ثروتمندترین فرد جهان، جایگاهش را از صدر میلیاردهای بلومبرگ از دست داد.

 

جایگاه ثروتمند ترین فرد جهان

با کاهش ارزش سهام تسلا و سقوط بیت کوین، ایلان ماسک به عنوان اولین فرد ثروتمند جهان جایگاهش را به جف بزوس (مدیر عامل آمازون) واگذار کرد.

ایلان ماسک مدیر عامل تسلا، پس از کاهش ارزش قیمت بیت کوین و همینطور کاهش سهام تسلا جایگاهش را به عنوان اولین فرد ثروتمند دنیا از دست داد و آن را به جف بزوس واگذار کرد. عده‌ای از تحلیل‌گران بر این باورند که این دو موضوع با یکدیگر در ارتباط هستند.

در تاریخ 26 ژانویه، سهام تسلا 21% کاهش داشت و در طی 2 روز گذشته این روند بیشتر شد و به 698 دلار رسید. همچنین سهام تسلا در روز گذشته 13% کاهش داشت.

دن ایوز، تحلیلگر شرکت WedBush معتقد است که کاهش قیمت بیت کوین با سقوط سهام تسلا در ارتباط است و آن را به عنوان یک حرکت راهبردی در بلند مدت دانست.

در روز هشتم فوریه با اعلام شرکت تسلا مبنی بر سرمایه‌گذاری 1.5 میلیارد دلار، بیت کوین حدود 865 دلار معامله شد. در روز 23 فوریه، قیمت هر سهم به 681 دلار کاهش پیدا کرد.

تسلا مالک حدودا 48.000 بیت کوین است. با وجود اینکه در این هفته شاهد کاهش قیمت بیت کوین بودیم اما تسلا نسبت به زمانی که بیت کوین را خریداری کرد همچنان در حال سود است، چون زمانی که ماسک اعلام کرد که 1.5 میلیارد دلار بیت کوین خریداری کرده است ارزش دلار 39.000 دلار بود.

ایلان ماسک با کاهش ارزش سهام تسلا، جایگاهش را به عنوان ثروتنمندترین فرد جهان از دست داد و جف بزوس در صدر این فهرست قرار گرفت. ضرر و زیان این شرکت خودروهای الکتریکی 3.56 میلیارد گزارش شده است. ارزش ثروت خالص جف بزوس 187 میلیارد دلار و ایلان ماسک 180 میلیارد دلار تخمین زده شد.

 

امتیاز به این مطلب
اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید