بیت شیرز و آنچه درموردش نمی دانید!

هدف از طراحی بیت شیرز به وجود آمدن یک پلتفرم غیر متمرکز بود که پرداخت های جهانی را بهینه تر و بدون نیاز به واسطه انجام دهد. دانیل لریمر که بنیان گذار Steem و EOS بود و چارلز هوسکینسون با همکاری یکدیگر و در سال 2014، بیت شیرز را معرفی کردند. نام اولیه این پروژه ProtoShares (PTS) بود که در کمتر از یک سال بعد تغییر کرده و تبدیل به  BitShares (BTS) شد. توکن تخصصی این پلتفرم نیز  BTS (BitShares) است که کاربردهای متفاوتی از جمله ایجاد  BitAssets دارد که سکه های هوشمند هستند. پارامترهای این سکه های هوشمند متفاومت بوده و نماینده میزان توکن های متصل به ارزهای فیات، امتیازهای پاداش و IOU ها نیز هست.

شرکت مستقل (DAC) اداره کننده پلتفرم بیت شیرز است که اجازه تصمیم گیری درمورد آینده BTS را به دارندگان این توکن می دهد. بلاک چین مورد استفاده بیت شیرز، Graphene است که می تواند تا 100 هزار تراکنش در ثانیه را پشتیبانی کند. این مقدار حتی از مجموع سرعت ویزا و پی پال هم بیشتر است!

بیت شیرز

هدف بیت شیرز

خرید و فروش ارزهای دیجیتال هیچ گاه نمی تواند ناشناس باشد. چرا که در هر صورت بعد از خرید  فروش این ارزها تبدیل به ارز فیات می شوند. ارزهای فیات نوعی واسطه هستند که به همین علت می توانند اطلاعات خریداران  فروشندگان را قابل پیگیری کنند.

این سیستم ها در واقع نوعی سیستم متمرکز هستند که پایگاه داده آن ها توسط خود سیستم کنرل می شود. بنابراین کاربران برای استفاده از آن ها باید حساب کاربری ایجاد کنند که این یعنی وارد کردن اطلاعات شخصی مانند پاسپورت و گواهینامه رانندگی! بنابراین ناشناس بودن در آن ها هیچ مفهومی ندارد.

از طرفی این متمرکزسازی برای گره زدن ارز ارز دیجیتال به طلا و دلار، لازم است و هیچ توجیه دیگری ندارد. اما نمی توان از ضرورت وجود یک سیستم ناشناس و غیر متمرکز چشم پوشید. اهمیت BitAssets در اینجا خود را نمایان می کند. ارزش هر BitAsset معادل یک دارایی واقعی است و بلاک چین بیت شیرز نیز به کاربران اجازه می دهد تا سایر ارزهای دیجیتال خود را به توکن های هوشمند تبدیل کنند. BitUSD ارز دیجیتالی است که ارزش ذاتی آن با دلار آمریکا گره خورده است. ارزش BitGold نیز با تغییر ارزش طلا تغییر می کند. بنابراین دارندگان ارز دیجیتال بدون نیاز به فروش ارز دیجیتال خود و تبدیل آن به ارز فیات، می توانند تنها با خرید معادل هر یک از آن ها و بدون خارج شدن از بلاک چین داراییشان را با ارزش های واقعی بازار تعویض کنند.

مزیت این پلتفرم این است که معامله گران نیازی به افشای هویت خود ندارند و تراکنش ها سریع تر و ارزان تر انجام می شوند.

بیشتر بخوانید : خرید ووچر پرفکت مانی با کمترین کارمزد و مناسب ترین قیمت

نقشه راه بیت شیرز چیست؟

“تبادل دارایی های دیجیتال چند شکلی همتا به همتا” عنوانی بود که در ابتدا سازندگان بیت شیرز به این ارز دیجیتال دادند. بعد از این معرفی، شرکت چینی BitFund.PE سرمایه گذاری خود را بر روی بیت شیرز آغاز کرد. BitShares X نیز پروژه ای بود که در سال 2013 توجهات زیادی را به خود معطوف کرد.

بیت شیرز در تلاش است تا با جذب سرمایه گذار و داشتن شبکه استوار به بهبود عملکرد خود کمک کند. سکه های هوشمند بیت شیرز با داشتن ارزش ثابت که هر کدام معادل یک ارز فیات یا طلا هستند مشکل فرار بودن قیمت ارزهای دیجیتال را حل کرده اند.

BTS قابلیت استخراج دارد و تا 3.600.570.502 سکه از آن موجود می باشد. اما تا کنون در حدود دو میلیارد سکه آن استخراج شده است. بلاک چین بیت شیرز نیازی به آدرس کیف پول متشکل از اعداد و ارقام تصاوفی و طلانی را ندارد و نام کاربری هر شخص همان آدرس کیف پول اوست.

بسیاری بیت شیرز را رقیب اصلی NASDAQ می دانند. زیرا سرعت تراکنش ها در آن بسیار بالاست و تعداد آن می تواند به 100 هزار عدد در ثانیه برسد!

بیت شیرز

مزایای BitShares

  • سرعت بسیار بالای انجام تراکنش
  • ناشناس ماندن کاربران به کمک مبادله ارزهای دیجیتال با سکه های هوشمند
  • حفظ ارزش دارایی کاربران با تبدیل سکه های BTC به سکه های BitAsset
  • بدون محدودیت در برداشت پول از پلتفرم
  • هزینه بسیار پایین انجام تراکنش ها

معایب BitShares

  • رابط کاربری پیچیده این پلتفرم
  • مفهوم BitShares برای اغلب کاربران بسیار پیچیده است

جمع بندی

اجرا و پشتیبانی این پلتفرم توسط انجمن BitShares، متشکل از افراد و سازمان های که متعهد به ارائه دسترسی جهانی به قدرت قراردادهای هوشمند هستند، می باشد. کاربران BitShares می توانند به منظور ترویج کسب و کار، توکن های سفارشی خود را ایجاد کنند. BitShares Wallet یا BTS Wallet کیف پول رسمی بیت شیرز است که امکان مبادلات غیر متمرکز را فراهم می کند.

امتیاز به این مطلب
اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید