ویزا کارت چیست؟

ویزا کارت‌

از آن جایی که امروزه پرداخت‌ های غیرنقدی محبوب شده اند، انتخاب کارت بانکی با سبک زندگی مالی شما بسیار مهم است. اگر می‌ پرسید ویزا کارت چیست؟ و چه چیزی آن را از سایر کارت‌ ها متمایز می‌کند، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم. ویزا کارت یک کارت پرداخت بین‌ المللی است که توسط انجمن خدمات بین‌ المللی ویزا، یک شبکه پرداخت مستقر در ایالات متحده، که با موسسات مالی برای صدور کارت‌ های ویزا با برند‌های مختلف همکاری می‌کند، معرفی شده است.

در حال حاضر، کارت‌ های ویزا در بیش از 190 کشور در سراسر جهان در دسترس هستند و رایج‌ ترین نوع کارت به شمار می روند. می‌توانید از کارت‌ های ویزا برای خرید آنلاین استفاده کنید. چرا که تقریباً در سراسر جهان ویزا را می‌پذیرند. همچنین می‌توانید برداشت وجه نقد، انتقال بانکی و سپرده پس‌ انداز انجام دهید.

همچنین، دارندگان کارت ویزا اغلب از تبلیغات و پیشنهادات انحصاری بیشتری برخوردار می‌شوند. در حال حاضر، HSBC کارت‌ های متنوعی برای هر سبک زندگی دارد. انواعی از کارت‌ های VISA که می‌خواهیم معرفی کنیم عبارتند از:

  • VISA debit card
  • VISA credit card

مزایای متفاوت برای انواع مختلف کارت‌ ها وجود دارد و بهتر است کارتی را انتخاب کنید که با سبک زندگی مالی شما مطابقت داشته باشد.

کارت نقدی ویزا (VISA debit card) چیست؟

کارت نقدی VISA مستقیماً به حساب جاری شما پیوند می‌خورد. یعنی پول موجود در کارت نقدی VISA متعلق به شماست و می‌توانید از کارت برای برداشت، پرداخت و انتقال پول به اندازه موجودی حساب خود استفاده کنید. بانک‌ هایی هستند که هیچ محدودیتی برای مقدار پولی که می‌توانید در حساب بانکی خود استفاده کنید تعیین نمی‌کنند. در حالی که برخی دیگر از دارندگان این نوع کارت می‌خواهند حداقل موجودی حساب را حفظ کنند.

می‌ توانید از کارت نقدی VISA خود در هر نقطه پذیرش VISA استفاده کنید. به عنوان مثال، دستگاه‌ های خودپرداز محلی و خارج از کشور با آرم VISA/ PLUS یا به صورت پرداخت‌ های آنلاین. در حالی که کارت‌ های نقدی VISA بیشتر برای برداشت نقدی، انتقال پول و غیره در موجودی اعتباری حساب استفاده می‌شوند، کارت‌ های اعتباری VISA به شما این امکان را می‌دهند که برای پیش‌ پرداخت کالاها، خدمات، پرداخت‌ اقساط و غیره پول قرض کنید و آن را بعداً پس خواهید بدهید.

ویزا کارت‌ اعتباری (VISA credit card) چیست؟

کارت اعتباری VISA اکثر ویژگی‌ های کارت نقدی VISA را دارد و مزیت برجسته آن داشتن محدودیت اعتباری است که طبق توافق با صادرکننده کارت اعطا می‌ شود. معمولاً از لحظه استفاده از کارت برای پیش پرداخت تا روز باز پرداخت، بسته به کارت و صادر کننده آن، از 15 تا 45 روز فرصت خواهید داشت.

کارت اعتباری HSBC VISA Cashback و کارت اعتباری HSBC VISA Platinum تا 55 روز دوره بدون بهره دارند. در حالی که کارت اعتباری کلاسیک HSBC VISA حداکثر تا 45 روز است. به این معنی که تا قبل از تاریخ سررسید پرداخت را بازپرداخت کنید، از کلیه هزینه‌ های مالی مبرا هستید. در غیر این صورت، نرخ‌ های سود بانکی به دلیل از دست‌ دادن سررسید‌های پرداخت یا عدم پرداخت کامل مبالغ سررسید هر ماه، به موجودی معوق شما تعلق می‌ گیرد. علاوه بر این، کارت اعتباری VISA اغلب با برنامه‌ های انحصاری مانند طرح‌ های اقساط، امتیاز پاداش، بازگشت نقدی و همچنین سایر تبلیغات انحصاری همراه است.

ویزا کارت‌

مزایای کارت ویزا

دارندگان کارت VISA که برای غلبه‌ بر محدودیت‌ های نقدی معرفی شده‌اند، هنگام انجام تراکنش‌ های داخلی و بین‌ المللی از مزایایی برخوردار می‌ شوند.

تجربه خرید راحت

به جای یک کیف‌ پول حجیم، یک کارت بانکی به کوچکی کارت ویزیت، بهتر از پول نقد به شما خدمات می‌دهد. در هر مکان و زمان می‌توانید از خرید خود لذت ببرید. آیا تا به حال در موقعیتی بوده‌اید که پول کافی برای بستن یک معامله خوب نداشته باشید؟ کارت VISA می‌تواند در این زمان بسیار مفید باشد.

امنیت بالا

تقریباً هر کارت VISA مجهز به تراشه EMV برای جلوگیری از کلاهبردارای و سرقت اطلاعات است. وقتی پول نقد زیادی با خود همراه داشته باشید، ممکن است گم شود یا دزدیده شود و برای همیشه آن را از دست دهید که ریسکی را به همراه دارد در صورتی که با مفقود شدن کارت، می‌توانید بلافاصله از طریق مرکز پشتیبانی بانکی و یا اپلیکیشن موبایل بانک، کارت را قفل و از هدر رفتن پول جلوگیری کنید.

توجه داشته باشید که کارت زمانی با موفقیت قفل می‌شود که تاییدیه صادر کننده کارت را دریافت کنید. همچنین می‌توانید برای بشتر شدن امنیت، محدودیت انتقال را روی کارت نقدی یا محدودیت اعتباری خود در صورتی که کارت اعتباری است تعیین کنید.

شما می‌توانید امور مالی خود را به راحتی مدیریت کنید. با هر نوع کارت VISA، تمام خرید‌های شما به صورت آنلاین با تمام جزئیات ضروری ثبت می‌ شود. این به شما کمک می‌کند تا خود را ارزیابی کنید و هزینه خود را با هم تطبیق دهید تا بتوانید بودجه بندی بهتری داشته باشید.

علاوه بر این، می توانید از طرح‌ های اقساطی ارائه شده توسط کارت‌ های VISA برای خرید سریع اقلام مورد نیازتان استفاده کنید و به‌ جای پرداخت یکجا، هزینه‌ ها را در چندین پرداخت ماهانه تقسیم نمایید. استفاده از کارت VISA با برنامه‌ ریزی مناسب، راهی عالی برای پس‌ انداز در آینده است.

بیشتر بخوانید: پرفکت مانی چیست؟

کاربر پسند

درک نحوه استفاده از کارت VISA آسان است:

  •  فرآیند ساده حتی هنگام استفاده آنلاین
  • روش پرداخت پذیرفته شده در بسیاری از کشور‌های جهان
  •  خدمات انتقال پول و هزینه‌ های پشتیبانی هنگام انتقال پول در سطح بین‌ المللی
  •  طیف گسترده‌ ای از کارت‌ های اعتباری VISA را متناسب با هر سبک زندگی ارائه می‌ دهد.

چگونه از ویزا کارت‌ استفاده کنیم؟

پرداخت مستقیم

معمولاً هنگام خرید یا پرداخت هزینه خدمات در فروشگاه‌ یا ارائه‌ دهنده خدمات، کارمندان فروشگاه نوار مغناطیسی را در پشت کارت می‌کشد و کارت را در POS یا mPOS قرار می‌دهند. برخی از کارت‌ ها برای تکمیل پرداخت‌ نیاز به وارد کردن پین دارند. در حالی که برخی دیگر از کارت‌ ها نیاز به پین ندارند.

بعضی از بانک‌ ها ادغام کارت VISA را در تلفن شما ارائه می‌کنند. مثلا فناوری Samsung Pay به شما کمک می‌کند از طریق POS و mPOS بدون نیاز به کارت فیزیکی بانکی پرداخت کنید. اکنون می‌توانید اطلاعات کارت HSBC VISA را در دستگاه‌ های هوشمند سامسونگ خود نصب کنید. فقط با ضربه زدن روی دستگاه POS تراکنش‌ های سریع و ایمن انجام دهید.

دستگاه POS

POS یک پایانه پرداخت است که به‌جای پول نقد از کارت‌ های اعتباری یا نقدی برای پرداخت استفاده می‌کند. این دستگاه معمولاً در مراکز خرید وجود دارند. علاوه‌ بر یک POS سنتی، نقطه فروش موبایل(mPOS) نیز یک دستگاه جمع و جور است که خدمات پرداخت کارتی راحت را ارئه می‌دهد. در حال حاضر، می‌توانید از کارت اعتباری VISA HSBC خود که از طریق mPOS پرداخت می‌شود استفاده نمایید.

پرداخت‌ های آنلاین

می‌توانید از کارت‌ های VISA برای پرداخت آنلاین کالا در داخل و خارج از کشور استفاده کنید. بر این اساس برای ادامه پرداخت فقط باید نام کامل، شماره کارت، CVV، تاریخ انقضا و کد امنیت را وارد نمایید. کد امنیت از طریق پیامک به شماره تلفن ثبت شده از بانک شما ارسال می‌شود.

در حال حاضر، HSBC برای پرداخت قبوض آب و برق از طریق بانکداری آنلاین پشتیبانی می‌ شود.

دستگاه‌ های خودپرداز

شما می‌ توانید با استفاده از کارت‌ های VISA در هر دستگاه خود‌پرداز با آرم شبکه پرداخت بین‌ المللی مانند VISA / PLUS پول برداشت کنید. با این حال، کارمزدهای برداشت نقدی طبق جدول کارمزد صادر کننده کارت اعمال خواهد شد.

ویزا کارت‌

از کدام ویزا کارت استفاده کنیم؟

در اینجا سه تا از مهم‌ ترین فاکتورهایی که در هنگام درخواست برای اولین کارت ویزا در نظر بگیرید آورده شده است.

  1.  نیاز و سبک زندگی شما
  2. ویژگی‌ ها و پیشنهادات کارت
  3. کاربرد راحت

اگرچه تقریباً تمام بانک‌ ها خطوط کارت مرتبط با VISA را صادر کرده‌اند، اما قوانین طرح کارت ممکن در بانک‌ های مختلف متفاوت باشد. بسته به سبک زندگی خودتان، طرح‌ هایی که برای شما مناسب‌ تر است را انتخاب کنید.
کارت‌ های اعتباری صادرکنندگان مختلف نیز ممکن است از نظر ویژگی‌، محدودیت هزینه‌ ها و کارمزد‌ها، شرایط ثبت‌ نام یا برنامه‌ های تبلیغاتی تفاوت داشته باشند. از آن جایی که هر نسخه مزایای خاص خود را دارد، ممکن است بخواهید از قبل اطلاعات بدست آورید تا کارت مناسب را پیدا کنید.
در صورتی که در ساعات اداری نمی‌توانید برای درخواست اداری درخواست ویزا کارت به بانک مراجعه کنید، چندین بانک از جمله HSBC وجود دارند که به کاربران این امکان می‌دهند تا به‌جای درخواست حضوری، به صورت آنلاین درخواست ویزا کارت کنند.

الزامات برنامه HSBC VISA کارت

شرایط خاص به بانک و نوع کارتی که انتخاب می‌کنید بستگی دارد، اما می‌توانید به شرایط کلی زیر مراجعه کنید:

  • شرایط سنی 18 سال به بالا
  • مدرک خانه مسکونی فعلی
  • در صورت باز کردن کارت اعتباری VISA نیاز به اثبات کار و درآمد هست.

  امیدوارم این بررسی اجمالی به شما در درک این که VISA کارت چیست کمک کرده باشیم. ویزا کارت‌ ها ابزاری ارزشمند برای کمک به برنامه‌ ریزی و مدیریت اهداف مالی شما هستند.

امتیاز به این مطلب
اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید