ممو memo در پرفکت مانی چیست ؟

ممو

اگر شما هم جز افرادی بوده باشید که با سیستم های پرداخت بین المللی کار کرده اند، حتما نام پرفکت مانی به گوشتان خورده و یا حتی از آن استفاده کرده اید. نقل و انتقالات پول از مبدا ایران به سایر کشورها می تواند امری سخت و پر چالش باشد. چرا که تحریم های اقتصادی اجازه مبادلات بانکی را به ما نمی دهد. از این روی استفاده از پرفکت مانی و شناخت موارد مربوط به آن می تواند به ما در این امر کمک زیادی کند. بچ نامبر، ووچر و ممو (memo) از اصطلاحات رایج در این پلتفرم است که در این مقاله به آن می پردازیم.

بچ نامبر پرفکت مانی (batch number)

شماره سریال یا همان بارکد که با نام بچ نامبر هم آن را می شناسند، به ما کمک می کند تا اطلاعات مربوط به محصول را به دست آورده و حتی آن را پیگیری کنیم. این اطلاعات می تواند شامل مواردی مانند موارد زیر باشد :

  • تاریخ تولید
  • تاریخ انقضا
  • محل ساخت
  • مواد بکار رفته

اروپا اولین جایی بود که بارکد را بر روی محصولات صنعتی خود چاپ کرد. اما درج بارکد بر روی محصولات کم کم در تمامی کشورها رواج پیدا کرد و امروزه حتی در ارزهای دیجیتال و سیستم های پرداخت هم بچ نامبر مورد استفاده قرار می گیرد.

پرفکت مانی سیستم پرداختی است که از دو روش مختلف امکان پرداخت پول را فراهم می کند:

  1. از طریق ووچر پرفکت مانی
  2. از طریق ولت به ولت

تراکنش هایی که به وسیله پرفکت مانی انجام می پذیرد، هر کدام دارای یک بچ نامبر است که همان لحظه صادر می شود. اهمیت این بچ نامبر زمانی مشخص می شود که به طور مثال شما ووچر پرفکت مانی خریداری کرده اید و در زمان استفاده از آن اخطار دریافت می کنید. در این صورت با گرفتن بچ نامبر ووچرتان از سایت فروشنده می توانید آن را در سایت مقصد پیگیری کنید.

بچ نامبر را می توانید از خود سایت پرفکت مانی و در بخش history اکانتتان نیز دریافت نمایید.

بیشتر بخوانید : بچ نامبر پرفکت مانی (batch number) چیست؟

 

Memo چیست؟

برخی از ارزهای دیجیتال مانند XLM، XRP و EOS یک شناسه به نام ممو دارند که با آدرس ولت متفاوت است. ممو کمک می کند تا مطمئن شویم انتقال ارز به درستی انجام شده است. البته این در صورتی است که انتقال با آدرس کیف پول انجام شود.

برای درک بهتر مفهوم ممو، نمونه مشابه آن را مثال می زنیم. زمانی که قصد انتقال پول با عابر بانک را داشته باشید، بعد از وارد کردن شماره کارت مقصد، نام گیرنده برای شما به نمایش در می آید. از این طریق شما از درستی انتقال مطمئن خواهید شد. ممو نیز همان نقش نام گیرنده را دارد. این شناسه برای هر فرد منحصر به فرد است و در زمان انتقال ارز علاوه بر آدرس کیف پول شناسه memo را نیز باید وارد کنید.

memo در پرفکت مانی

ممکن است حساب پرفکت مانی شما از طرف خود سایت مسدود شود. مسدود شدن حساب پرفکت مانی دلایلی مختلفی می تواند داشته باشد که یکی از آن ها حمله هکر هاست! اما آنچه که اهمیت دارد این است که شما حساب خود را رفع انسداد کنید. این کار تنها با ارسال فرم درخواست به پشتیبانی این سایت امکان پذیر است.

برای این کار به صفحه تیکت پشتیبانی مراجعه کرده و فرم مربوطه را ارسال نمایید. این فرم شامل اطلاعات زیر است:

  • Your name : نام و نام خانوادگی
  • Email : آدرس ایمیل شما
  • Member ID : شماره عضویت که در ایمیل اولیه عضویت برای شما ارسال شده است.
  • کادر Department و انتخاب Problem with my account
  • موضوع تیکت
  • Memo : تایپ کردن درخواست خود به زبان انگلیسی
  • دکمه Continue برای ثبت درخواست

در واقع ممو در سیستم پرفکت مانی همان توضیحاتی است که در بخش تیکت باید پر کنید.

بیشتر بخوانید : مسدود شدن حساب پرفکت مانی و روش های برگرداندن آن!

کلام اخر

دانستن مفاهیم مختلفی که در سایت پرفکت مانی وجود دارد به شما کمک می کند تا با کیفیت بهتری از خدمات آن استفاده نمایید. به همین جهت بهتر است سایر مقالات سایت آریامانی را در این باره مطالعه نمایید. کافیست در بخش جست و جوی وبلاگ عبارت پرفکت مانی را سرچ نمایید.

3.7/5 - (28 امتیاز)
اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید