هر آنچه از ارز دیجیتال لیسک (Lisk) نمی دانید!

Lisk

یکی از پلتفرم های مبتنی بر بلاک چین، Lisk است که در جهت پشتیبانی، توسعه و توزیع برنامه های مختلف به وجود آمده است. بلاک چین نیز فناوری غیر متمرکزی است که محدودیت هایی هم دارد. مثال وضحی که می توانیم برای آن بزنیم، برنامه هایی است که توسط گوگل پلی یا اپ استور در گوشی های هوشمند پیاده سازی می شود. لیسک به شما این اجازه را می دهد که برنامه شخصی خودتان را در قالب بلاک چین عرضه کنید.

دلیل علاقه برنامه نویسان به lisk

معماری منعطف لیسک به طراحی برنامه های بک اند و فرانت اند کمک می کند تا راحت تر به نتیجه برسند. این پلتفرم راهیست تا برنامه های مبتنی بر بلاک چین توسعه پیدا کنند. طراحی رابط کاربری که فرانت اند نام دارد، همان بخشی است که توسط کاربران مورد استفاده قرار می گیرد. ارتباط گرفتن کاربران با فرانت اند از طریق موبایل، کامپیوتر و یا تبلت انجام می شود. اما بک اند سروری است که کدهای اجرایی در آن نوشته شده و بر روی بلاک چین قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: بلاک چین چیست؟

Lisk

تفاوت لیسک با پلتفرم‌ های برنامه ‌های غیرمتمرکز

پلتفرم‌ های برنامه ‌های غیرمتمرکز که مبتنی بر بلاک چین هستند و بر روی شبکه های شخصی سازی شده اجرا می شوند، در برخی موارد توسط برنامه نویسان به عنوان میزبان مورد استفاده قرار می گیرند. گاهی نیز توسعه دهندگان بلاک چین اختصاصی خود را می سازند. مثلا یکی از عوامل تاثیر گذار در روند پروتکل های هوشمند، بلاک چین اتریوم است.

ادعاهایی درباره این که لیسک یک فورک اتریوم است، وجود دارد. اما توسعه دهندگان لیسک می گویند یک زنجیره فرعی در بلاک چین ایجاد کرده اند که متصل به زنجیره اصلی است. آن ها بر روی این زنجیره های فرعی تسلط بالایی دارند. جلوگیری از تراکنش های اسپم و پردازش های جعلی که باعث آسیب رساندن به برنامه ها و کند شدن روند عملیات می شود، هدف اصلی lisk است.

در واقع در لیسک هر برنامه زنجیره فرعی مختص به خود را دارد که در نتیجه آن سرعت و عملکرد زنجیره اصلی بسیار بیشتر می شود.

از موارد دیگر قابل پیاده سازی در این پلتفرم، امکان اهرم سازی برنامه ها و اتصال آن ها به یکدیگر است. همه برنامه ها در آن متن باز می باشد که در نتیجه آن نیاز به کدنویسی برای کارهای دیگر را کمتر می کند. یعنی شما هم با توسعه برنامه های دیگر در این پلتفرم، آن را برای خودتان شخصی سازی نمایید.

رمز ارز Lisk (Lsk)

Lsk که رمز ارز اختصاصی لیسک است در سال 2016 عرضه شد که در همان ابتدا، 100 میلیون از آن فروخته‌شد. این ارز دیجیتال در صرافی های معتبری مثل بایننس، پلنیکس، بیترکس و یوبیت معامله می شود و شما می توانید با پرداخت با ارزهای دیگر نیز Lsk بخرید. رتبه لیسک از نظر ارزش بازار، 26 است.

این توکن امکان انتقال به زنجیره اصلی و فرعی را ندارد. در صورتی که نیاز باشد تا آن را به زنجیره فرعی منتقل کنید، این ارز به حساب صاحب زنجیره فرعی منتقل می شود. بنابراین می توان گفت ایمنی بالایی دارد. از جمله کارهایی که می توانید در این پلتفرم انجام دهید، ساخت یک ارز دیجیتال جدید در زنجیره فرعی است که فقط در همان جا اعتبار دارد.

مناسب ترین کیف پول برای لیسک نیز کیف پول Hub می باشد که خود lisk آن را معرفی کرده است. این کیف پول در دو نسخه وب و ویندوز در دسترس است.

Lisk

نتیجه گیری

توزیع، توسعه و پشتیبانی از برنامه های مختلف از جمله مهم ترین کاربردهای پلتفرم لیسک برای کاربران است. شما به کمک صرافی های گفته‌شده در بالا می توانید برای خرید رمز ارز اختصاصی این پلتفرم اقدام نمایید.

امتیاز به این مطلب
اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید