ارز دیجیتال نانو (Nano) و هر آنچه که باید بدانید!

نانو

پول دیجیتال برای دنیای مدرن! این عنوانی است که ارز دیجیتال نانو را به بازار رمز ارزها معرفی کرد. هدف از طراحی این رمز ارز انجام ایمن، پر سرعت و بدون کارمزد پرداخت ها است. این رمز ارز مشکلات قبلی زیرساخت های مالی را حل کرده است.

این ارز دیجیتال در بازار کریپتوکارنسی ها با نماد NANO شناخته شده است. این ارز دیجیتال از تکنولوژی بلاک چین استفاده نمی کند. بلاک لتیس (block lattice) تکنولوژی جایگزینی است که نانو از آن استفاده می کند. پیش بینی آینده نانو و قیمت آن می تواند در سرمایه گذاری هایی که برای این ارز در نظر گرفته ایم به ما کمک کند. پس در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا به بررسی دقیق تر این موضوع بپردازیم.

ارز دیجیتال نانو
ارز دیجیتال نانو

ارز دیجیتال نانو چیست؟

RaiBlocks اولین نامی بود که بر روی این پروژه گذاشته شد. اما در سال 2018 این نام تغییر کرده و NANO جایگزین آن شد. این تغییر در واقع شروع پیشرفت های کمپانی نانو بود.

امروزه نانو تبدیل به یک رمز ارز شناخته شده در میان سایر ارزهای دیجیتال شده است که هر تریدری به خوبی با آن و نحوه رفتارش آشنایی دارد. ارز XNO با هدف جایگزینی با ارزهای فیات به بازار آمد. با این کار عملا ارزهای دیجیتال وارد زندگی روزمره مردم می شود.

الگوریتم‌های اثبات سهام (Proof of Stake) و اثبات کار (Proof of Work) دو الگوریتمی هستند که به طور همزمان در ارز دیجیتال نانو به کار برده می شود.به ترکیب این الگوریتم ها اثبات سهام نمایندگی شده (Delegated Proof-of-Stake) یا DPoS گفته می شود. از مزایای این الگوریتم این است که در صورت بروز مشکل، نمایندگان امکان رای دادن به مورد درست یا تقلبی را دارند. با خرید کمی ارز دیجیتال XNO شما هم می توانید به عنوان یکی از  نمایندگان شناخته شوید.

ارز دیجیتال نانو
ارز دیجیتال نانو

بررسی آینده ارز دیجیتال نانو

نانو در واقع نوعی آلت کوین است و یکی از مهم ترین پروژه های کریپتو به شمار می رود و به تراکنش های بدون کارمز و فوری اش معروف است.

پلتفرم نانو یک پلتفرم نظیر به نظیر است که ساختاری منحصر به فرد دارد. نانو تلاش کرده تا با تکنولوژی جدید خود مشکل مقیاس پذیری را حل کند. متحول کردن معماری بلاک چین از جمله طرح های نانو بود.

اما در ادامه اگر بخواهیم نسبت به آینده این ارز نظر دهیم، باید بگوییم که قیمت آینده نانو به میزان زیادی به تصمیمات گروه توعه آن بستگی دارد. در صورتی که پیشرفت پروژه ادامه دار باشد و نانو همچنان بر روی اهداف قبلی خود وفادار بماند، بی شک آینده روشنی برایش پیش بینی می شود.

نحوه کار شبکه ارز دیجیتال نانو

داده های تراکنش های هر کاربر در بلاک چین های شخصی و تکی ذخیره می شود. به این معنا که اکانت ها هر کدام بلاک چین مخصوص خود را دارند و به همین ترتیب ایمنی کیف پول حفظ و بلاک چین هم عملکرد بهتری خواهد داشت. به طور کلی اولین و اصلی ترین هدف نانو، مقیاس پذیری است. و بحث امنیت چندان مطرح نیست. چرا که بلاک چین خود یک شبکه بسیار ایمن است.

مهم ترین ویژگی ‌های ارز دیجیتال نانو

پروتکل اجماع شبکه نانو یا DPoS

همان طور که در بالا هم اشاره کردیم ارز دیجیتال نانو از پروتکل اثبات سهام نمایندگی پیروی می کند. علت این کار این است که :

  1. مقیاس‌پذیری بهتر
  2. کاهش زمان تأیید تراکتش
  3. مصرف برق کمتر

جایگزین بلاک چین شبکه نانو یا DAG

Directed Acyclic Graph یکی از بخش شبکه نانو است. دفتر کل توزیع شده گراف مستقیم غیرمدور همان ساختار بلاک چین را دارد با این تفاوت ک منعطف تر است.

مدیریت اکانت‌ها در شبکه یا Block-lattice

این شبکه همان بلاک چین مخصوص ارز دیجیتال نانو است که موجب بالا رفتن سرعت و کم شدن هزینه تراکنش ها می شود. امکاناتی که این شبکه ارائه می دهد عبارت اند از :

  1. کاهش منابع مورد نیاز شبکه
  2. شناسایی منفرد دفاتر کاربران با استفاده از یک سیستم امضای دیجیتال
  3. آپدیت دفاتر کاربران
  4. پردازش اطلاعات حساب‌های طرفین مبادله
  5. موجودی دفتر شبکه ثابت است

تراکنش بدون کارمزد

هیچ کارمزد و یا کمسیونی برای تراکنش های ارز دیجیتال XNO از شما کسر نمی شود.

مشکلات امنیتی شبکه نانو

برخی مشکلات امنیتی در این شبکه وجود دارد که به دلیل تمرکز بالای نودها به وجود آمده‌است. به طور مثال حملات ddos در سال 2021 باعث شد که عملکرد شبکه را تحت تأثیر قرار بگیرد.

از دیگر مشکلاتی که در شبکه نانو وجود دارد استفاده از پروتکل داده UDP که به حمله ‌کننده اجازه حملات خسوف (Eclipse Attack) را می دهد.

خطر حمله سیبیل (Sybil Attack) نیز سومین خطری است که شبکه نانو را تهدید می کند. قیمت پایین توکن XNO و عدم تمرکز می تواند از عوامل بروز این حمله باشد.

کیف پول های ارز دیجیتال Nano

  • NATRIUM
  • لجر (Ledger)
  • ترزور (Trezor)
  • تراست والت (Trust Wallet)
  • اتمیک والت (Atomic wallet)

جمع بندی

با توجه به مطالب گفته‌شده، ارز دیجیتال نانو ارزش خرید بالایی دارد. ضمن آن که مزایای و امنیت بیشتری هم نسبت به سارز رمزارز ها ارائه می دهد. این پروژه امنیت و مقیاس‌پذیری را در کنار هم ارائه کند.

امتیاز به این مطلب
اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید