همه چیز درباره ارز دیجیتال ورج (Verge)!

ارز دیجیتال ورج

ارز دیجیتال ورج با واحد اختصاری XVG ارز دیجیتالی مبتنی بر بلاک چین است که به‌ منظور استفاده‌ های روزمره افراد طراحی‌ شده.. این ارز بر پایه یک نسخه اصلاح‌ شده از بلاک چین بیت کوین ساخته شد و قرار است تا در عین حفظ حریم شخصی خود، با تحقق هدف اصلی تکنولوژی بلاک چین که ایجاد یک کسب و کار و سریع برای افراد، به وجود بیاورد. در عین حال کارآمدی و استفاده از ساز و کار غیر متمرکز از جمله ویژگی‌ هایی است که برای انجام مستقیم تراکنش‌ ها در Verge به کار گرفته شده.

Verge ادعا می‌ کند که قابلیت‌ هایی مانند سرعت بالا، هزینه کمتر برای معاملات و حفظ حریم خصوصی را فراهم می‌ کند. این ارز دیجیتال در سال ۲۰۱۴ توسط یک تیم توسعه‌ دهنده تأسیس شد و از آن زمان به عنوان یکی از ارزهای دیجیتال محبوب در بازار ارزهای دیجیتال شناخته شده است.

هدف ورج چیست؟

مأموریت و هدف Verge ایجاد امکان انجام تراکنش‌ های روزمره به وسیله بلاک چین در سرتاسر دنیا و برای تک‌ تک افراد است. Verge این قابلیت را دارد که بتواند به صورت مستقیم، کار آمد و با حفظ حریم شخصی کاربر، تراکنش‌ ها را به انجام برساند. به وسیله این ارز، افراد و صاحبان کسب و کارها می‌ توانند یک گزینه منعطف را در انجام تراکنش‌ ها و دریافت و ارسال مبالغ در کنار خود ببینند و از آن استفاده کنند. به وسیله قابلیتی جدید، کاربران قادرند تا به راحتی تراکنش‌ های بزرگ‌ تر خود را در میان تراکنش‌ های کوچک‌ تر خود مدیریت نمایند.

هدف اصلی Verge ارائه یک راه حل برای انجام معاملات محرمانه و خصوصی برای کاربران است. این ارز دیجیتال از تکنولوژی بلاک‌ چین برای ارائه حفظ حریم خصوصی و معاملات محرمانه استفاده می‌ کند. هدف ورج این است که امکان انجام معاملات بدون افشای اطلاعات شخصی و مالی را فراهم کند و از این طریق افراد را از نقص‌ ها و ضعف‌ های حفظ حریم خصوصی در سیستم‌ های مالی سنتی محافظت کند. همچنین Verge به دنبال ارائه یک سیستم پرداخت دیجیتال سریع و کم هزینه برای استفاده در معاملات روزمره است.

ارز دیجیتال ورج

ویژگی های ورج چیست؟

  • ورج (Verge) ارز دیجیتالی مبتنی بر بلاک چین با پروسه‌ ای شبیه به بیت کویناست. اما نسبت به بیت کوین سرعت و حریم خصوصی فوق‌العاده بالاتری دارد.
  • در ورج با واحد اختصاری XVG به جز سرعت و کارمزد مناسب شبکه، تمرکز شدیدی بر حریم خصوصی با استفاده از شبکه‌ های ناشناس محور مانند TOR و i۲p است.
  • با بهره‌ مندی از این قابلیت‌ ها، برخلاف بیت کوین که جزئیات یک تراکنش تقریباً شفاف است. تمام تراکنش‌ ها کاملاً ناشناس هستند و حتی IP کاربران هم قابل تشخیص نیست.
  • حریم خصوصی Verge در مقابل ارزهای درگیر گریز دیگری چون مونرو ، دش و زی‌ کش به مراتب بالاتر است.
  • Verge یک پروژه ۱۰۰٪ متن باز است و همه توسعه دهندگان می‌ توانند کدهای آن را بررسی یا بهبود بخشند. هيچ عرضه اولیه سکه (ICO) برای آن انجام نشده است.
  • ارز دیجیتالی Verge با نام DogeCoinDark در سال ۲۰۱۴ متولد شد که مانند دوج کوین در ابتدا فقط برای یک شوخی خلق شده بود اما در سال ۲۰۱۶ با هدف قرارگیری در جریان اصلی ارزهای دیجیتال، به Verge تغییر نام داد.
  • زمان مورد نیاز برای تایید تراکنش‌ های ورج حدود ۳۰ تا ۵۰ ثانیه است و کارمزد شبکه چیزی مبلغی ناچیزی در حدود ۰.۱ ورج (حدود ۰.۰۰۸ دلار با قیمت فعلی) است.
  • با پروتکل شبح (Wraith) می‌ توانیم تراکنش‌ ها را در یک دفترکل خصوصی مخفی کنیم. این در حالی است که در صورت الزام یک گزینه ثبت تراکنش در دفترکل عمومی وجود دارد.

Verge چگونه کار می‌ کند؟

مانند بیت کوین و اتریوم و بسیاری ارز ارزهای دیجیتال دیگر، Verge یک کوین قابل استخراج است که از سیستم اثبات کار بهره می‌ برد. از دیگر ویژگی‌ های جالب Verge می‌ توان به وجود ۵ الگوریتم استخراج روی یک بلاک چین اشاره کرد.

برخلاف اکثر ارزهای دیجیتال که فقط یک الگوریتم استخراج دارد، Verge دارای ۵ الگوریتم مختلف است که برای ماینرها این امکان را فراهم می‌ سازد تا بتوانند با انواع دستگاه‌ ها و سخت افزارهای موجود، اقدام به استخراج نمایند. الگوریتم‌ های استخراج در Verge عبارت اند از:

  •  myr-groestl
  •  blake۲s
  •  Script
  •  X۱۷
  •  Lyra۲rev۲

تور (TOR) راهی شناخته شده برای ناشناس سازی آدرس های IP است. TOR مخفف کلمه The Onion Router به معنای مسیر سازی پیازی است. زیرا در شبکه تور مانند پیاز پیام به جای عبور از یک ISP در لایه های مختلفی عبور می‌ کند. در تور آدرس IP یک پیغام بارها و بارها تغییر می‌ کند بنابراین یافتن فرستنده اصلی تقریبا غیر ممکن است. با تور، هیچ نودی منشا پیغام رسیده شده را نخواهد فهمید و این در کل مسیر به همین منوال پیاده سازی شده است. Verge از روند لایه لایه تور و I۲P به منظور غیر ممکن سازی رهگیری تراکنش‌ ها بهره می‌ برد.

ارز دیجیتال ورج

کیف پول های مناسب ارز دیجیتال ورج (Verge)

توجه داشته باشید که فقط در صورت استفاده از کیف پول‌ های معتبر Verge می‌ توانید از قابلیت عدم رهگیری تراکنش‌ ها استفاده کنید در صورت استفاده از کیف پول‌ های صرافی‌ ها احتمال شناسایی تراکنش شما وجود دارد. برای نگهداری Verge، می‌ توانید از کیف پول‌ های مخصوص ارزهای دیجیتال استفاده کنید که از امکانات مورد نیاز برای نگهداری و مدیریت این ارز پشتیبانی می‌ کنند. برخی از کیف پول‌ های مناسب برای نگهداری Verge عبارتند از:

1. کیف پول رسمی Verge (Verge Official Wallet): این کیف پول توسط تیم توسعه‌ دهنده ورج ارائه شده است و به عنوان کیف پول رسمی برای نگهداری آن محسوب می‌ شود.

2. کیف پول های سخت‌ افزاری: کیف پول‌ های سخت‌ افزاری مانند Ledger Nano S و Trezor از امنیت بالایی برای نگهداری ارزهای دیجیتال از جمله ورج برخوردارند.

3. کیف پول‌ های نرم‌ افزاری: کیف پول‌ های نرم‌ افزاری مانند Coinomi، Electrum و Edge Wallet نیز از امکانات مناسبی برای نگهداری این ارز برخوردارند.

قبل از استفاده از هر کیف پول، حتماً از اعتبار و امنیت آن اطمینان حاصل کنید و همچنین مطمئن شوید که کیف پول انتخابی شما از نگهداری و مدیریت ارز Verge پشتیبانی می‌ کند.

ارز دیجیتال ورج

جمع بندی

استخراج کنندگان با نصب برنامه‌ های مورد نیاز و در اختیار قراردادن قدرت سخت افزاری به تایید تراکنش‌ ها و امنیت شبکه کمک می‌ کنند و تراکنش‌ ها هر ۳۰ ثانیه را برای ثبت در بلاک چین در بلاک ها قرار می‌ دهند. با استخراج هر بلاک، ماینر مقداری Verge پاداش دریافت خواهد کرد و باعث ایجاد واحدهای ارزی جدید می‌ شود. همچنین استخراج کنندگان از کارمزد تراکنش‌ ها نیز بهره‌ مند خواهند شد. همانطور که گفتیم استخراج ورج با انواع سخت افزارها از جمله، CPU، GPU و دستگاه‌ های ASIC احتمالی امکان پذیر است. از این که تا پایان این مقاله از سایت آریامانی با ما همراه بودید از شما متشکریم. برای دریافت آموزش ها و اخبار جدیدتر به  کانال آریامانی مراجعه نمایید.

امتیاز به این مطلب
اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید