بهترین ساعت ترید ارز دیجیتال!

خرید تتر

اگر یکی از فعالین بازار ارزهای دیجیتال باشید، می دانید که این بازار در تمام روزهای هفته به صورت 24 ساعته فعالیت دارد. از این رو فشارهایی بر روی بازارهای بورس نیز وارد شد تا آن ها نیز فعالیت خود را دائمی و 24 ساعته ادامه دهند. این خود بیانگر تاثیر بالای ارز دیجیتال بر اقتصاد جهانی است. حال با توجه به این موضوع می خواهیم بررسی کنیم که بهترین ساعت ترید ارز دیجیتال چه زمانی است.

بسیاری از تریدرهایی که در بازار بورس نیز فعالیت دارند، با این مشکل رو به رو هستند که چرا در روزهای تعطیل می توانند به خرید و فروش ارز دیجیتال بپردازند اما نمی توانند سهام معامله کنند! به نوعی می توان گفت که بازار ارز دیجیتال باعث بالا رفتن توقعات شده است!

در هر صورت عوامل مختلفی وجود دارد تا شما بهترین ساعت ترید ارز دیجیتال را برای خودتان پیدا کنید. عواملی مانند اهداف سرمایه گذاری و میزان تحمل ریسک! در این مقاله رویکردهای مختلف این موضوع را بررسی می کنیم.

بیشتر بخوانید: بهترین ارز دیجیتال برای ترید ساعتی!

میانگین کم کردن (DCA)

یکی از استراتژی هایی که معامله گران در بازارهای مالی به کار می بردند، میانگین کم کردن ( DCA ) است. به این معنا که فرد بدون توجه به نوسانات بازار، همواره مقدار مشخصی از سرمایه خود را وارد آن می کنند. این خرید در زمان هایی که قیمت دارایی مورد نظر کاهش می یابد بیشتر شده و وقتی که قیمت آن بالا می رود میزان خرید نیز افزایش پیدا می کند.

هدف از انجام این کار کاهش ریسک در برابر نوسانات بازار است. به همین علت به آن سرمایه گذاری برنامه ریزی شده نیز می گویند. در واقع شده با تزریق کم کم اما طولانی مدت سرمایه خود به جای ورود یکجا، از عواقب خرید یک باره جلوگیری می کنید.

با به کارگیری این استراتژی، در زمان اوج قیمت، خرید کمتر شده و به همین ترتیب دریافت سود از بازار صعودی بالا می رود. به طور کلی استفاده از این روش، مناسب نوسانات کوتاه مدت است.

بهترین ساعت ترید ارز دیجیتال

مزایا

کاهش اثرات زمانبندی بازار روی سبد سرمایه گذار و اثرات روانشناسی بر روی او مهم ترین مزیت میانگین کم کردن است. جلوگیری از طمع و ریسک و همچنین پیشگیری از خرید در بالاترین قیمت و فروش به دلیل ترس از ضرر از دیگر نکات مثبت این استراتژیست.

DCA این فرصت را به افراد می دهد که بتوانند حتی با سرمایه کم هم به بازارهای سرمایه گذاری ورود کنند و دارایی خود را کم کم افزایش دهند. از طرفی نیاز آنچنانی به تحلیل های تکنیکال و فاندامنتال ندارد.

معایب

این روش تنها برای افرادی مناسب است که به دنبال سوددهی نباشند و به سرمایه گذاری خود دید طولانی مدت داشته باشند.

زمان ‌بندی بازار

بهترین زمان برای ورود به بازار یکی از راه های پرطرفدار برای ترید و یا سرمایه گذاری در بازارهای ارز دیجیتال است. برای این کار نیاز به تحلیل تکنیکال و فاندامنتال و استراتژی ‌های معاملاتی الگوریتمی داریم.

در تحلیل تکنیکال برای مشخص کردن شتاب حرکتی ارز از اندیکاتورهای تکنیکال استفاده می شود. این اندیکاتورها به ما این امکان را می دهند که بتوانیم قیمت آینده ارز را پیش بینی کنیم.

تحلیل فاندامنتال با کمک بررسی عوامل مالی ارزش ذاتی یک ارز را تعیین می کند. اخبار مربوط به یک ارز دیجیتال و تحولات ژئوپلیتیکی نیز به این تحلیل ورود پیدا می کنند.

هر دو تحلیل و استفاده از این روش ها برای افرادی که دید میان مدت یا کوتاه مدت به سرمایه خود دارند مناسب هستند.

بهترین ساعت ترید ارز دیجیتال

مزایا

سود بردن از بازارهای نزولی و صعودی، بالا رفتن تمرکز و دقت در زمان ترید کردن و مناسب برای سرمایه گذاران بلند مدت و کوتاه مدت از جمله مزایای زمان بندی بازار است.

معایب

  • نیاز به زمان زیادی برای تحلیل و رصد بازار دارد.
  • تاخیر اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال و وجود سیگنال های کاذب
  • نیاز به مهارت بالا در تحلیل تکنیکال

بهترین ساعت ترید ارز دیجیتال

بازار ارزهای دیجیتال تعطیلی ندارد و در هر ساعت از شبانه روز می توانید با کمک صرافی مورد نظرتان به معامله بپردازید. بسیاری از تریدرها، با توجه به موقعیت جغرافیایی خودشان، فعالیت در ساعات کاری را ترجیح می دهند. اما تعدادی از آن ها با هدف کسب سود بیشتر در زمان نوسانات قیمت، به دنبال ساعات بهتری برای ترید ارز دیجیتال هستند. نوسانات نیز در زمان فعالیت بیشتر سایر تریدرها، افزایش می یابد.

بنابراین تایم های همپوشانی ساعات کاری کشورهای مختلف بهترین زمان برای ترید هستند. پس می توانیم نتیجه بگیریم که ساعت 1 بعد از ظهر تا 3 بعد از ظهر GMT یعنی معادل 17:30 تا 19:30 به وقت ایران ، بهترین زمان برای ترید ارز دیجیتال است. چرا که در این زمان، ساعات کاری آمریکا و اروپا با هم همپوشانی دارند. از طرفی از ساعت 14:30 تا 17:30 به وقت ایران نیز تایم پایان ساعات کاری آمریکا و شروع بازار در آسیا و استرالیا است.

دو عامل عرضه و تقاضا و جریان سرمایه روی انتخاب بهترین ساعت برای ترید ارز دیجیتال تاثیر گذارند.

بهترین ساعت ترید ارز دیجیتال

عرضه و تقاضا

معامله در بازار بر اساس خرید در کمترین قیمت و فروش در بالاترین قیمت پیش می رود. بنابراین می توان گفت بهترین زمان برای خرید زمانی است که عرضه زیاد و تقاضا کم است. در ساعت بین 5:30 تا 7:30 عصر به وقت ایران، تریدرهای اروپایی با بستن پوزیشن خود، باعث بیشتر شدن عرضه و کاهش قیمت می شوند. با شروع روز کاری در آمریکا نیز به دلیل افزایش تقاضا قیمت ها بالا می رود.

جریان سرمایه

ورود و خروج سرمایه در بازار ارز دیجیتال، جریانی است که منجر به ایجاد نوسان می شود. شرکت هایی که در ساعات کاری فعالیتشان شروع می شود بیشترین حجم سرمایه را وارد بازار می کنند. این جریان سرمایه در شروع و پایان ساعات کاری بیشتر می شود. پس می توان نتیجه گرفت بهترین زمان برای ترید نیز در پایان یک روز کاری و آغاز روز کاری بعدی است.

نتیجه گیری

با وجود صحبت های گفته شده بازهم تصمیم در مورد اینکه بهترین ساعت ترید ارز دیجیتال چه موقعی است، بستگی به شما و استراتژیتان دارد. ممکن است شما یه سرمایه گذاری بلند مدت داشته باشید و روش میانگین کم کردن را انتخاب کنید. یا برعکس با روش زمان بندی بازار قصد دارید تا از سرمایه گذاری کوتاه مدت خود سود کسب کنید.

در هر حال هیچ گاه به دنبال روشی آسان برای تعیین زمان دقیق ترید نباشید. عوامل مختلف و تجربه شما تاثیر زیادی در این مورد دارند. شما باید برای خرید به دنبال زمان هایی از روز باشید که فعالیت معامله گران کم شده است. مثلا آخر هفته یا آخر شب! تحلیل های فاندامنتا و تکنیکال را نیز نادیده نگیرید و همیشه در برنامه خود بررسی آن ها را بگنجانید.

امتیاز به این مطلب
اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید