آشنایی با ارز دیجیتال شیبا!

شیبا

کلمه شیبا اینو نام یک سگ است که نژاد ژاپنی دارد. در ابتدا این سگ نماد ارز دیجیتال دوج کوین بود. اما پس از مدتی با روی کار آمدن ارز شیبا به عنوان نماد و نام این ارز نیز شناخته شد. این تحلیل وجود دارد که شیبا اینو به عنوان یکی از توکن‌ هایی به شمار می‌ رود با الهام گرفتن از دوج کوین به وجود آمده است. در ادامه با تشریح ارز شیبا روشن می‌ شود که این دیدگاه، نسبتاً معقول و منطقی است. در اصطلاح رایج موجود در بازار، ارز دیجیتال شیبا به عنوان قاتل دوج کوین نیز شناخته می‌ شود.

روندها در بازار نشان می‌ دهد که این رمز ارز در تلاش است تا دوج کوین را پشت سر گذاشته و برای همیشه از آن پیشی بگیرد. شیبا اینو در واقع یک سکه به شمار نمی‌ رود و به هیچ عنوان بلاک‌ چین مستقل خود را ندارد.

ارز دیجیتال شیبا

چرا به اعتقاد برخی از کارشناسان، ارز shiba inu یک شت کوین است؟

بسیاری از فعالان بازار ارز شیبا را به چشم یک شوخی نگاه می‌ کنند. دلیل این نوع دیدگاه نسبت به ارز دیجیتال شیبا چیست؟ واقعیت این است که انتقادات جدی و ساختاری به نحوه آغاز به کار و ادامه فعالیت ارز دیجیتال shiba وجود دارد. شت کوین در اصطلاح به ارزهای دیجیتالی گفته می‌ شود که آینده‌ ای برای آن‌ ها نمی‌ توان متصور بود. شت کوین‌ ها با گذر زمان ارزش خود را از دست می‌ دهند و به کلی نابود می‌ شوند.

البته این نکته را نیز باید یادآور شویم که به هیچ عنوان نمی‌ توان با قاطعیت درباره شت کوین بودن یک ارز دیجیتال اظهارنظر کرد. بلکه شواهدی برای این منظور وجود دارد که در صورتی که در یک رمزارز مشاهده شود، باید با احتیاط بیشتری نسبت به آن برخورد کرد. برخی از این شواهد عبارت‌ اند از:

عدم انتشار وایت پیپر

وایت پیپر یک سند بازاریابی است. در این سند طراحان یک ارز دیجیتال مطرح می‌ کنند که چه مشکلاتی را شناسایی کرده‌اند. آن‌ ها با شناسایی یک یا چند مشکل، با مطرح کردن یک پروژه و عرضه یک رمزارز به دنبال حل آن مشکل بر می‌ آیند.

به نوعی می‌ توان این‌ طور تصور کرد که وایت پیپر نشان‌ دهنده برنامه‌ دار و هدفمند بودن یک ارز دیجیتال است. ارز shiba inu فاقد وایت پیپر است و این مسئله توسط برخی کارشناسان بازار به عنوان یک نقطه منفی درباره این ارز به شمار می‌ رود.

مشخص نبودن نام سازنده

هیچ‌ کس نمی‌ داند که نام سازنده ارز دیجیتال شیبا چیست. این مسئله به عنوان یک فاکتور منفی برای ارز دیجیتال shiba تلقی می‌ شود. عدم انتشار وایت پیپر در کنار مخفی بودن هویت سازنده شائبه شت کوین بودن این رمز ارز را بسیار تقویت می‌ کند.

عدم ارائه راه‌حل جدید

هویت انتشار رمزارزهای جدید وابسته به مشکلاتی است که توسط آن‌ ها برطرف می‌ شود.

حتی گاهی اوقات برخی توسعه‌ دهندگان با ایجاد مشکلات ساختگی سعی در هویت بخشیدن به رمزارز خود دارند. اما ارز shiba inu هیچ فناوری جدیدی را به ارمغان نیاورده است و به دنبال حل هیچ مشکل خاصی نیست. بسیاری معتقد هستند که این رمزارز تنها به دلیل رشد قیمتی سرسام‌ آور دوج کوین و برای سوار شدن بر موج این رمز ارز به بازار معرفی شده است.

فاقد بلاک‌ چین اختصاصی

برخی شت کوین‌ ها فاقد بلاک‌ چین اختصاصی خود هستند. این مسئله در عمل موجب می‌ شود که ساخت یک ارز دیجیتال پشتوانه چندان محکمی نداشته باشد. شیبا اینو نیز بر بستر بلاک‌ چین اتریوم و در ازای دریافت مقدار مشخصی کارمزد معامله می‌ شود. در ضمن این ارز دیجیتال به هیچ عنوان سقف عرضه نیز ندارد و این امکان وجود دارد که هر تعداد توکن در آینده منتشر شود.

رشد قیمتی بسیار بالا

با قطعیت نمی‌توان گفته که هر رمزارزی که رشد قیمت بالایی را تجربه کند، شت کوین است. اما واقعیت این است که شت کوین‌ هایی که تاکنون شناسایی شده‌ اند، همگی یک دوره رشد قیمتی بسیار سنگین را تجربه کرده‌ اند. ارز دیجیتال شیبا نیز از زمان عرضه تا به امروز مسیر صعودی پرشتابی را طی کرده است. در خصوص روند قیمتی ارز shiba inu در ادامه بیشتر بحث می‌ شود.

با وجود تمام این نکات که در خصوص ارز دیجیتال شیبا مطرح شد، اظهارنظر در خصوص شت کوین بودن آن با قاطعیت امکان‌ پذیر نیست. توصیه اصلی کارشناسان در خصوص ارز شیبا چیست؟ بسیاری از کارشناسان توصیه می‌ کنند برای سرمایه‌ گذاری طولانی‌ مدت به سراغ ارز شیبا نروید. در خصوص استراتژی معامله ارز دیجیتال شیبا در ادامه بیشتر توضیح داده خواهد شد.

ارز دیجیتال شیبا

روند تغییرات ارز دیجیتال شیبا چیست؟

نگاهی به روند تغییرات قیمتی ارز دیجیتال shiba جریان اتفاقاتی که پیرامون این توکن در حال وقوع است را روشن‌ تر می‌ کند. تا قبل از سرمایه‌ گذاری ویتالیک بوترین، خالق اتریوم، در ارز شیبا کمتر کسی به این توکن توجه می‌کرد. اما بعد از رسانه‌ ای شدن این خبر ظرف کمتر از یک هفته قیمت ارز شیبا بیش از 20 برابر افزایش را تجربه کرد.

این مسئله به یک باره ارز shiba inu را بر سر زبان‌ ها انداخت. با معطوف شدن توجهات به سمت این ارز دیجیتال، تازه مسیر صعودی قیمت آن آغاز شد. در اوایل می سال 2021 ارز شیبا به سقف قیمتی خود از ابتدای عرضه تا به امروز رسید و قیمتی معادل 0.000007 دلار را در نمودار قیمت خود تصاحب کرد. این یعنی از ابتدای عرضه تا به می سال 2021 چیزی در حدود 2 میلیون درصد رشد قیمت!

ارز دیجیتال شیبا را از کجا بخریم؟

شائبه‌ ها و ابهامات بسیار زیادی که پیرامون ارز دیجیتال shiba وجود دارد، در ابتدا موجب شد که برخی صرافی‌ های معروف مانند بایننس از قرار دادن آن در لیست معاملات خود اجتناب کنند.

اما رشد سرسام‌ آور قیمت این ارز دیجیتال توجه بخش انبوهی از معامله‌ گران بازار را به خود جلب کرد. همین مسئله موجب شد که حتی بایننس هم برای جلب رضایت کاربران خود ارز shiba inu را در لیست معاملات خود قرار دهد.

البته مدیرعامل این صرافی در مصاحبه‌ ای اذعان کرد که مسئولان این صرافی، سرمایه‌ گذاری در ارز دیجیتال شیبا را به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌ دهند. علاوه بر بایننس، نام سایر صرافی‌ های میزبان ارز دیجیتال شیبا برخی از مهم‌ ترین آن‌ ها عبارت‌ اند از:

  1.  یونی سواپ
  2.  صرافیio
  3. پولونیکس
  4. صرافی x0
  5.  صرافی Hoo
  6.  بیت مارت
  7.  هات بیت
  8. صرافی CoinBene
  9.  بیت فارکس

ارز شیبا در کدام صرافی ایرانی قابل معامله است؟

ارز دیجیتال shiba را می‌ توانید از صرافی‌ های فعال در ایران نیز تهیه کنید. در حال حاضر دو صرافی بیت 24 و اوکی اکسچنچ امکان خرید و فروش ارز شیبا را به وجود آورده‌ اند.

چه تحلیل‌ هایی در خصوص آینده ارز shiba inu وجود دارد؟

مهم‌ ترین سؤالی که ممکن است در اینجا پیش بیاید این است که تحلیل‌ ها در خصوص آینده ارز شیبا چیست؟ واقعیت قضیه این است که تحلیلگران در خصوص این رمزارز کاملاً به دو دسته متمایز تقسیم می‌ شوند. گروهی معتقد هستند که روند مثبت و رو به رشد این ارز دیجیتال در کوتاه‌ مدت متوقف نخواهد شد.

شاید اصلی‌ ترین استدلال این دسته از افراد نیز اقبال عمومی مردم به سمت این ارز باشد. در پاسخ به این دسته از افراد، این سؤال مطرح می‌ شود که اعتبار این تحلیل تا چه زمانی پابرجا است.

برخی از تحلیلگران پیش‌ بینی می‌ کنند که روند رو به رشد تا سال 2028 ادامه داشته باشد و از علم تکنیکال نیز برای مستدل کردن استدلال خود استفاده می‌ کنند.

اما در مقابل عده‌ای دیگر از کارشناسان هستند که به دلیل آن که هیچ نشانه‌ بنیادی مثبتی در خصوص ارز دیجیتال shiba مشاهده نمی‌ کنند، دیدگاه منفی نسبت به این ارز دارند. این دسته از افراد مبنای معاملات خود را آن چه که در بازار در جریان است قرار نمی‌ دهند.

آن‌ ها معتقدند امواج روانی و ذهنی بالاخره روزی فروکش می‌ کنند و ارزهای دیجیتال بی‌ بنیاد از بین رفته و ارزهای بنیادی مسیر خود را پیدا می‌ کنند. بر مبنای این دیدگاه به هیچ عنوان سرمایه‌ گذاری در ارز شیبا توصیه نمی‌ شود.

ارز دیجیتال شیبا

بهترین استراتژی معاملاتی ارز شیبا چیست؟

لازم به ذکر است که انتخاب استراتژی معاملاتی برای هر تریدر یک مسئله کاملاً شخصی است و باید با توجه ویژگی‌ های شخصی نسبت به این مسئله تصمیم‌ گیری شود. اما با توجه به پیدا و پنهان ارز شیبا اصلی‌ ترین پیشنهاد در خصوص معامله این ارز دیجیتال، عدم خریداری به دید طولانی‌ مدت است. سعی کنید در معاملات ارز shiba inu دیدگاه‌ های کوتاه‌ مدت را در دستور کار قرار دهید و با کسب سودهای مشخص اقدام به فروش آن کنید.

جمع بندی

ارز دیجیتال شیبا یکی از ارزهای دیجیتال محبوب است که به دلیل فناوری مبتنی بر بلاک‌ چین و قابلیت اجرای قراردادهای هوشمند، توجه بسیاری از افراد و سرمایه گذاران را به خود جلب کرده است. امیدوارم که این ارز دیجیتال بتواند در آینده به عنوان یکی از ارزهای اصلی و معتبر در بازارهای مالی جهانی شناخته شود و به رشد و توسعه اقتصادی کشورها کمک کند. اما به هر حال، همیشه باید مواظب بود و با دقت و حوصله به این نوع سرمایه‌ گذاری‌ ها نگاه کرد. از این که تا پایان این مقاله از سایت آریامانی با ما همراه بودید از شما متشکریم. برای دریافت آموزش ها و اخبار جدیدتر به کانال آریامانی مراجعه نمایید.

امتیاز به این مطلب
اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید