7 ارز دیجیتال هوش مصنوعی برتر در سال 2023

ارز دیجیتال هوش مصنوعی

درباره ارز دیجیتال هوش مصنوعی چه می دانید؟ در طی سال های اخیر به خصوص از سال 2020 میلادی به بعد شاهد پر رنگ تر شدن نقش دو فناوری مهم در زندگی و فعالیت انسانی بودیم. ارز دیجیتال و هوش مصنوعی دو تکنولوژی هستند که جنبه های مختلف زندگی ما را تحت تاثیر خود قرار داده اند. ما نیز راهی نداریم جز اینکه همگام و همراه با آن ها پیش برویم و با مفاهیم آن ها آشنا شویم.

زمانی داستان این دو تکنولوژی جذاب تر می شود که این دو با یکدیگر ترکیب شده و یک تکنولوژی با ویژگی هر دوی آن ها داشته باشیم. پروژه های مشترک ارز دیجیتال و هوش مصنوعی(Artificial Intelligence) مفاهیم جدیدی را در دنیای بلاک چین را ارائه می دهند.

ارز دیجیتال هوش مصنوعی در واقع جزء جدیدترین ارزها در بازار کریپتوکارنسی است. به همین دلیل همچنان ابهامات فراوانی درباره هر یک از آن ها وجود دارد. در این مقاله کوین های AI را بررسی و معروف ترین آن ها را به شما معرفی خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

ارز دیجیتال هوش مصنوعی
ارز دیجیتال هوش مصنوعی

ارز دیجیتال هوش مصنوعی چیست؟

ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی در واقع حاصل همگرایی هوش مصنوعی و بلاک چین هستند. هدف از تلفیق این دو این است که رمزارز ها با استفاده از قوانین هوش مصنوعی راه خود را پیدا کرده و در نتیجه امنیت شبکه را بالاتر ببرند. بنابراین می توان گفت که کارآمدی این ارزها به نسب سایرین کارایی بیشتری داشته و مقیاس پذیری را نیز افزایش می دهند.

از جمله افراد تاثیرگذاری که در دنیای کریپتو، آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در این زمینه اعلام کرده، ایلان ماسک است. بنابراین می توان به آینده حضور توکن های هوش مصنوعی بسیار امیدوار بود. ضمن آن که باید منتظر تغییرات بزرگی در در سبک و سیاق شیوه های سرمایه گذاری و پرداخت های مالی بازار ارز دیجیتال باشیم.

  7 ارز دیجیتال هوش مصنوعی برتر

گراف (GTR)

بهترین ارز دیجیتال هوش مصنوعی مناسب ترین عنوانی است که می توان به ارز دیجیتال گراف داد. زیرا اولین جایگاه توکن های هوش مصنوعی را از آن خود کرده است. از امکانات شبکه گراف می توان به ایجاد اپلیکیشن های غیر متمرکز به روی بستر اتریوم و همچنین توسعه وب 3 ( نسل سوم اینترنت) اشاره کرد. این ارز دیجیتال در حال حاضر رتبه 41 کل بازار را در دست دارد.

زبان برنامه نویسی گراف، GraphQL است و چالش های مربوط به اپلیکیشن های خود یا همان Dapp را با استفاده از API های عمومی به نام زیر گراف حل کرده است.

بنیان گذاران: یانیف تال، جانیس پالمن و برندون رامیز

سال راه اندازی: 2018

سینگولاریتی نت (SingularityNET)

یکی دیگر از اولین پروژه هایی که توانست ارز دیجیتال را با هوش مصنوعی ادغام کند سینگولاریتی نت بود که دسترسی نامحدود به برنامه ها و الگوریتم ها را با استفاده از بلاک چین میسر کرد. از اهداف اصلی این بازار ایجاد محیط همکاری مشترک و در اختیار گذاشتن امکانات هوش مصنوعی برای توسعه دهندگان است تا تعاملات بیشتری با یکدیگر داشته باشند. میزبانی این پلتفرم بر روی کاردانو و اتریوم است.

از مزایای سینگولاریتی نت می توان به رابط کاربری روان آن اشاره کرد که کاربران با کمترین مشکل می توانند خدمات آن مانند شبیه سازی صدا، مترجم گفتاری چند زبانه و … را دریافت نمایند.

بنیان گذاران: بن گورتزل و دیوید هنسن

سال راه اندازی: 2017

ارز دیجیتال هوش مصنوعی
ارز دیجیتال هوش مصنوعی

فچ (Fetch.ai)

این شبکه، مبتنی بر بلاک چین بوده و از هوش مصنوعی به صورت غیر متمرکز استفاده می کند. هدف از ساخت آن ایجاد بستری برای رشد اقتصاد دیجیتالی بوده که دخالت انسان تا حد ممکن در آن کاهش پیدا کرده باشد. وظیفه این شبکه اتصال خدمات به اینترنت اشیا است. اما در عین حال می تواند مشارکت های انسانی را نیز تسهیل ببخشد.

این شبکه این امکان را دارد که بین دستگاه ها، افراد و خدمات ارتباطی موثر بر قرار کند. تارگت اقتصادی فچ حول محور سیستم های مختلف با اهداف متنوع می چرخد و از تامین کنندگان و مصرف کنندگان تشکیل شده است.

بنیان گذاران: همایون شیخ، توماس هاین و توبی سیمپسون

سال راه اندازی: 2017

اوشن پروتکل (Ocean Protocol)

اوشن پروتکل نیز نوعی ارز دیجیتال هوش مصنوعی است که می تواند ارائه دهندگان و مصرف کنندگان را در بستر بلاک چین و به صورت غیر متمرکز به یکدیگر متصل کند. در واقع مشاغل می توانند داده های خود را ارزش گذاری کرده و با ارائه آن به مصرف کنندگان درآمد خوبی از ارز دیجیتال داشته باشند. به طور کلی اوشن پروتکل برای هر دو طرف ارزش افزوده ایجاد و واسطه های ذخیره دیتا را حذف می کند.

بنیان گذاران: بروس پون و ترنت مک کانهی

سال راه اندازی: 2017

پروژه آی اگزک (iExec)

ارز دیجیتال هوش مصنوعی iExec را می توان پیشرو در محاسبات غیر متمرکز دانست که در بستر بلاک چین فعالیت می کند. در این پروژه افراد می توانند با داده ها و برنامه های خود درآمد کسب کنند. این ارز از برنامه هایی مانند مراقبت های بهداشتی، فین تک و رندرگیری نیز پشتیبانی می کند. همچنین iExec خود را یکی از پیشگامان پلتفرم های حوزه وب 3 معرفی کرده است.

این پلتفرم تضمین کرده است که کاملا ایمن و بدون دخالت واسطه ها عمل می کند. به دلیل اینکه مکانیسم iExec غیر متمرکز است، کاربران آن نیز هیچ گاه به دلیل اختلالات سرورهای مرکزی دچار محدودیت دسترسی نخواهند شد.

بنیان گذاران: هایوو هه و ژیل فداک

سال راه اندازی: 2017

ارز دیجیتال هوش مصنوعی
ارز دیجیتال هوش مصنوعی

نومرایر (Numeraire)

این پروژه برای کاربران خود امکان پیش بینی قیمت سهام و ترید آن در بستر اتریوم را فراهم می کند. اما چگونه؟ نومرایر با استفاده از کریپتوگرافی، هوش مصنوعی و یادگیری ماشین این کار را امکان پذیر کرده است.

نومرایر با برگزاری تورنومنت های مختلف به مشارکت گنندگان این امکان را می دهد که قیمت ها را پیش بینی کنند و سهام گذاری انجام دهند.

بنیان گذار: ریچارد کریب

سال راه اندازی: 2015

اریجین تریل (TRAC)

یکی از زیر ساخت های اصلی متاورس و اینترنت اشیا پروژه اریجین تریل است. هدف از این پروژه ترکیب بلاک چین و دانش گراف بوده و به آن گراف دانش غیر متمرکز نیز می گویند. در این لایه، اوریجین تریل، دانش گراف و بلاک چین را تکیب کرده و از مشارکت کننده ها و داده هایشان شبکه ای یکپارچه ایجاد کرده است.

این توکن می تواند شبکه های پالیگان، گنوسیس و ارز دیجیتال اتریوم را پشتیبانی کند و همزمان امنیت و شفافیت را در شبکه فراهم نماید.

بنیان گذاران: زیگا درو، برانیمیر رکیچ و توماز لوک

سال راه اندازی: 2018

ارز دیجیتال هوش مصنوعی چه آینده ای دارد؟

آینده ای که برای ارز دیجیتال هوشمند پیش بینی می شود در واقع یک انقلاب دیجیتالی است. ترکیبی از فناوری های هوش مصنوعی و تمرکززدایی در بلاک چین، می تواند در سال های آینده کاربرهای فراوانی را در اور مختلف داشته باشد.

در این میان عده ای معتقدند که آینده ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی قابل پیش بینی نیست و در صورت ادامه این روند اصل تمرکززدایی بلاک چین نقض خواهد شد. چرا که عملکرد شبکه به طور کامل در اختیار هوش مصنوعی قرار خواهد گرفت.

چه نکاتی را در هنگام ترید ارز دیجیتال هوش مصنوعی رعایت کنیم؟

  • قبل از ورود به این بازار حتما بنیاد و فاندامنتال پروژه ها را بررسی کنید.
  • الویتتان را بر روی سرمایه گذاری و اینکه چگونه روی ارز های دیجیتال سرمایه گذاری کنیم بکنید و بر روی ارزش بازار پروژه بگذارید.
  • نسبت به سرمایه گذاری در این زمینه دیدگاه بلند مدت داشته باشید.
  • به صورت روزانه اخبار مربوط به رمز ارز مورد نظرتان را دنبال نمایید.
ارز دیجیتال هوش مصنوعی
ارز دیجیتال هوش مصنوعی

جمع بندی

هدف ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی این است که عواملی مانند حذف واسطه ارزهای دیجیتال و تمرکززدایی را با هوش مصنوعی ترکیب کند. و از طرفی از فناوری های هوش مصنوعی در بلاک چین استفاده نماید. بنابراین می توان آینده روشنی در این بازار دید.

در صورتی که قصد سرمایه گذاری بر روی ارز دیجیتال هوش مصنوعی را دارید بهتر است قبل از انجام آن به طور کامل مطالعه کرده و تحقیقات کاملی به عمل آورید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید