پیگیری تراکنش ترون با 4 روش آسان!

پیگیری تراکنش ترون

پیگیری تراکنش ترون و یا هر ارز دیجیتال دیگری، یکی از موارد مهمی است که با گسترش روزافزون کاربران در بازار کریپتو، باید به آن دقت داشت. هرچه فناوری های بلاک چینی و تعداد ارزهای دیجیتال پیشترفته تر و بیشتر شود، اهمیتی پیگیری تراکنش نیز بالاتر می رود.

دلایل اصلی که منجر به پیگیری یک تراکنش ارز دیجیتال می شود، شفافیت و امنیت آن ارز است. البته فناوری بلاک چین امکان انجام تقلب را با کمک سیستم های تشکیل شده از رکوردهای غیر قابل تغییر تقریبا به صفر رسانده است. همین مورد باعث اعتمادسازی درمیان فعالان این حوزه شده و تعداد تراکنش های مختلف را نیز بیشتر کرده است.

با افزایش تعداد و رقم تراکنش ها، به اهمیت هرچه بیشتر نحوه پیگیری آن ها پی خواهیم برد. به دلیل ثبت اطلاعات دقیق هر تراکنش اعم از مقدار و تاریخ انجام آن در شبکه بلاک چین، سرمایه گذاران راحت تر در رابطه با اقدامات خود تصمیم گیری می کنند.

حال در این مقاله قصد داریم تا به طور اختصاصی در رابطه با پیگیری تراکنش ترون و روش های انجام آن صحبت کنیم.

پیگیری تراکنش ترون

امنیت تراکنش‌ های ترون

اهمیت حفظ امنیت تراکنش ها و اطلاعات مالی زمانی بیشتر شد که این اقدامات به صورت دیجیتالی انجام پذیرفت. ارزهای دیجیتال نقش زیادی در این زمینه داشتند. در این میان، ترون یکی از ارزهایی است که نرخ مبادله بالایی دارد و به همین دلیل است که یادگیری پیگیری تراکنش ترون برای هر معامله گر امری ضروریست.

مسئله امنیت ترون یکی دیگر از چالش هایی است که تریدرها به آن می پردازند. این امنیت از دو بعد اهمیت پیدا می کند. یکی تراکنش هایی که توسط معامله گران انجام می شود و دیگری زیرساخت شبکه بلاک چین ترون که مورد استفاده توسعه دهندگان است.

در اینجا به اقداماتی که این شبکه برای حفظ و بالا بردن ان=منیت از آن استفاده می کند را با هم بررسی می کنیم.

الگوریتم رمزنگاری ترون

الگوریتم‌ ECDSA (الگوریتم تصاویر ایلیپتی برای امضای دیجیتال) و TLS (لایه امنیتی انتقال) دو الگوریتم مهمی هستند که ترون برای ایجاد امنیت تراکنش ها از آن ها استفاده می کند.

درگاه‌ های امنیتی ترون

ترون از درگاه‌ های امنیتی مختلف برای حفاظت از اطلاعات و امنیت کاربران خود استفاده می‌ کند. این درگاه ‌ها شامل امکانات مانند رمزنگاری اطلاعات، فایروال های قدرتمند، تشخیص نفوذ، مدیریت دسترسی و حفاظت از حریم خصوصی هستند.

شبکه بلاک‌ چین دی پلتفرم ترون

شبکه بلاک ‌چین دی پلتفرم ترون یک پلتفرم بلاک‌ چین است که برای اجرای قراردادهای هوشمند و ایجاد اپلیکیشن‌ های دی ‌سنترالایزد بر پایه بلاک ‌چین استفاده می‌ شود. این پلتفرم از توکن‌ های خود به نام TRX برای انجام تراکنش‌ ها و پرداخت‌ ها استفاده می‌ کند و امکاناتی مانند اجرای قراردادهای هوشمند و ایجاد دارایی ‌های دیجیتال را فراهم کرده است.

تکنولوژی های جلوگیری از تقلب

  • استفاده از الگوهای ریاضی و آماری برای تشخیص الگوهای غیرمعمول یا تقلبی در داده ‌ها و فعالیت ‌های مختلف.
  • استفاده از الگوریتم‌ ها و روش‌ های رمزنگاری برای محافظت اطلاعات و جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به آن‌ ها.
  • استفاده از الگوریتم‌ ها و مدل‌ های یادگیری ماشین برای تشخیص الگوهای تقلبی در تراکنش ‌های مالی و مبادلات اقتصادی.
  • استفاده از الگوریتم ‌ها و روش ‌های تحلیل داده برای تشخیص الگوهای تقلبی در فعالیت ‌های آنلاین مانند تقلب در ترافیک وب سایت، تقلب در بازی ‌های آنلاین ترون و غیره.

پیگیری تراکنش ترون

چگونگی انجام تراکنش در شبکه ترون

ترون شبکه بلاک چینی اختصاصی خود را دارد. بنابراین از کلیه فناوری های بلاک چین برای ثبت و تایید تراکنش ها استفاده می کند. همچنین از مهم ترین ویژگی ارزهای دیجیتال یعنی غیر متمرکز بودن آن ها استفاده می کند.

کلیه مراحل انجام تراکنش در شبکه ترون همانند تراکنش سایر ارزهای دیجیتال است به این ترتیب که :

  • درخواست انتقال دارایی ‌ها
  • افزودن تراکنش‌ ها بلوک ‌ها در شبکه ترون
  • تایید و اضافه شدن تراکنش ها توسط ماینر

ترون سرعت بالایی در انجام تراکنش ها دارد و 2000 نقل و انتقال را در ثانیه انجام می دهد.

آیا تراکنش ‌های ترون قابل ‌پیگیری هستند؟

بله، تراکنش ‌های ترون قابل پیگیری هستند. تمامی تراکنش‌ های انجام شده با استفاده از ترون در شبکه‌ ترون قابل مشاهده و پیگیری هستند. این امر به کاربران این امکان را می ‌دهد تا هر تراکنش را از طریق explorers مختلف مانند Tronscan یا TronScan.io بررسی و جزئیات آن را مشاهده کنند.

اطلاعات تراکنش های ترون در بلوک های زنجیره بلاک چین شامل مواردی همچون زمان و مقدار تراکنش، آدرس فرستنده و گیرنده و امضای دیجیتال تایید کنندگان تراکنش است. توابع هش این اطلاعات را به گونه ای ترکیب می کنند که هر گونه ایجاد تغییر در آن ها قابل تشخیص است. این مورد تراکنش ها را در برابر تغییرات مقاوم می کند.

کاربران می توانند کلیه اطلاعات عمومی تراکنش را پیگیری کنند و صحت و شفافیت آن ها را بسنجند.

روش ‌های پیگیری تراکنش‌ ترون

ابزارها و روش های مختلفی برای گرفتن استعلام تراکنش های ارز ترون وجود دارد که امکان مشاهده تراکنش های این ارز را می دهند. در این رابطه 3 راه مهم و اصلی وجود دارد که در ادامه به صورت تک تک هر کدام را بررسی خواهیم کرد.

پیگیری تراکنش‌ ترون از طریق سایت ترون اسکن

برای پیگیری تراکنش‌ های ترون از طریق سایت ترون اسکن می ‌توانید از مرورگر خود به آدرس https://tronscan.org/ بروید و در قسمت جستجوی تراکنش ‌ها، آدرس کیف پول یا شماره تراکنش مورد نظر خود را وارد کنید.

 سپس می ‌توانید جزئیات تراکنش ‌های مربوطه را، از جمله تاریخ انجام تراکنش، مقدار انتقالی و وضعیت تراکنش مشاهده کنید. این سایت همچنین امکانات دیگری نیز دارد که به شما کمک می ‌کند تا به صورت دقیق‌ تر و جامع ‌تر استعلام تراکنش‌ های ترون خود را بگیرید.

  1. ورود به سایت ترون اسکن
  2. وارد کردن آدرس تراکنش یا شماره تراکنش
  3. کلیک بر روی دکمه جستجو یا پیگیری
  4. نمایش اطلاعات مربوط به تراکنش شامل وضعیت فعلی، مبلغ، زمان انجام تراکنش و آدرس مبدا و مقصد
  5. در صورت نیاز، امکان مشاهده جزئیات بیشتر تراکنش از جمله تاریخچه وضعیت ‌ها و اطلاعات فنی
  6. امکان مشاهده تراکنش‌ های مشابه یا مرتبط با تراکنش مورد نظر
  7. امکان مشاهده لینک ‌های مرتبط با تراکنش مانند لینک‌ های تراکنش در بلاک چین یا لینک ‌های مرتبط با کیف پول ‌ها
  8. امکان نمایش اطلاعات تکمیلی مانند توضیحات تراکنش یا اطلاعات مرتبط با تراکنش
  9. امکان ارسال نظر یا بازخورد در مورد تراکنش
  10. امکان اشتراک ‌گذاری اطلاعات تراکنش با دیگران از طریق لینک ‌های اشتراک ‌گذاری مختلف مانند شبکه‌ های اجتماعی یا ایمیل
  11. امکان ذخیره و چاپ اطلاعات تراکنش برای استفاده‌ های آینده

پیگیری تراکنش ترون

پیگیری تراکنش ترون از والت ‌ها

برای پیگیری تراکنش ‌های ترون (TRX) با استفاده از کیف پول ‌های ترون، شما می ‌توانید از ویژگی‌ های موجود در کیف پول ترون خود استفاده کنید. برخی از کیف پول ‌های ترون امکان مشاهده تاریخچه تراکنش‌ ها و جزئیات هر تراکنش را فراهم می‌ کنند.

برای این کار، شما باید وارد کیف پول ترون خود شوید و به بخش تراکنش‌ ها یا تاریخچه‌ تراکنش ‌ها بروید. در اینجا شما می‌ توانید تمامی تراکنش ‌های انجام شده با آدرس کیف پول خود را مشاهده کرده و جزئیات هر تراکنش را بررسی کنید.

همچنین ممکن است که کیف پول شما امکانات دیگری نیز برای پیگیری تراکنش ‌ها ارائه کند، بنابراین بهتر است از راهنمای استفاده از کیف پول خود استفاده نمایید.

پیگیری تراکنش ترون

استفاده از اپلیکیشن های استعلام تراکنش ارز دیجیتال

برای پیگیری تراکنش ‌های ترون (TRX) با استفاده از ابزار و اپلیکیشن‌ های استعلام تراکنش ارز دیجیتال، می ‌توانید از وب ‌سایت‌ ها و اپلیکیشن ‌های معتبری که این امکان را فراهم می ‌کنند، استفاده کنید. برخی از این ابزارها و اپلیکیشن ‌ها امکان مشاهده تاریخچه تراکنش‌ها، جزئیات هر تراکنش، وضعیت تراکنش و اطلاعات دیگر را برای ارز‌های دیجیتال ارائه می ‌دهند.

پیگیری تراکنش ترون

وب ‌سایت ‌های رهگیری تراکنش‌ ارز ترون

برای رهگیری تراکنش ‌های ارز ترون (TRX)، می ‌توانید از وب  ‌سایت‌ها و ابزارهای مختلفی که این امکان را فراهم می ‌کنند، استفاده نمایید. برخی از وب‌سایت ‌ها و ابزارهای معتبر برای رهگیری تراکنش ‌های ارز ترون عبارت اند از:

  1. Tronscan: وب ‌سایت رسمی ترون که امکان رهگیری تراکنش ‌ها، مشاهده اطلاعات بلاک چین و جزئیات تراکنش ‌ها را فراهم می ‌کند.
  2. TRXplorer: یک وب ‌سایت معتبر که اطلاعات جامعی از جمله تراکنش‌ ها، آدرس ‌ها، بلاک ‌ها و اطلاعات دیگر را برای ترون ارائه می ‌دهد.
  3. 3. TronGrid: این وب ‌سایت امکانات متنوعی از جمله رهگیری تراکنش ‌ها و دسترسی به اطلاعات بلاک چین ترون را فراهم می ‌کند.
  4. 4. io: یک وب ‌سایت دیگر که امکان رهگیری تراکنش ‌ها، مشاهده آدرس ‌ها و تراکنش‌ های مرتبط و دیگر اطلاعات مربوط به ترون را فراهم می‌ کند.

تشخیص برگشت تراکنش ترون

برگشت تراکنش ترون زمانی اتفاق می افتد که به دلیلی ترون ارسال شده به ارسال کننده بر می گردد. دلایل این اتفاق می تواند عدم توافق طرفین، ارسال به آدرس اشتباه و یا عدم تایید توسط شبکه باشند.

برای بررسی این که تراکنش ترون شما برگشت خورده است یا نه می توانید از روش هایی که در بالا برای آن گفته شد استفاده نمایید.

آیا می توانیم جلوی پیگیری تراکنش ‌های ترون را بگیریم؟

ترون یک شبکه ارز دیجیتال است که از تکنولوژی بلاک ‌چین استفاده می‌ کند و تراکنش ‌های آن به صورت عمومی در شبکه قابل مشاهده هستند.

اما اگر شما به دنبال روشی برای جلوگیری از پیگیری تراکنش ‌های ترون هستید، باید بدانید که این امر با توجه به ساختار شبکه ترون، غیر ممکن است. تراکنش ‌های ترون به صورت عمومی و قابل مشاهده در شبکه منتشر می ‌شوند و هیچ راهی برای جلوگیری از این مشاهده وجود ندارد.

هش تراکنش ترون چیست؟

هش تراکنش یک مفهوم مهم در فناوری بلاک‌ چین است. هش یک تابع ریاضی است که داده‌ های ورودی را به یک مقدار خروجی ثابت و یکتا تبدیل می ‌کند. در بلاک ‌چین، هش تراکنش به عنوان یک امضای دیجیتال برای تأیید و اعتبار تراکنش استفاده می ‌شود.

هش تراکنش به صورت یک رشته از اعداد و حروف نمایش داده می ‌شود و هر تغییر کوچکی در داده‌ های تراکنش، باعث تغییر کامل در آن خواهد شد. به این ترتیب، هش تراکنش به‌عنوان یک ابزار برای اطمینان از صحت و امنیت تراکنش‌ ها در بلاک ‌چین استفاده می‌ شود.

در شبکه ترون، هش تراکنش به عنوان یک امضای دیجیتال برای تأیید و اعتبار تراکنش استفاده می ‌شود. این هش تراکنش، یک مقدار رشته ‌ای یکتا است که به صورت خودکار توسط شبکه ترون تولید و به عنوان یک شناسه یکتا برای هر تراکنش استفاده می ‌شود. این امر به اطمینان از صحت و امنیت تراکنش‌ ها در شبکه ترون کمک می ‌کند.

آیا تراکنش ترون توسط سازمان‌ ها قابل‌ پیگیری است؟

بله، تراکنش ‌های ترون و سایر شبکه ‌های بلاک‌چین قابل‌ پیگیری هستند. به دلیل اینکه تمام تراکنش ‌ها در بلاک ‌چین به صورت عمومی قابل مشاهده اند، این امر به سازمان ‌ها و نهادها امکان می ‌دهد تا تراکنش‌ ها را پیگیری و تأیید کنند.

هر تراکنش دارای یک شناسه یکتا (هش) است که می ‌تواند به عنوان یک مرجع برای پیگیری و اعتبارسنجی تراکنش‌ ها استفاده شود. از طریق ابزارهای مختلف مانند explorers بلاک‌ چین، می‌ توان تراکنش‌ ها را مشاهده و تحلیل و از صحت و اعتبار آن‌ ها اطمینان حاصل کرد.

برای دریافت آموزش ها و اخبار جدیدتر به  کانال آریامانی مراجعه نمایید.

امتیاز به این مطلب
اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید