همه چیز درباره زیلیکا

 

ارز دیجیتالی زیلیکا در سال ۲۰۱۷ میلادی و در کشور سنگاپور راه اندازی شد که سیستمی بر پایه بلاکچین عمومی به حساب می‌آمد و به علت اجرای شاردینگ به شهرت رسیده است.

جالب است بدانید که شاردینگ روشی مقیاس پذیر است که در آن نودهای اعتبار سنجی تراکنش‌ها در بلاکچین به بخش‌های کوچک‌تر یا همان شارد تقسیم می‌شوند که این شاردها موجب اعتبار سنجی میکرو بلاک‌ها می‌شوند و سرانجام این میکرو بلاک‌ها برای ایجاد یک بلاک جدید در شبکه بلاکچین با یکدیگر ادغام می‌شوند که هدف از این کار افزایش سرعت پردازش تراکنش‌های بلاکچین است.
شایان ذکر است که ارز زیلیکا در عرضه اولیه خود که در ابتدای سال ۲۰۱۸ میلادی انجام شد، توانست رقم ۲۲ میلیون دلار اتریوم را جذب کند و کل عرضه ارز زیلیکا ۲۲ میلیارد عدد بود که در ابتدا روی شبکه اتریوم و توکن‌های ERC-20 ایجاد شدند و پس از ایجاد شبکه اصلی در ابتدای سال ۲۰۱۹، به توکن‌های ارز زیلیکا تبدیل شدند.

در واقع زیلیکا در ۳ ماه اول سال ۲۰۱۹ و پس از آغاز به کار شبکه اصلی خود، تراکنش‌ها را فعال کرد و در ۳ ماه دوم سال برای ایجاد قراردادهای هوشمند بر روی خود اقدام کرد که توسعه دهندگان می‌توانستند قراردادهایی را بنویسند و آن‌ها را اجرایی کنند.
رمزارز زیلیکا مدعی می‌شود که با استفاده از شاردینگ، قدرت اجرای بلاکچین خود به مقدار افزایش تعداد نودهای موجود در شبکه رشد داشته است.

البته این موضوع را هم باید در نظر داشته باشید که زیلیکا پس از انتقال به شبکه اصلی و منحصر به فرد خود، نسخه‌های قدیمی را منسوخ کرده و افرادی که درصدد ذخیره زیلیکای خود به صورت امن و آفلاین هستند می‌بایست از طریق کیف پول مختص به خود این کار را انجام دهند و حتما باید اطمینان حاصل کنند که کیف پول انتخابی، توکن‌های بلاکچین مخصوص به زیلیکا را تحت پوشش قرار می‌دهد.

نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال زیلیکا

به این منظور که بتوانید ارز دیجیتال زیلیکا را مورد معامله قرار دهید، می‌بایست مثل سایر ارزهای دیجیتال به وسیله صرافی‌های دیجیتال این کار را انجام دهید. در حقیقت ابتدا بایستی ببینید که کدام صرافی از این ارز پشتیبانی می‌کند و در ادامه در صرافی یک حساب کاربری افتتاح نمایید، سپس می‌توانید با خیال راحت در آن صرافی برای خرید و فروش ارز دیجیتال زیلیکا و بعضا سایر ارزهای دیجیتال اقدام نمایید.
شما می‌توانید ارز دیجیتال زیلیکا را با دلار هم معامله کنید و یا این که سایر ارزهای دیجیتال را با زیلیکا تعویض نمایید. امروزه می‌توانید ارز دیجیتال زیلیکا را از صرافی معتبر و پرطرفدار بایننس که معتبرترین صرافی در دنیاست نیز مورد معامله قرار دهید ولی باید مواظب باشید که حسابتان توسط این صرافی مشهور، مسدود نشود چرا که صرافی بایننس هم ایران را تحریم کرده است و باید با آی پی یک کشور دیگر به صورت ثابت برای لاگین کردن به حساب خود اقدام کنید و احراز هویت را در آن صرافی انجام دهید.

استخراج ارز دیجیتال زیلیکا چگونه است؟

به این منظور که بتوانید ارز دیجیتال زیلیکا را ماین نمایید، باید ابتدا تجهیزات لازم برای این کار را تهیه نمایید. به منظور تهیه تجهیزات ابتدا بایستی ببینید که استخراج زیلیکا به چه تجهیزاتی احتیاج دارد. در نظر داشته باشید که این تجهیزات می‌تواند شامل دستگاه‌های ماینر، ریگ‌های استخراج باشد.
متاسفانه امروزه استخراج ارزهای دیجیتال به سرمایه زیادی احتیاج دارد، چرا که هزینه خریداری تجهیزات استخراج بسیار بالاست و این امر موجب شده است تا افراد به مراتب کمتری برای انجام استخراج ارزهای مختلف اقدام کنند و از این روی افراد به سمت خرید و فروش ارزهای دیجیتال روی می‌آورند و نمی‌توانند به استخراج ارزهای مختلف فکر کنند.

مزایا و معایب ارز دیجیتال زیلیکا

مزایای زیلیکا

  •  جامعه کاربران قدرتمندی دارد؛ این پلتفرم، طرفداران زیادی دارد. عرضه اولیه کوین Zilliqa تنها به این دلیل اتفاق افتاد که تقاضا برای آن زیاد بود. این عرضه همچنین نشان داد که جامعه ارز دیجیتال به صورت کلی برای دیدن حرکت تکنولوژی بلاکچین به فاز بعدی توسعه خود، آماده شده است.
  •  زیلیکا تکنولوژی جدید پیشرفته‌‌ای دارد؛ در واقع این موضوع موجب می‌شود تا جلوتر از سایر ارزهای بازار حرکت کند. زیلیکا یک نوع کاملا جدید بلاکچین به شمار می‌آید که به منظور حل کردن مشکل مقیاس ‌پذیری طراحی و روانه بازار رمزارها شده است. امکان دارد پلتفرم‌‌های نسل سوم مانند زیلیکا، برندگان بزرگ آینده ارز دیجیتال باشند.

معایب زیلیکا

  •  این که بگوییم زیلیکا چه ارزشی در زندگی روزمره پیدا خواهد کرد، به این بستگی دارد که از چه نوع قراردادهای هوشمند و اپلیکیشن‌‌های غیرمتمرکزی پشتیبانی می‌‌کند و چه سرعتی در انجام این کار دارد. در واقع هر چقدر زیلیکا بیشتر در حال توسعه باقی بماند، احتمال بالاتری هست که پلتفرم‌‌های دیگر آن را بگیرند. به عنوان مثال اتریوم همین حالا روی راه‌ کار خودش برای مقیاس‌ پذیری فعالیت دارد.
  • تیم توسعه زیلیکا تجربه کافی در این حوزه را ندارد؛ سازندگان ارز دیجیتال زیلیکا دانشگاهیان هستند و نه بازاری‌‌ها و متخصصان کسب‌ و کار! تکنولوژی زیلیکا جلوتر از سایر بازار است ولی از لحاظ کسب و کار این موضوع دقیقا برعکس است. سایر پلتفرم‌ها مانند امیزگو پیوندهای محکم‌ تری با مؤسسات سنتی دارند، از همین روی چنانچه زیلیکا قصد دارد جزو بزرگ‌ ترین ارزهای دیجیتال باشد، باید فعالیت های خود را در این حوزه بسیار جدی تر پی‌بگیرد.
    به منظور پاسخگویی به این موضوع باید موارد گوناگونی را بررسی کرد تا بتوان تصمیم گیری کرد که این ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری مناسب است یا خیر؛ اگر بخواهیم از دور به ارز دیجیتال زیلیکا نگاه کنیم، می‌توانیم این ارز دیجیتال را یک انتخاب بسیار مناسب برای سرمایه گذاری ایرانیان علاقه‌مند به کریپتوکارنسی دانست.

این ارز دیجیتال در حال حاضر قیمتی کمتر از ۱۰۰۰ تومان دارد. شما می‌توانید این ارز دیجیتال را برای یک سرمایه گذاری بلند مدت انتخاب کنید. بسیاری از برترین ارزهای دیجیتال موجود در بازار که امروزه رتبه یک تا ده برترین‌ها را از آن خود کرده‌اند، با این اعداد کار خود را در دنیای ارزهای دیجیتال آغاز کرده‌اند.

به همین دلیل ارز دیجیتال ZIL را می‌توان انتخاب بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاران ایرانی دید. اگر بخواهیم از نظر ساختاری این ارز دیجیتال را بررسی کنیم، zilliqa به واسطه اصلاح فرایند مقیاس پذیری و رفع مشکلات مربوط به آن می‌تواند پیشرفت‌های بسیار زیادی هم از نظر قیمت و هم از نظر ساختاری داشته باشد. انتظار پیشرفت ارز دیجیتال زیلیکا در فرایند شاردینگ نیز وجود دارد. از این رمز ارز می‌توان برای سایر پروژه‌های بلاک چین در سال‌های آینده نیز استفاده کرد.

3/5 - (10 امتیاز)
اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید