هر چیزی که درباره ارز دیجیتال استورج باید بدانید!

ارز دیجیتال استورج

از جمله دستاوردهایی که بلاک چین برای دنیا داشته، فضای ذخیره سازی ابری بوده است. پلتفرم های غیر متمرکزی مانند استورج وجود دارند که قابلیت ذخیره داده ها و فایل های شخصی که مردم می خواهند را دارند. امروز فضاهای ذخیره سازی ابری بزرگ در اختیار ابَر قدرت های تکنولوژی مانند گوگل است. این شرکت ها کنترل داده های کاربران را در اختیار دارند. پلتفرم هایی مانند استورج با هدف اینکه کنترل داده های هر شخص در اختیار خودش باشد و با قطعی یا مشکلات پهنای باند نیز رو به رو نشود، به وجود آمدند.

ایده اولیه این ارز در سال 2014 رقم خورد. جان کوئین و ویلکینسون ایده دهندگان اولیه آن بودند که تنها در عرض 1 سال توانستند این پروژه را به طور کامل پیاده سازی و شرکت استورج لبز (Storj Labs) را تاسیس نمایند.

در سال 2019 آخرین نسخه استورج منتشر و کاربران هنوز هم از همان نسخه 2019 استفاده می کنند. استورج در امر جذب سرمایه نیز بسیار خوب عمل کرد. در سال ۲۰۱۴ توانست ۹۱۰ بیت کوین و در سال ۲۰۱۷ نیز ۳۳ میلیون دلار سرمایه به سمت استورج جذب شد.

پرداخت های درون شبکه ای استورج با کمک ارز استورج انجام می شود و کارکرد اصلی شبکه هم بر همین اساس است. رتبه ۱۳۵ در وب سایت کوین ‌مارکت ‌کپ به ارز استورج اختصاص داردو حجم روزانه معاملات آن به ۲۳,۶۴۵,۳۶۲ می رسد.

بیشتر بخوانید: بهترین راه خرید ووچر پرفکت مانی

ارز دیجیتال استورج

STORJ یا استورج برگرفته از کلمه انگلیسی Storage است که معنای ذخیره سازی می دهد. این ارز از ترکیب فناوری ابری و بلاک چین پدید آمد. کاربران این شبکه می توانند فضای خالی هارد دیسک شخصی خودشان را هم اجاره دهند! افراد دیگر نیز می توانند با اجاره کردن این فضاها به میزانی که لازم دارند، اسناد خود را در محیطی امن نگهداری کنند.

از مزایای این پلتفرم این است که ذخیره سازی با سرعت بالاتر، با هزینه کمتر و آسان تر انجام می شود. علاوه بر آن استورج محیطی خصوصی و امن را در اختیار کاربران خود می گذارد.

این شبکه با دریافت داده‌ها از کاربران، آن ها را تقسیم کرده و در فضای ابری جهانی خود ذخیره می کند. عملکرد این سیستم به صورت همتا به همتا است. اما مزیت آن نسبت به سایر شبکه های بعد از خودش این است که جزء اولین شبکه های غیر متمرکز در این زمینه است.

ارز دیجیتال استورج

ارز دیجیتال استورج چه ویژگی هایی دارد؟

تا اینجای مقاله متوجه شدیم که هدف اصلی ارز استورج چیست و چگونه کار می کند. این شبکه توانسته به یک رقیب اصلی برای شرکت های بزرگی مثل آمازون و گوگل تبدیل شود. ویژگی های مثبت استورج را که موجب محبوبیت آن شده است در ادامه به طور مفصل بررسی خواهیم کرد.

هزینه کم

شرکت هایی مانند گوگل برای بسترسازی فضای ذخیره سازی ابری هزینه های کلانی را متقبل شده‌اند. در صورتی که استورج با هزینه بسیار کمی به ارائه این خدمات می پردازد. در واقع راه حلی مقرون به صرفه است. به همین منظور توسعه دهندگان آن برای کاهش بیشتر هزینه ها از روش هایی مانند از بین بردن نیاز به راه اندازی مراکز داده جدید، کاهش هزینه نگهداری و عدم نیاز به پهنای باند و تاسیسات برق بیشتر، استفاده می کنند.

امنیت بیشتر ذخیره سازی

این مورد که هیچ ارگان، شرکت یا نهادی بر فایل های ذخیره شده دسترسی ندارد یک ویژگی مثبت است که امنیت استورج را بالا می برد.

مقیاس پذیری بالا

فناوری شاردینگ، روشی است که استورج با کمک آن به رمزگذاری و توزیع داده‌ها می پردازد. به همین ئلیل از سایر پلتفرم های ذخیره سازی سنتی عملکرد بهتری دارد. توسعه دهندگان نیز همچنان به دنبال افزایش خدمات ارائه شده توسط این شبکه هستند تا بتوانند آن را به غول ذخیره سازی محتوای رسانه ای تبدیل کنند.

چگونگی کارکرد ارز دیجیتال استورج

همان طور که گفتیم شبکه استورج بعد از دریافت فایل آن را به چند بخش تقسیم کرده و در چند منبع مختلف ذخیره می کند. به این ترتیب کاربران زمانی که می خواهند فایل را از شبکه بگیرند، این درخواست از به طور هم زمان از چند منبع انجام می شود.

مزیت این سیستم این است که سرعت دانلود بسیار بالا می رود و از نظر زمانی برای کاربر مقرون به صرفه تر است.  در مقابل افرادی هستند که فضای ذخیره سازی خود را اجاره می دهند که از این طریق می توانند ارز استورج دریافت کرده و درآمد داشته باشند.

کیف پول ‌های استورج

این ارز بر روی کلیه کیف پول های سازگار با اتریوم امکان ذخیره سازی دارد چرا که استورج یک توکن مبتنی بر ERC 20 محسوب می شود. محبوب ترین کیف پول های استورج عبارت اند از :

  • متامسک (MetaMask)
  • تراست والت (Trust Wallet)
  • اکسودوس (Exodus)
  • اتمیک والت (Atomic Wallet)
  • ترزور (trezor)
  • مای‌ اتر‌والت (MyEtherWallet)
  • سیف پل (SafePal)
  • مای‌ کریپتو (Mycrypto)
  • لجر (Ledger)

ارز دیجیتال استورج

کلام آخر

شما می توانید توکن های Storj را به عنوان سرمایه گذاری خارج از شبکه با استفاده از صرافی ارزهای دیجیتال خریداری و بفروشید. ارزهای دیجیتال دارای نوسان و ریسک هستند. بنابراین لازم است قبل از خرید، خطرات آن را درک کنید. در حالی که ممکن است در Storj سود قابل توجهی کسب کنید، ممکن است کل سرمایه گذاری خود را نیز از دست بدهید. با احتیاط روی همه ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنید.

امتیاز به این مطلب
اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید