همه چیز درباره دیسنترالند

 

پلتفرم Decentraland یک دنیا و جامعه مجازی است که مبتنی بر فن‌آوری بلاک چین است که در آن کاربران می‌توانند محتوا و برنامه‌های خود را ایجاد و از آنها کسب درآمد کنند. زمین‌های دیجیتال بر روی این پلتفرم “LAND” نامیده می‌شوند.

به طور خاص، LAND یک دارایی دیجیتال غیرقابل تعویض (NFT) است که توسط قراردادهای هوشمند اتریوم نگهداری می‌شود. همچنین کاربران در سازمان خودمختار غیرمتمرکز (DAO) پلتفرم شرکت می‌کنند.

DAO: یک سازمان خودگردان غیرمتمرکز است. هدف اصلی سازمان خودگردان غیرمتمرکز، ایجاد یک شرکت یا سازمان بوده، که قادر است بدون نظام مدیریت سلسله‌مراتبی، به صورت خوکار عمل کند.

پلتفرم Decentraland زمین‌های دیجیتال خود را به قطعاتی تقسیم می‌کند تا کاربران بتوانند آن را با استفاده از توکن MANA خریداری کنند.

پلتفرم Decentraland چیست؟

دیسنترالند یا Decentraland یک پلتفرم واقعیت مجازی است که برپایه بلاک چین اتریوم بنا شده است.

این پلتفرم امکان ایجاد، کسب درآمد از محتوا و اپلیکیشن‌ها را فراهم می‌کند. برخلاف اکثر بازی‌های آنلاین، در این پلتفرم بازیکنان کنترل مستقیمی بر قوانین دنیای آنلاین دارند.

DAO به دارندگان توکن اجازه می‌دهد تا مستقیماً در مورد سیاست‌های سازمانی و درون بازی رأی دهند. این مکانیسم بر همه چیز از جمله اقلام مجاز تا سرمایه گذاری برای خزانه داری DAO تأثیر می‌گذارد.

در حال حاضر، فقط مقدار محدودی از LAND در دسترس است. نکته اصلی اینجاست که کاربرانی که LAND را خریداری می‌کنند به طور کامل و به طور دائمی مالک آن هستند.

صاحبان LAND محتوای منتشر شده در زمین خود را کنترل می‌کنند که در یک قرارداد هوشمند رمزگذاری شده است. این محتوا می‌تواند صحنه‌ها، تصاویر، بازی‌ها و برنامه‌ها باشد.

کاربران می‌توانند به روشی مشابه در دنیای واقعی به کاوش، سفر و بازدید از اماکن بپردازند.

کاربران توکن‌ها را در کیف پول‌های دیجیتال ذخیره کرده و به سایر کاربران در بازار داخلی پلتفرم Decentraland می‌فروشند. برای مثال، برای خرید موارد جدید، باید مقداری ارز دیجیتال بومی مانا بدست آورید.

علاوه بر معامله دارایی‌ها، بازیکنان می‌توانند فضای بازی را با فعالیت‌ها و کارهای هنری برای تعامل دیگران پر کنند. همچنین امکان کسب درآمد از LAND نیز وجود دارد.

LAND و MANA چیست؟

MANA ارز دیجیتال بومی پلتفرم Decentraland است. این توکن نه تنها به عنوان یک ارز دیجیتال عمل می کند بلکه به هر دارنده MANA قدرت رأی دادن در DAO را می‌دهد.

برای مشارکت در حاکمیت DAO کاربران، مانا را به wMANA (رپد مانا) تبدیل کرده و در DAO قفل می‌کنند. هر wMANA نماینده یک رأی در سبد سهام حاکمیتی است.

شما می‌توانید MANA را در صرافی‌ها یا با فروش کالاهای قابل جمع آوری در بازار Decentraland دریافت کنید. DAO همچنین خزانه داری MANA خود را دارد که تصمیمات و عملیات را تأمین مالی می‌کند.

LAND توکن غیرقابل تعویض است که نشان دهنده قطعات زمین متعلق به بازیکنان است. مشابه MANA، همچنین به عنوان بخشی از پروتکل حاکمیت Decentraland، قدرت رأی گیری را فراهم می‌کند.

با این حال، LAND نیازی به قفل کردن توکن‌های DAO ندارد و دو هزار رای به ازای هر LAND فراهم می‌کند.

Decentraland DAO چیست؟

سازمان مستقل غیرمتمرکز دیسنترالند یا DAO، برخی از دارایی‌های اصلی و قراردادهای هوشمند را در پلتفرم کنترل می‌کند که شامل سرورهای محتوا، قرارداد‌های LAND و همچنین مقادیر زیادی از توکن MANA است.

این کار بودجه و درجه خودمختاری لازم برای کمک به طرح‌های منتخب DAO را فراهم می‌کند.

البته پروژه برای حفظ غیرمتمرکز بودن خود، کنترل کامل را به کاربران داده است. به این ترتیب، بازیکنان و سازندگان محتوا می‌توانند نحوه عملکرد این دنیای مجازی را در آینده تعیین کنند.

تصمیم گیری DAO هر آنچه مربوط به پلتفرم است را پوشش می‌دهد؛ این موارد می‌تواند مانند افزودن ویژگی‌های بیشتر، نحوه تخصیص کارمزدهای فروش، تعدیل محتوا و حراج‌های LAND باشد.

مانند سایر DAOها، جامعه می‌تواند با پیشنهاد تغییر مقررات، توسعه جهان مجازی را شکل دهد و سپس می‌توانند به آنها رأی دهند.

موارد استفاده از Decentraland

پنج کاربرد اصلی در وایت پیپر Decentraland ذکر شده است:

برنامه‌ها: کاربران می‌توانند برنامه‌ها و صحنه‌های سه بعدی را با زبان برنامه نویسی Decentraland ایجاد کنند و تعاملات پیشرفته تری انجام دهند.
محتوا: محله‌ها در پلتفرم Decentraland توسعه یافته اند و نظر طرفداران همفکر و جوامع ارگانیک در حال رشد را به خود جلب می‌کنند.
تبلیغات: ترافیک پخش کننده در محله‌ها باعث شده تا تبلیفات فضای بیشتری بخرند و بیلبوردها را راه اندازی کنند.
کالاهای قابل جمع آوری دیجیتال: توکن NFT در بازار Decentraland جمع‌آوری، ایجاد و مورد معامله قرار می‌گیرند و به آنها حق مالکیت می‌دهند.
اجتماع: انجمن‌ها در پلتفرم رسانه‌های اجتماعی یا حتی گروه‌های آفلاین می‌توانند از یک روش تعاملی برای معاشرت با دوستانشان استفاده کنند.

امتیاز به این مطلب
اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید