد دارید بخرید یا بفروشید. “چگونه ارز دیجیتال بخریم و بفروشیم؟” این موضوع بحثی است که در این مقاله به آن می پردازیم.

هنگامی که ارزهای دیجیتال را خریداری کردید، احتمالاً به این فکر می‌ کنید که چگونه می‌ توانید آن‌ ها را با سود نقد کنید. از آن جایی که رمز ارزها را نمی‌ توان مستقیماً در فروشگاه‌ ها یا برای خرید استفاده کرد، اگر به دنبال سود کوتاه مدت هستید، باید ارزهای دیجیتال خود را بفروشید. راه‌ های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد، از جمله صرافی‌ های ارز دیجیتال، انجمن‌ های آنلاین، دستگاه‌ های خودپرداز بیت‌ کوین، یا فروش آن به دوستان نزدیک و خانواده.

چگونه ارز دیجیتال بخریم؟

راه های متنوعی برای خرید ارز دیجیتال وجود دارد که البته همه آن ها قابل اطمینان نیستند. همیشه آسان ترین راه بهترین راه نیست. توصیه ما این است که بعد از بررسی و تصمیم گیری در مورد اینکه کدام ارز دیجیتال را می خواهید بخرید، به دنبال یک صرافی آنلاین مطمئن باشید.خرید ارز دیجیتال از طریق صرافی نیازی به حضور فیزیکی شما ندارد و به راحتی تنها با استفاده از اینترنت می توانید خرید خود را انجام دهید.

برای خرید ارز دیجیتال از صرافی وارد پیشخوان شده و حساب کاربری خود را ایجاد نمایید. بعد از طی کردن مراحل احراز هویت می توانید ارز دیجیتال خود را انتخاب کرده و با پرداخت ریالی به تعداد مورد نظر ارز دیجیتال در کیف پول خود دریافت کنید.

آنچه باید پیش ازخرید ارز دیجیتال بدانید

  1. تحلیل بازار : تحلیل نمودارهای مربوط به هر ارز به خرید مطمئن تر و پر سودتر شما کمک زیادی می کند. تحلیل تکنیکال که همان تحلیل الگوهای قیمت ارز است و تحلیل بنیادی برای افرادی که قصد سرمایه گذاری بلند مدت را دارند مناسب است به طوری که کلیه اطلاعات پیرامون ارز را به شما می دهد. اما لازم است برای هر کدام از این تحلیل ها آموزش ببینید و تجربه کسب کنید.
  2. نوسانات در بازار ارزهای دیجیتال : نوسانات زیاد بازار در صورتی که علم لازم را د اشته باشید در به دست آوردن سودهای کلان به شما کمک خواهند کرد.

  3. انتخاب بهترین رمزارزها : تعداد رمزارزهایی که تا امروز به وجود آمده است به 9000 تا می رسد! بنابراین لازم نیست همه آن ها را بشناسید. این نکته را بدانید که بهترین رمز ارزها برای سرمایه گذاری بیت کوین و اتریوم هستند و سایر ارزهای پر سود را می توانید در سایت کوین مارکت کپ مشاهده کنید.

چگونه ارز دیجیتال بخریم و بفروشیم؟

چگونه ارز دیجیتال خود را بفروشیم؟

1. صرافی‌ های ارزهای دیجیتال

فروش ارزهای دیجیتال از طریق صرافی‌ های ارز دیجیتال یکی از ساده‌ ترین و مطمئن‌ ترین راه‌ ها است. برای فروش ارزهای رمزنگاری شده خود از طریق صرافی‌ ها، باید یک حساب‌ کاربری در هر سایت صرافی ارز رمز نگاری شده قابل اعتماد، مانند بایننس یا کوین‌ بیس ایجاد کنید.

صرافی‌ های ارزهای دیجیتال به عنوان واسطه عمل می‌ کنند و وجوه را از خریداران به فروشندگان و بالعکس منتقل می کنند. آن‌ ها امن‌ ترین هستند. زیرا ارزهای دیجیتال شما را نگه می‌ دارند و از بازپرداخت وجه کلاهبرداران احتمالی جلوگیری می‌ کنند.

علاوه‌ بر این، صرافی‌ های ارزهای دیجیتال دارای گواهی‌ های امنیتی و رمزگذاری SSL هستند که همه تراکنش‌ های سایتشان را ایمن می‌ کند. تعدادی از این صرافی‌ ها به تأیید هویت صاحبان حساب نیاز دارند. حساب شما باید به یک حساب بانکی متصل شود تا ارزهای دیجیتال خود را نقد کنید. بسته به کشوری که در آن زندگی می‌کنید محدودیت‌ هایی وجود دارد. بنابراین، باید به آن توجه داشته باشید.

فروش ارزهای دیجیتال خود در صرافی بسیار ساده است. فقط سکه‌ ای را که می‌ خواهید بفروشید انتخاب کنید و سپس به بازار بروید. تعداد سکه‌ هایی را که می‌خواهید بفروشید و قیمت مورد نظر برای آن سکه‌ ها را وارد کنید. پس از آن سیستم مبادله ارزهای دیجیتال به همه‌ چیز رسیدگی می‌ کند و خریدار مناسبی را پیدا می‌کند که بخواهد سکه‌ های شما را با قیمت مشخص شده شما خریداری کند. پس از یافتن خریدار مناسب، سفارش شما پردازش خواهد شد. صرافی ارزهای دیجیتال تراکنش را تسهیل می‌ کند ارزهای دیجیتال شما با ارزهای فیات جایگزین می‌ شوند. پول شما را می‌ توان به حساب بانکی مرتبط با حساب شما در صرافی ارزدیجیتال برداشت کرد.

نکته:

باید مراقب هرگونه کارمزد برداشتی که ممکن است بانکتان بخواهد، باشید. برخی از بانک‌ ها ممکن است از پردازش هرگونه تراکنش وجوهی از مبادلات، فروش یا مبادله ارزهای دیجیتال خودداری کنند. هنگام فروش ارزهای دیجیتال خود از طریق صرافی، باید همه این عوامل را در نظر بگیرید.

بیشتر بخوانید: هزینه خرید ارز دیجیتال در صرافی‌ ها چقدر است؟

2. انجمن‌ های آنلاین

یکی دیگر از راه‌ های فروش ارزهای دیجیتال، از طریق انجمن‌ های آنلاین، پلتفرم‌ ها و جوامعی است که افراد علاقه‌ مند به ارزهای دیجیتال دارند. این انجمن‌ ها مملو از طرفداران و علاقه‌ مندان به ارزهای دیجیتال هستند که به دنبال خرید و فروش ارزهای دیجیتال خود می باشند.

از طریق این پلتفرم‌ ها می‌ توانید ارز دیجیتال خود را به پول نقد و بالعکس تبدیل کنید. فقط باید یک موضوع در مورد علاقه خود به فروش ارزهای دیجیتال ایجاد کنید، قیمت و مقدار ارز دیجیتالی که می‌ خواهید بفروشید و روش پرداخت ترجیحی خود را بیان کنید. سپس، خریداران بالقوه مستقیماً با شما تماس می‌ گیرند که یا ارز دیجیتال شما را با قیمت مشخص شده خریداری یا سعی می‌ کنند مذاکره کنند.

شما می‌ توانید تصمیم بگیرید که می‌خواهید ارز دیجیتال خود را به چه کسی بفروشید. با این حال، ذکر این نکته ضروری است که مسئولیت شما تسهیل معامله است. چنین پلتفرم‌ هایی هیچ کانال رسمی برای تسهیل معاملات بین خریداران و فروشندگان ارائه نمی‌ دهند. بنابراین، تضمینی برای دریافت پول برای ارزهای دیجیتال خود نیست. به همین دلیل است که توصیه می‌شود با افراد مورد اعتماد با چندین مرجع معامله کنید.

شخصی که با او معامله می‌ کنید باید سابقه معاملات قبلی خود را ارائه دهد و از افرادی که پول خود را از آن شخص دریافت کرده‌ اند تأیید کند. هنگامی که چنین شخص مورد اعتمادی پیدا شد، می‌ توانید به سادگی از او بخواهید که پول را برای شما ارسال کنند و می‌ توانید ارز دیجیتال را به آدرس کیف‌ پول رمز نگاری منحصر به فرد وی ارسال کنید.

چگونه ارز دیجیتال بخریم و بفروشیم؟

3. فروش به دوستان و خانواده

این ساده‌ ترین راه برای فروش ارزهای دیجیتال است. ممکن است دوستان و خانواده‌ ای داشته باشید که علاقه‌ مند به خرید ارزهای دیجیتال هستند. فقط به آن‌ ها اطلاع دهید که علاقه‌ مند به فروش هستید، قیمت مشخص، مقداری که می‌ خواهید بفروشید و روش پرداخت را تعیین کنید.

در بیشتر موارد، می‌توانید مستقیماً از خانواده و دوستانتان پول نقد برای ارزهای دیجیتال خود دریافت کنید. سپس می‌ توانید تعداد مشخص شده سکه را در آدرس کیف‌ پول ارز دیجیتال منحصر به فرد خود برای آن‌ ها ارسال کنید. در بسیاری از موارد، پلتفرم‌ های آنلاین نیز تجارت چهره به چهره ارزهای دیجیتال را تسهیل می‌ کنند. شما می‌ توانید خریدار بالقوه را ملاقات کرده و شخصاً مذاکره کنید. این تضمین می‌ کند که پول سکه‌ های خود را دریافت خواهید کرد.

4. دستگاه‌ های خودپرداز بیت‌ کوین

روش دیگر برای دریافت پول‌ نقد برای بیت‌ کوین، استفاده از دستگاه‌ های خودپرداز است. آن‌ ها شبیه خودپردازهای سنتی هستند و در شهرهای بسیاری وجود دارند البته نه در ایران! شما به سادگی می‌ توانید کد QR کیف‌ پول خود را در دستگاه‌ های خودپرداز اسکن کنید و سپس بیت‌ کوین خود را به صورت نقدی بفروشید. البته این روش تنها در چند کشور پشتیبانی می شود که ایران جزء آن ها نیست.

این دستگاه‌ های خودپرداز به اینترنت متصل هستند و تراکنش‌ های بیت‌ کوین را تسهیل می‌ کند. با این حال، باید به کارمزد بالای تراکنش‌ هایی که این دستگاه‌ های خودپرداز دریافت می‌ کنند، توجه داشته باشید. در برخی موارد، دستگاه‌ های خودپرداز بیت‌ کوین از کاربران خود می‌ خواهند که برای فروش ارزهای دیجیتال خود حساب کاربری داشته باشند.

اغلب یک فرآیند ثبت نام وجود دارد که به زمان و تلاش نیاز دارد. ممکن است از آن‌ ها خواسته شود شماره تلفن، شناسه صادر شده توسط دولت، عکس گرفته شده توسط دوربین دستگاه خودپرداز و اسکن کف دست خود را ارائه دهند. الزامات به دستگاه خودپردازی که استفاده می‌ کنید، مکان آن و اپراتور آن بستگی دارد.

همچنین ممکن است مقررات ضد پولشویی وجود داشته باشد و نیازهای مشتری شما را بدانید که توسط اپراتورهای دستگاه‌ های خودپرداز بیت‌ کوین تنظیم شده است. به عنوان مثال، ممکن است برای فروش بیت‌ کوین خود از طریق دستگاه‌ های خودپرداز در برخی کشورها، به مجوز انتقال پول نیاز داشته باشید.

چگونه ارز دیجیتال بخریم و بفروشیم؟

بیشتر بخوانید: خرید تتر

انواع استراتژی معاملاتی ارز دیجیتال

1. استراتژی خرید و نگهداری: در این استراتژی، معامله گر ارز دیجیتال را خریداری کرده و آن را به امید افزایش قیمت در آینده برای مدت زمان طولانی نگهداری می‌ کند.

2. استراتژی معاملات روزانه: در این استراتژی، معامله گر ارز دیجیتال را، با هدف کسب سود از تغییرات قیمت کوتاه مدت صورت روزانه خریداری و فروش می‌ کند.

3. استراتژی معاملاتی تحلیلی: این استراتژی بر اساس تحلیل فنی و اخبار بازار ارز دیجیتال انجام می‌ شود. معامله گر با تحلیل نمودارهای قیمتی و شاخص‌ های فنی، تصمیم به خرید و فروش می‌ گیرد.

4. استراتژی معاملاتی انتظار: در این استراتژی، معامله گر ارز دیجیتال را بر اساس تحلیل بنیادی و انتظارات بازار خریداری و فروش می‌ کند. به عنوان مثال، انتظار افزایش قیمت ارز دیجیتال بر اساس اخبار اقتصادی یا تغییرات سیاسی.

5. استراتژی معاملاتی متوسط مدت: این استراتژی شامل خرید و نگهداری ارز دیجیتال برای مدت زمان متوسط (معمولاً چند هفته یا چند ماه) است، با هدف سود آوری از تغییرات قیمت در طول مدت زمان.

چرا باید در ارزهای دیجیتال سرمایه‌ گذاری کرد؟

سرمایه‌ گذاری در ارزهای دیجیتال می‌ تواند به دلایل مختلفی مفید باشد. این ارزها معمولاً از فناوری بلاک‌ چین استفاده می‌کنند که امکان انتقال سریع و امن پول را فراهم می‌ آورند. این ارزها همچنین از نوعی تکنولوژی متمایز استفاده می‌ کنند که می‌ تواند برای ایجاد فرصت‌ های سرمایه‌ گذاری جذاب باشد.

علاوه بر این، بازدهی بالایی که بعضی از ارزهای دیجیتال داشته‌ اند، سرمایه‌ گذاران را به سمت این بازار جلب کرده است. همچنین، این ارزها معمولاً از نوعی ارز دیجیتال هستند که مستقل از بانک‌ ها و دولت‌ ها عمل می‌ کنند و این موضوع می‌تواند برای سرمایه‌ گذاران جذاب باشد.

با این حال، سرمایه‌ گذاری در ارزهای دیجیتال همراه با ریسک‌ هایی نیز همراه است و سرمایه‌ گذاران باید این ریسک‌ ها را در نظر بگیرند و با دقت و شناخت کامل به این بازار وارد شوند.

چگونه ارز دیجیتال بخریم و بفروشیم

نتیجه‌ گیری

اینکه چگونه رمز ارز بخریم و ارزهای دیجیتال خود را به روش صحیح بفروشیم، به اندازه‌‌ سرمایه‌ گذاری در آن‌ ها، مهم است. می‌ توانید آن‌ ها را از طریق صرافی‌ های ارزهای دیجیتال، انجمن‌ ها و انجمن‌ های آنلاین، دوستان و خانواده، و برداشت از طریق دستگاه خودپرداز بیت‌ کوین بفروشید. هر یک از روش‌ ها با سطوح مختلف امنیت و امکان سنجی خود منحصر به فرد است. استفاده از تکنیکی که بیشتر به آن اعتماد دارید ضروری است.

برای دریافت آموزش ها و اخبار جدیدتر درباره اینکه چگونه ارز دیجیتال بخریم و بفروشیم به  کانال آریامانی مراجعه نمایید.

4.9/5 - (62 امتیاز)
اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید