همه چیز درباره بنکور

 

BNT چیست؟

ارز دیجیتال BNT رمز ارز ارائه شده توسط پلتفرم بنکور Bancor می باشد. بنکور یک پروتکل بلاک چین است که به کاربران امکان می‌دهد به جای تبادل ارزهای رمزنگاری در صرافی‌ها، ارزها را به صورت مستقیم و فوری تبدیل کنند. در ادامه مطالب شما با پلتفرم این ارز دیجیتال به صورت کامل آشنا خواهید شد.
رمز ارز BNT توکن شبکه بنکور Bancor است که مولفه اصلی در شبکه بنکور به شمار می‌رود. رمز ارز BNT در شبکه بنکور چندین نقش و عملکرد دارد.

نقش‌های توکن BNT در شبکه بنکور شامل کمک به امنیت شبکه، تشویق کاربران و اعطای حق عضویت در BancorDAO که در آن توکن BNT نیز برای حاکمیت استفاده می‌شود و دارندگان دارای حق رای در مورد ارتقا پروتکل و بهبود ان هستند، می‌باشد.

هدف بنکور این است که واسطه را با ایجاد یک ارز ذخیره مجازی که ان را BNT می‌نامند و یک مکانیزم مبادله خودکار که در ان قیمت‌ها و حجم معاملات به طور خودکار از طریق پروتکل کنترل می‌شود، حذف کند.

رمز ارز بومی بنکور یعنی BNT ارز ذخیره پیش فرض برای تمام توکن های هوشمند ایجاد شده در شبکه بنکور است.

بررسی شبکه بنکور Bancor

همانطور که گفتیم ارز دیجیتال بنکور BNT توکن ارائه شده Bancor است. شبکه بنکور از جمله بزرگترین پروژه‌های ارز رمزنگاری شده و یکی از برجسته ترین پلتفرم‌های در حال ظهور می‌باشد.

بنکور به لطف به روز رسانی‌ها و سرویس های اخیر در شبکه و کاربرد بهتر BNT، پتانسیل بالایی را نشان می‌دهد.

شبکه بنکور یکی از شبکه‌های غیرمتمرکز پیشگام در فضای رمزنگاری است که به کاربران اجازه می‌دهد تقریبا 10 هزار جفت توکن ERC-20 را با سهولت مبادله کنند.

به عبارتی این شبکه به عنوان یک پلتفرم کاملا غیرمتمرکز، به کاربران این امکان را می‌دهد بدون نیاز به هیچ طرف مقابل، معاملات تقریبا فوری انجام دهند و همچنین از AMM استفاده کنند.

شبکه بنکور Bancor متشکل از یک سری قرارداد هوشمند است که مدیریت تبدیل توکن‌ها را بر عهده دارد. این پروتکل بدون نیاز به صرافی، تبدیل رمزارزها را بدون دردسر و سریع انجام می‌دهد.

قراردادهای هوشمند این پروتکل مجموعه نقدینگی را مدیریت می‌کند که توکن‌های مختلف موجود در شبکه را به هم وصل می‌کند.

لازم به ذکر است که این پروتکل یکی از های معتبر است که در سال 2017 زمانی که پلتفرم‌های استفاده از ارزهای رمز پایه کمتر از امروز بود، راه اندازی شد. این پلتفرم در سال 2020 مورد بازنگری اساسی قرار گرفت.

آخرین نسخه، Bancor V2 پیشرفت‌هایی را برای کاربران ارائه می‌دهد.

عملکرد بنکور Bancor چگونه است؟

بنکور Bancor اولین پروتکل معاملات غیرمتمرکز است که به تریدرها، تامین کنندگان نقدینگی و توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا در یک بازار مالی باز و بدون هیچ مانعی برای ورود شرکت کنند.

هیچ کس برای استفاده از پروتکل Open Source بنکور نیاز به اجازه ندارد. بنکور برای خودکار کردن خدمات AMM خود، قصد دارد تا کاربران را به سپرده گذاری دارایی‌ها در استخرها ترغیب کند. هر استخر از یک جفت توکن و ذخیره ارز رمزنگاری شده BNT تشکیل شده است.

وقتی کاربر کوینی را در استخر واریز می‌کند، در ازای ان توکن جدیدی دریافت می‌کند. این توکن به عنوان توکن استخر شناخته می‌شود و به کاربر اجازه می‌دهد مقدار اصلی را که در پروتکل قفل کرده است بازیابی کند.

هنگام معامله هر توکن، توکن های BNT به عنوان ارز واسطه‌ای استفاده می‌شود.

لازم به ذکر است، بنکور به کاربران اجازه می‌دهد تا یک توکن را در یکی از استخرهای خود در مقابل یک جفت قفل کنند. به عنوان مثال، در سایر AMMها، از کاربر می‌خواهد برای دسترسی به استخر، جفت توکن‌ها را با نسبت‌های خاص به یکدیگر قفل کند.

بنکور Bancor از چه ویژگی هایی برخوردار است؟

شبکه بنکور امکان تبدیل یکپارچه توکن های مورد استفاده در شبکه را فراهم می‌کند. با این کار دیگر نیاز به صرافی یا شخص ثالث نیست.

این پروتکل همچنین چندین مجموعه خودگردان برای توکن‌های پشتیبانی شده توسط شبکه را حفظ می‌کند. منحصر به فرد بودن شبکه بنکور به هدف آن‌ها برمی‌گردد، جایی که هدف آنها ایجاد نقدینگی برای آلت کوین‌ها و باز پرداخت تامین کنندگان نقدینگی است.

این پروتکل توکن‌های مختلف را بدون دخالت شخص ثالث به توکن‌های دیگر، از جمله آن‌هایی که روی بلاکچین‌های دیگر اجرا می‌شوند، تبدیل می‌کند. BNT توکن اصلی پروتکل بنکور، پیش فرض برای همه توکن‌های هوشمند ایجاد شده در شبکه است.

ایجاد توکن‌های هوشمند بنکور اولین نمونه در نوع خود است که از طریق فناوری بلاکچین ساخته می‌شود. هدف اصلی این پروتکل برای ایجاد توکن‌های هوشمند ارائه یک راه حل پایدار برای مشکلات نقدینگی است، از این رو آن را از سایر سازندگان متفاوت می‌کند.

در چه کیف پول هایی می توان ارز دیجیتال بنکور BNT را ذخیره کرد؟

برای اینکه بتوانید رمز ارز بنکور را به راحتی ذخیره نمایید، می‌توانید از کیف پول‌های سخت افزاری و نرم افزاری ارائه شده در حوزه ی ارزهای دیجیتال استفاده نمایید.

اما باید در نظر بگیرید که کیف پول انتخابی از رمز ارز شما پشتیبانی می‌کند یا خیر. در حال حاضر کیف پول‌های سخت افزاری از گزینه‌های ایمن و مطمئن در میان کیف پول های ارز دیجیتال به شمار می روند که می‌توانید از آن‌ها برای ذخیره سازی رمز ارز خود استفاده نمایید.

شما می‌توانید ارز دیجیتال بنکور را در کیف پول هایی همچون لجر و ترزور ذخیره نمایید. از جمله کیف پول ای نرم افزاری که از رمز ارز بنکور BNT پشتیبانی می‌کنند می توان به کیف پول‌های تراست ، مای اتر و اتمیک اشاره کرد.

به علاوه چون رمز ارز بنکور BNT یک ار دیجیتال با استاندارد ERC-20 است، می‌توانید ان را در کیف پول‌هایی که از این استاندارد پشتیبانی می‌کنند نیز ذخیره نمایید.

آینده ارز دیجیتال بنکور BNT چگونه است؟

پروتکل بنکور توانسته است با غلبه بر موانع مختلف در بالای صفحه ظاهر شود. این سیستم نوآورانه با تامین نقدینگی برای طیف گسترده ای از توکن‌ها و حذف واسطه‌ها از مبادله توکن‌ها، در حال شکل گیری مجدد است.

این پروتکل قصد دارد تا یک راه حل پایدار برای مشکلات نقدینگی ارائه دهد. در بازار رمزارزها عوامل مختلفی می‌تواند بر قیمت آن‌ها تاثیر داشته باشد.

برای مثال هدف پلتفرم در آینده می‌تواند تاثیری بر روی آینده این رمز ارز بگذارد و آن را به یک ارز دیجیتال آینده دار تبدیل نماید. به طور کلی می‌توان گفت اگر پروتکل بنکور بتواند به اهداف خود برسد می‌تواند آینده خوبی را پیش رو داشته باشد.

امتیاز به این مطلب
اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید