نحوه خرید ارزدیجیتال ریپل (XRP)

 

خرید ارزدیجیتال ریپل

ریپل یک پلتفرم منبع باز است که می‌تواند تراکنش‌های پولی دیجیتالی سریع و ارزان را امکان‌پذیر کند. XRP دارایی دیجیتال بومی بلاک‌چین ریپل است. در محصولات مختلف ریپل برای تسهیل تبدیل و انتقال بین دو ارز استفاده می‌شود.
برخلاف سایر ارزهای دیجیتال، XRP کاملاً غیرمتمرکز نیست. در عوض، Ripple یک لیست پیش‌فرض از گره‌های منحصربه‌فرد ارائه می‌کند که برای کارکرد شبکه ریپل قابل اعتماد در نظر گرفته می‌شوند.

نکات کلیدی:

XRP دارایی دیجیتال بومی پلتفرم ریپل است.
پلتفرم ریپل امکان تراکنش‌های سریع و ارزان بین مرزی را فراهم می‌کند.
XRP را می‌توان در صرافی‌های مختلفی مانند Bitstamp، Kraken و Huobi Global خریداری کرد.
چندین صرافی ایالات‌متحده معاملات XRP را از فهرست خارج کرده یا موقتاً متوقف کرده‌اند.
XRP در بازارهای ارزهای دیجیتال معامله می‌شود. درست مانند سایر سکه‌ها، می‌توانید XRP را از طریق چندین صرافی ارزدیجیتال خریداری کنید، اگرچه بحث و جدل پیرامون XRP منجر به حذف آن توسط چندین صرافی شده است.

آشنایی با ریپل (XRP)

XRP به عنوان یک لایه تسویه برای تراکنش‌های بانکی برون مرزی که شامل ارزهای مختلف است، عمل می‌کند. بنابراین، اگر یک بانک در اروپا با بانکی در آسیا معامله کند، ممکن است لازم باشد یورو را با ین مبادله کند. استفاده از XRP به عنوان یک ارز رایج، می‌تواند به ترتیب و تسویه آسان‌تر این تراکنش‌ها کمک کند.

XRP به عنوان نوعی شبکه حوالی دیجیتال مبتنی‌بر فناوری بلاک‌چین عمل می‌کند. بلاک‌چین ریپل، معروف به XRP Ledger، در ژوئن 2012 راه اندازی شد. با عرضه کلی 100 میلیارد سکه، 55 میلیارد XRP در حساب‌های امانی قفل شده است تا از ثبات عرضه XRP اطمینان حاصل شود.

تاریخچه قیمت XRP

از فوریه 2022، XRP ششمین ارزدیجیتال بزرگ با ارزش بازار حدود 38 میلیارد دلار است. یک سکه XRP به 3.84 دلار رسید. اما تا سپتامبر 2018، XRP بیش از 93 درصد از ارزش خود را از دست داده بود. در 11 سپتامبر 2018، قیمت XRP به پایین‌ترین سطح خود یعنی 0.26 دلار رسید. روند نزولی قیمت به طور کلی تا سال‌های 2018 و 2019 ادامه داشت و XRP در 13 مارس 2020 به پایین‌ترین حد روزانه 0.12 دلار رسید.
در نوامبر 2020، XRP افزایش قیمت را تجربه کرد. بالاترین قیمت روزانه آن در 24 نوامبر 2020 به 0.77 دلار رسید. قیمت XRP به آرامی روند صعودی داشته است و در 14 آوریل 2021 به بالاترین قیمت روزانه 1.96 دلار رسیده است. XRP اخیراً روند رو به رشد داشته است. پایین‌تر، در حدود 0.80 دلار تا اوایل سال 2022 معامله می شود.

نحوه خرید ریپل (XRP)

مانند سایر ارزهای دیجیتال، XRP از طریق چندین صرافی آنلاین در دسترس است. می‌توانید XRP را با ارزفیات یا ارزدیجیتال خریداری کنید. پلتفرم XRP Ledger ریپل علاوه بر این از یک صرافی غیرمتمرکز پشتیبانی می‌کند که تجارت XRP را مستقیماً با همتایان امکان‌پذیر می‌کند.
از فوریه 2022، این صرافی‌های متمرکز از XRP:2 پشتیبانی می‌کنند.
بایننس
Huobi Global
قورباغه
بیت استمپ
FTX
Bitfinex
پولونیکس
eToro
مایع
Gate.io
وزیر ایکس
Phemex
بسیاری از صرافی‌ها در پاسخ به تحقیقات جاری کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) معاملات XRP را به حالت تعلیق درآورده‌اند. صرافی‌هایی مانند Coinbase و Gemini از خرید XRP پشتیبانی نمی‌کنند، در حالی که دیگران مانند Kraken خرید XRP را مجاز می‌دانند اما اجازه تجارت را نمی‌دهند.

بحث XRP

ریپل و XRP بحث برانگیز هستند. از نظر فلسفی، برخی از منتقدان XRP را به‌عنوان یک ارزرمزنگاری نشده طبقه‌بندی می‌کنند زیرا مکانیسم اجماع ریپل کاملاً غیرمتمرکز نیست. از نظر قانونی، XRP توسط SEC مورد بررسی قرار می‌گیرد تا به طور بالقوه به عنوان اوراق بهادار ثبت نشده در بازار عرضه شود. SEC در دسامبر 2020 پرونده خود را علیه Ripple تنظیم کرد و ادعا کرد که توزیع 1.3 میلیارد دلار XRP بین سهامداران قوانین اوراق بهادار را نقض می‌کند.
   نتیجه پرونده ریپل از نزدیک تحت نظر است. حکم نهایی SEC دارای پتانسیل تاریخی است و نه تنها ریپل بلکه به طور گسترده بر ارزهای دیجیتال تأثیر می‌گذارد.

XRP چیست؟

XRP ارزدیجیتال بومی پلتفرم بلاک‌چین منبع باز ریپل است.

XRP چگونه استفاده می‌شود؟

XRP به عنوان یک وسیله مبادله برای انجام معاملات برون مرزی سریع‌تر و کم هزینه‌تر استفاده می‌شود. موسسات مالی می‌توانند از XRP برای فعال کردن تبدیل کارآمد بین دو ارز مختلف استفاده کنند.

آیا XRP سرمایه‌گذاری خوبی است؟

XRP یک ارزدیجیتال است که بسیاری آن را به عنوان سرمایه‌گذاری خطرناک می‌دانند. XRP همچنین توسط SEC مورد بررسی قرار می‌گیرد، که می‌تواند وضوح نظارتی را ارائه دهد یا باعث شود که XRP ارزش قابل توجهی را از دست بدهد. سرمایه‌گذارانی که تحمل ریسک بالایی دارند ممکن است تصمیم بگیرند در XRP سرمایه‌گذاری کنند، اما مراقب باشید که بیش از حدی که می‌توانید از دست بدهید، سرمایه‌گذاری نکنید.
سرمایه‌گذاری در ارزهای رمزپایه و سایر پیشنهادات اولیه سکه (ICO) بسیار پرخطر و سوداگرانه است و این مقاله توصیه نویسنده برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال یا سایر ICOها نیست. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم‌گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت کرد.

امتیاز به این مطلب
اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید