بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2023!

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌ گذاری

انتخاب درست بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری اولین قدم برای وارد شدن به بازار ارزهای دیجیتال است. این سرمایه گذاری می تواند با هدف کسب سود روزانه باشد و یا با دید طولانی مدت به آن نگاه شود.

ارز دیجیتال پول دیجیتالی است که بر بستر بلاک چین کار می کند و هیچ سیستم مرکزی مثل دولت بر روی آن نظارت ندارد. زیاد شدن طرف داران سرمایه گذاری بر روی ارزهای دیجیتال باعث شده تا هر روز به تعداد این ارزها اضافه شود. به گونه ای که در حال حاضر در این بازار بیش از 20000 ارز دیجیتال مختلف به چشم می خورد.

اولین هدف از ساخت ارز دیجیتال مانند هر پول دیگری استفاده از آن برای خرید کالا بود. اما بعد از مدتی زمینه های سرمایه گذاری در آن ها دیده شد و مردم برای سرمایه گذاری و یا ترید کردن وارد این بازار پر هیجان شدند. از طرفی نمی توان از نوسانات زیاد، سقوط و پر ریسک بودن ارزهای دیجیتال چشم پوشی کرد. بنابراین مطالعه در مورد این عرصه و شناخت بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری اهمیت زیادی دارد. در این مقاله بهترین ارزهای دیجیتال را به همراه نقاط ضعف و قوت هرکدام معرفی می کنیم.

بیشتر بخوانید: خرید و فروش ووچر پرفکت مانی

ارز دیجیتال چیست؟

ارز دیجیتال در واقع نوعی پول است که مبادله، ذخیره و مدیریت آن بر روی بستر اینترنت و در کامپیوترها انجام می شود. دو نوع مختلف از ارز دیجیتال وجود دارد :

سکه (کوین)

سکه در واقع ارزی است که بلاک چین مستقل خود را دارد. مثلا اتر روی بلاک چین اختصاصی خود یعنی اترویم اداره می شود و یا بیت کوین که بلاک چین مخصوص خود را دارد. به طور کلی به هر سکه ای که بیت کوین نباشد، آلت کوین می گویند. عملکرد آلت کوین ها تا حدودی شبیه به بیت کوین است.

توکن

توکن ها هم نوعی ارز دیجیتال هستند که برای خرید و فروش و یا سرمایه گذاری از آن ها استفاده می شود. اما نوعی ارز غیر بومی محسوب می شوند. به این معنا که از بلاک چین ارزهای دیگر استفاده می کند. مثلا میزبانب ارز دیجیتال تتر، توسط بلاک چین اتریوم انجام می شود.

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌ گذاری

ویژگی های ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری چیست؟

ارزش بازار

زمانی که می خواهید یک ارز دیجیتال را برای سرمایه گذاری انتخاب کنید، اولین موردی که باید در نظر بگیرید ارزش بازار آن است. کل ارز ارزهای دیجیتال ۹۳۴.۲۳ میلیارد دلار است که بیت کوین و اتریوم 56.8 درصد از کل ارزش بازار را در دست دارند. پس برترین ارزهای دیجیتال بیت کوین و اتریوم هستند.

میزان موجودی ارز دیجیتال و عرضه آن

اینکه عرضه یک ارز دیجیتال محدود باشد، عاملی تعیین کننده در قیمت آن است. اگر عرضه محدود و تقاضای خرید بالا باشد، باعث بالا رفتن ارزش ارز دیجیتال می شود. بنابراین بررسی میزان موجودی یک ارز در بازار و عرضه آن اهمیت ویژه ای دارد.

کاغذ سفید

هر ارز دیجیتال در زمان سرمایه گذاری یک کاغذ سفید دارد که جرئیاتی مانند هدف از ایجاد، نوع مشکلاتی که بر طرف می کند، فناوری استفاده شده در آن و غیره در این کاغذ قید شده است. واقع بینانه بودن کاغذ سفید می تواند آن را برای شروع یک سرمایه گذاری مناسب نشان دهد.

موارد استفاده

هرچه موارد استفاده از ارز که در کاغذ سفید بیان شده بیشتر باشد، نشاهن دهنده این است که تقاضای بیشتری هم برای آن وجود دارد. پس احتمالا قیمتش رو به رشد خواهد بود.

سرمایه گذاری کوتاه مدت روی ارزهای دیجیتال

معیارهایی که برای سرمایه گذاری کوتاه مدت باید در نظر بگیرید عبارت اند از :

  • اسکالپینگ : به معنای این که در یک روز چندین بار و با سرعت بالا خرید و فروش یک ارز انجام می شود.
  • معاملات روز : تریدرها به صورت روزانه معاملات بازار را رصد می کنند تا بتوانند سودهای کم اما به تعداد زیاد به دست آورند.

مزایا

  • اطلاع روزانه از عملکرد بازار
  • بهترین راه برای شروع ترید کردن با ریسک پایین
  • از زمانی بسیار انعطاف پذیر است
  • بالا رفتن مهارت تریدر
  • میزان سود و زیان کم تر است پس ضررهای مالی هم کاهش می یابد.
  • داشتن درآمد غیر فعال در زمان کم

سرمایه گذاری بلند مدت روی ارزهای دیجیتال

معیارهایی که برای سرمایه گذاری بلند مدت باید در نظر بگیرید عبارت اند از :

  • سرمایه ‌گذاری ارزشی : در این استراتژی، تریدرها سهام را با قیمت کمتری از ارزششان در بازار خریداری می کنند.
  • سرمایه ‌گذاری رشد : این استراتژی زمانی اتفاق می افتد که تریدر عملکرد یک شرکت را مناسب و اصولی می داند.
  • سرمایه ‌گذاری سود سهام : شرکت هایی هستند که در ازای خرید سهام و یا ارزهایشان به شما سود پرداخت می کنند.

مزایا

  • صرفه جویی در هزینه معاملات
  • استراتژی های های کمتری نیاز دارد
  • ریسک کمتری را شامل می شود
  • به دست آوردن سودهای کلان

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری

بیت کوین

تعجبی ندارد که اولین معرفی ما به بیت کوین اختصاص بیابد. این رمز ارز اولین و بهترین ارز دیجیتالی است که ما توصیه می کنیم همیشه در سبد سرمایه گذاریتان قرار دهید. سهم بازار و قیمت بیت کوین در حال حاضر از همه ارزهای دیگر بالاتر است و به دلیل عرضه محدودی که دارد هر روز به ارزشش افزوده می شود.

به همین علت است که بسیاری از کسب و کارها در ازای ارائه خدمات و یا کالا، بیت کوین دریافت می کنند. به علاوه نقدینگی بیت کوین بسیار بالاست و در هر زمانی که اراده کنید می توانید بیت کوین را به پول نقد تبدیل نمایید.

اتریوم

اولین مطرح کننده پروژه قراردادهای هوشمند اتریوم بود که بعد از بیت کوین بیشترین سهم بازار را به خود اختصاص داده است. بعد از به اجرا در آمدن قراردادهای هوشمند، بلاک چین و ارزهای دیجیتالی که از آن ها استفاده می کنند، تنها به عنوان پول و بازار سرمایه گذاری دیده نمی شدند.

بلکه تبدیل به بستری شدند که توسعه دهندگان از آن ها برای برای ایجاد برنامه های کامپیوتری و یا اپلیکیشن های گوشی موبایل استفاده کنند.

لایت کوین

یکی از ارزهایی که تقریبا با بیت کوین به صورت همزمان وارد بازار شدند، لایت کوین بود. این ارز ادعا داشت که سرعت بیشتری نسبت به بیت کوین دارد. اما به هر حال نتوانست جای بیت کوین را بگیرد. البته نمی توان موفقیت و برتری آن را نادیده گرفت. این نکته را بدانید که قیمت لایت کن به نسبت بیت کوین بالا و یا پایین می رود. پس در بازار صعودی بیت کوین قطعا لایت کوین هم شما را به سود خوبی می رساند.

بایننس کوین

اگر بیت کوین و اتریوم دارید و می خواهید سبد خریدتان تنوع بیشتری داشته باشد، بایننس کوین را انتخاب کنید. صرافی بایننس ارائه دهنده این ارز بود و به دلیل سابقه درخشان این شرکت، بایننس کوین هم همواره با رشد رو به رو بوده است. اگر در حساب خود در صرافی بایننس، بایننس کوین داشته باشید، می توانید از تخفیفاتی که بر روی کارمزد معاملات وجود دارد بهره مند شوید! این ارز اخیرا رشد چشم گیری داشته است.

کاردانو

کاردانو در دسته آلت کوین ها قرار می گیرد. اما مزیتی که نسبت به بیت کوین دارد این است که برای تایید تراکنش ها نیازی به مصرف بالای انرژی ندارد و از الگوریتم Proof of Stake پیروی می کند. به همین خاطر، کاردانو را دوست دار محیط زیست می دانند. سرمایه گذاران نیز به همین دلیل حمایت زیادی از این کوین می کنند.

استلار

ششمین ارز دیجیتال در لیست بهترین های سرمایه گذاری، به استلار یا استلار لومنز اختصاص دارد. این ارز توانست تنها در 6 ماه 260 درصد رشد را تجربه کند. آینده روشنی برای این رمز ارز پیش بینی می شود چرا که هدف بلندپروازانه فعالیت در کنار بانک های سنتی را دنبال می کند.

این شرکت فعالیت هایی مانند انعقاد قرارداد با نیجریه برای دسترسی مردم این کشور به پرداخت های بین المللی و توسعه ارز دیجیتال ملی در کشور اوکراین را در کارنامه خود دارد.

پولکادات

این ارز یک رمز ارز تازه وارد است که با توجه به عملکردی که داشت خیلی زود توانست توجه سرمایه گذاران را به خود جلب کند. این پروژه با هدف ایجاد ارتباط بین بلاک چین های مختلف راه اندازی شد.

تنها مانعی که برای رشد بیشتر پولکادات وجود دارد این است که این ارز سابقه کمی در بازار دارد و سرمایه گذاران و تحلیل گران به دلیل  نداشتن تاریخچه قیمتی، هنوز پیش بینی درستی از رفتار آن ندارند. با این وجود رشد بالایی را اخیرا برای این ارز دیجیتال شاهد بوده ایم.

سخن نهایی

به طور کلی بازار ارز دیجیتال سابقه طولانی ندارد و جای رشد بسیاری برای آن پیش بینی می شود. از این روی ارزهای دیجیتال دیگری نیز وجود دارند که در آینده با رشد چشم گیری رو به رو هستند و زمینه را برای سرمایه گذاری تریدرها فراهم می آورند. اگر ارز دیجیتال خوبی برای سرمایه گذاری می شناسید نظر خود را در پایین همین مقاله با ما به اشتراک بگذارید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید