نحوه فروش بیت‌کوین

 

 اما آیا می‌توانم هر زمان که بخواهم بیت کوین را بفروشم؟

این یک سوال متداول از تازه واردان به فضای کریپتو است. شاید به این دلیل است که تاکید بیشتری بر خرید و نگهداری سکه نسبت به فروش آن است. برای پاسخ به این سوال باید گفت: بله، خریدوفروش دو روی یک سکه است. در حالی که گزینه‌های بیشتری برای خرید بیت‌کوین وجود دارد، مطمئناً هیچ کمبودی برای فروش آن‌ها وجود ندارد.
در این مقاله قصد داریم به 2 موضوع اصلی بپردازیم:
راه‌های متعددی که می‌توانید بیت‌کوین‌های خود را بفروشید. ما بر روی سه نوع پرداخت: پول نقد، حواله بانکی و سایر خدمات پرداخت اصلی تمرکز خواهیم کرد.
چگونه هنگام فروش سکه‌های خود بهترین قیمت را بدست آوریم؟

بیشتر بخوانید: دلایل افزایش قیمت بیت‌کوین چیست؟

راه‌هایی برای فروش بیت‌کوین

نکته در مورد پی‌پال: اگر به استفاده از پی‌پال عادت دارید، خبر بدی برای شما داریم. روشی که PayPal کار می‌کند برای تجارت بیت‌کوین بسیار مناسب نیست.

به سادگی بیان شده؛ پرداخت‌های پی‌پال برگشت‌پذیر هستند در حالی که تراکنش‌های بیت‌کوین برگشت‌پذیر نیستند. از آنجایی که خط مشی کلی PayPal این است که در صورت بروز هرگونه اختلاف، پرداخت را معکوس کند، می‌توانید ببینید که چرا این روش در صورت مواجهه با خریدار نادرست می‌تواند به راحتی منجر به ضرر شود.

با وجود این موضوع، بیایید به چند روش مطمئن برای فروش بیت‌کوین خود بپردازیم:

پول نقد

مبادله مقدار کمی ارزدیجیتال برای اسکناس (و سکه) یک تجربه توصیه شده برای کاربران جدید است. این سریع‌ترین راه برای تثبیت این ایده در ذهن شماست که، بله، این اعداد دیجیتالی انتزاعی واقعاً ارزش دنیای واقعی را دارند.

هنگام فروش بیت‌کوین به صورت نقدی، باید این کار را حضوری انجام دهید. این خطرات امنیتی فیزیکی خاصی را معرفی می‌کند که هنگام فروش آنلاین سکه وجود ندارد.

با اعمال عقل سلیم و آموزش کامل خود در مورد فرآیند تجارت، باید معامله نسبتاً ایمن باشید.

دو روش رایج برای فروش بیت‌کوین به صورت نقدی وجود دارد:

فروش به مردم

اگر افراد قابل اعتمادی را می شناسید که می‌خواهند بیت‌کوین بخرند، پس آماده‌اید. در غیر این صورت، می‌توانید با شرکت در یک جلسه یا کنفرانس بیت‌کوین در منطقه خود سعی کنید با چنین افرادی ملاقات کنید.

در غیر این صورت، بهترین گزینه شما استفاده از یک صرافی غیرمتمرکز (یا به اختصار “dex”) خواهد بود.

دکس وب سایت یا اپلیکیشنی است که خریداران و فروشندگان را برای مبادله به یکدیگر ارتباط می‌دهد و سپس تجارت آن‌ها را تضمین می‌کند. چندین مثال وجود دارد که همه آن‌ها معاملات نقدی را تسهیل نمی‌کنند.

وجه مشترک بین آن‌هایی که از معاملات نقدی پشتیبانی می‌کنند این است که آن‌ها دارای یک برنامه تلفن همراه هستند که برای تکمیل معامله حضوری استفاده می‌شود.

برای یافتن خریدار مناسب از طریق صرافی غیرمتمرکز، مکان و روش پرداخت ترجیحی خود را وارد کنید. سپس خریداران بر اساس آن دسته بندی می‌شوند. اگر در یک منطقه دورافتاده زندگی می‌کنید، ممکن است پیدا کردن خریداران مناسب برای شما مشکل باشد.

پول‌نقد احتمالاً در همه‌ جا یک روش پرداخت محبوب است، زیرا حریم خصوصی مالی برتر را برای خریداران (و فروشندگان) ارائه می‌دهد.

همچنین باید به شهرت خریدار توجه کنید. کسی که شهرت منفی دارد احتمالاً ارزش تجارت با او را ندارد. همچنین هنگام برخورد با خریدار جدید بدون شهرت، باید محتاط‌تر باشید.

فروش از طریق خودپرداز بیت‌کوین

دستگاه‌های خودپرداز بیت‌کوین (“BTM”) گزینه دیگری برای نقدینگی سکه‌های شما هستند. اگرچه بیش از 4300 BTM از این دست در سراسر جهان وجود دارد، اما بیشتر آن‌ها فقط برای خرید بیت‌کوین هستند. و تعداد کمی از آن‌ها فروش بیت‌کوین دارند.

با بزرگنمایی و انتخاب آن دسته از BTMهایی که برای مکان شما مناسب هستند، اطلاعات بیشتری مانند نرخ و محدودیت آن‌ها به شما ارائه می‌شود.

توجه داشته باشید که معمولاً با استفاده از BTM معامله بدتری نسبت به فروش به یک شخص دریافت خواهید کرد. نکته مثبت این است که نیازی به ترتیب‌دادن یک جلسه در یک زمان مناسب برای طرفین نیست.

اکثر BTMها 24 ساعت شبانه روز کار می‌کنند و از مکان‌هایی که ممکن است بسته شوند جلوگیری می‌کنند.

حواله‌های بانکی

نقل‌وانتقالات بانکی رایج‌ترین روش فروش بیت‌کوین است. تقریباً هرکسی که حساب بانکی دارد می‌تواند بیت‌کوین‌ها را از طریق معامله خصوصی، صرافی غیرمتمرکز یا صرافی متمرکز بفروشد.

توجه داشته باشید: اگر تراکنش‌های رمزنگاری در کشور شما محدود باشد، اگر مشخص شود که با بیت‌کوین معامله می‌کنید، ممکن است حساب بانکی شما مسدود شود.

این به احتمال زیاد هنگام استفاده از یک صرافی متمرکز رخ می‌دهد، زیرا حساب‌های آن‌ها بیشتر توسط یک بانک نشانه‌گذاری می‌شود تا حساب یک فرد.

اگرچه لازم نیست در همان کشور یا منطقه بانکی خریدار یا صرافی خود باشید، اما در عمل این امر به کاهش کارمزدها و تاخیرها کمک می کند.

سایر خدمات پرداخت

اگر پول‌نقد یا انتقال های بانکی برای شما مناسب نیست، دریافت پرداخت از طریق خدمات و روش‌های پرداخت جایگزین نیز امکان پذیر است، مانند:

  • گیفت کارت آمازون
  • کارت‌های هدیه Google Play
  • گیفت کارت آیتونز
  • مانی گرام
  • OKPay
  • بهترین پول
  • اسکریل
  • گیفت کارت‌های استیم
  • اتحادیه غربی
  • یاندکس مانی
  • Zelle Pay

بهترین راه برای فروش سکه‌های خود روش‌ استفاده از دکس است (یا جستجوی یک صرافی متمرکز که از روش دلخواه شما پشتیبانی می‌کند). علاوه بر سایت‌های dex که قبلاً ذکر شد و معاملات نقدی را تسهیل می‌کنند، دکس‌های دیگری نیز وجود دارند که از این خدمات پرداخت جایگزین و موارد دیگر پشتیبانی می‌کنند.

چگونه هنگام فروش بیت‌کوین خود به قیمت مناسبی دست یابیم اکنون که از روش‌های مختلف موجود برای فروش سکه‌های خود آگاه هستید، زمان آن رسیده است که در مورد چگونگی دستیابی به بهترین قیمت صحبت کنید!

بیشتر بخوانید: هزینه خرید ارزدیجیتال در صرافی‌ها چقدر است؟

قیمت فعلی بیت‌کوین را در سطح بین‌المللی را بررسی کنید.

ابتدا باید قیمت فعلی بیت‌کوین را در برخی صرافی‌ها یا شاخص‌های محبوب بررسی کنید. این به شما ایده‌ای از قیمت بین‌المللی می‌دهد.

برای صرافی‌های غیرمتمرکز معمول است که به شما امکان می‌دهند قیمتی برابر با شاخص فعلی یا قیمت مبادله اصلی تعیین کنید، که با درصد سفارشی اصلاح شده است.

با استفاده از این روش، قیمت فروش شما ثابت نمی‌شود، بلکه مطابق با قیمت بیت‌کوین زنده به اضافه یا منهای درصد تعیین شده شما تغییر می‌کند.

اما توجه داشته باشید که قیمت منصفانه محلی شما ممکن است به طور قابل توجهی بالاتر از قیمت دلار آمریکا یا یورو در یک بورس یا شاخص خاص باشد. در برخی از کشورها، بیت‌کوین با عرضه کم اما تقاضای زیادی دارد.

برای بررسی حق بیمه، قیمت‌های درخواستی را از صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز محلی خود دریافت کنید و سپس آن‌ها را (از طریق یک سایت تبدیل فارکس) به دلار یا یورو تبدیل کنید.

در اینجا یک نکته دیگر وجود دارد؛ همانطور که قبلاً گفته شد، فروش نقدی محبوب است زیرا حریم خصوصی مالی بیشتری را فراهم می‌کند. به همین دلیل، خریداران نقدی اغلب مایل به پرداخت حق بیمه قیمت هستند.

احتمالاً هنگام مقایسه فروش نقدی با سایر روش‌های پرداخت متوجه این قیمت بالاتر خواهید شد.

اگر زمان و تمایل به انجام معاملات حضوری دارید، احتمالاً می‌توانید از این طریق قیمت بیشتری برای سکه‌های خود دریافت کنید. با این حال، از خطرات اضافی این روش آگاه باشید. به عنوان مثال، شما باید در برابر تلاش‌های جعلی و سرقت مواظب باشید.

با تحقیق در مورد این موضوع می‌توانید یاد بگیرید که چگونه چنین خطراتی را مدیریت کنید. ملاقات در یک مکان امن (مانند لابی بانک، ایستگاه پلیس یا دادگاه) و همراه داشتن یک ردیاب ارز تقلبی شروع خوبی خواهد بود.

قیمت مناسب را تنظیم کنید و هزینه‌های سازنده / گیرنده را بررسی کنید.

توجه داشته باشید که وقتی به پیشنهادهای خریداران، چه در یک صرافی متمرکز یا غیرمتمرکز نگاه می‌کنید، هیچ تعهدی برای فروش به قیمت آن‌ها ندارید. شما می‌توانید قیمت خود را تعیین کنید و منتظر بمانید تا خریداران به شما مراجعه کنند.
منتظر ماندن خریداران برای پذیرش پیشنهاد شما، به ویژه در صرافی‌های متمرکز خاص، عمل خوبی است.

بسیاری از این صرافی‌ها برای کسانی که پیشنهاد می‌دهند، کارمزد بالاتری دریافت می‌کنند و برای کسانی که پیشنهاد می‌دهند، کارمزد کمتر یا حتی صفر می‌گیرند. در مورد کارمزدها، بسیاری از صرافی‌ها نیز هزینه برداشت ثابتی را دریافت می‌کنند. اگر چندین سکه می‌فروشید، سعی کنید درآمدهای حاصل از آن را برداشت کنید تا چنین هزینه‌های برداشت را به حداقل برسانید.

زمان بازار

بررسی کنید که فروشندگان دیگر چه قیمتی را درخواست می‌کنند و بر اساس آن قیمت خود را تعیین کنید. سعی کنید امور مالی خود را مدیریت کنید تا فشار زمانی را به حداقل برسانید. عجله برای فروش عملا تضمین می‌کند که قیمت کمتری دریافت خواهید کرد.
در بازار صعودی، زمانی که قیمت‌ها در حال افزایش است و هیجان زیاد است، صبور بودن سودمند است. اگر وقت دارید، قیمت بالاتری تعیین کنید و منتظر باشید تا خریداران به شما مراجعه کنند. برعکس، در بازار نزولی، احتمالاً بهتر است زودتر بفروشید، زیرا ممکن است قیمت‌ها بیشتر کاهش یابد.

در یک بازار جانبی، محدوده‌ای را برای قیمت طی شده تعیین کنید و اگر وقت دارید، قیمت فروش خود را در محدوده بالایی قرار دهید.
لطفا قبل از شروع فروش، مشخصات بانکی خود (از جمله IBAN) را دردست داشته باشید.

امتیاز به این مطلب
اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید