ایردراپ چیست؟ با Airdrops ارز دیجیتال رایگان دریافت کنید!

ایردراپ

کسب درآمد بدون نیاز به کار زیاد، زحمت و خستگی برای همه ما شیرین است! درصدی از مردم با دریافت یک هدیه با ارزش و یا برنده شدن در یک قرعه کشی این لذت را به شکل ناخود آگاه تجربه کرده اند. اما آیا راهی وجود دارد که بتوان به صورت آگاهانه و بدون این که کار سختی انجام دهیم، درآمد داشته باشیم؟ باید بگوییم بله، دنیای ارز دیجیتال این موضوع را هم در بر می گیرد. ایردراپ (Airdrop) یا دریافت ارز دیجیتال رایگان همان راهی است که به دنبالش هستیم.

پس در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا دباره ایردراپ و روش های انجام آن اطلاعات کاملی را به شما عرضه کنیم.

ایردراپ (Airdrop) چیست؟

ایردراپ در لغت به معنای امداد رسانی با ارسال بسته های کمکی از طریق هواپیما یا هلی کوپتر در مناطق نیازمند کمک است. اما ایردراپ در ارز دیجیتال معنای متفاوتی دارد که عبارت است از به دست آوردن آسان ارز دیجیتال! بنابراین کاربران بدون نیاز به هزینه کردن، رمز ارز به دست می آورند.

Airdrop در ابتدا توسط شرکت ها و استارتاپ های نوپا شکل گرفت. هدف آن ها ایجاد یک استراتژی قوی برای تبلیغات و بازاریابی توکن ابداعی خودشان بود. در این استراتژی، تریدرها در ازای تبلیغاتی که در شبکه های اجتماعی انجام می دهند، توکن رایگان به دست خواهند آورد.

پس می توان نتیجه گرفت که با همان میزان زمانی که برای سوشال مدیای خود در طول یک روز صرف می کنید، می توانید پول دربیاورید.

ایردراپ

ایردراپ چه هدفی دارد؟

شناساندن محصول یا خدمتی که یک شرکت ارائه می دهد به مشتریان بالقوه، می تواند درصد خرید و استفاده از آن را بالا ببرد. در واقع هدف هر مجموعه این است که مشتریان بالقوه خود را به نوعی تبدیل به بالفعل کند و این کار راهی جز بازاریابی گسترده ندارد.

با این وجود تا به الان باید حدس زده باشید که هدف از ارسال توکن رایگان توسط برخی از شرکت ها چیست! دنیای امروز کریپتو چند هزار ارز دیجیتال را در خود جای داده که همین مسئله میزان رقابت را بین آن ها بالا می برد. ایردراپ همان راهی است که تولید کنندگان ارز دیجیتال برای تشویق کاربران به تبلیغات از آن استفاده می کنند.

مجموعه های مختلف با استفاده از ایردراپ باعث ایجاد یک حس خوب با کمک هدیه دادن به افراد مختلف می شوند. از طرفی کاربران نیز حس شیرین هدیه گرفتن را با دیگران به اشتراک می گذارند. هرچه ایردراپ، انتقال حس خوب و بازاریابی بین جوامع کریپتویی بیشتر شود، احتمال معروفیت آن توکن هم بالاتر می رود.

مزایا و معایب ایردراپ

Airdrop در طول مسیر اهداف خود مزایا و معایبی را هم برای توزیع کننده و گیرنده دارد که عبارت اند از:

مزایا

  • ارسال خودکار: ایردراپ ارز دیجیتال به صورت آنی و سریع وارد کیف پول کاربران می شود. این روش ارسال خودکار باعث آگاهی سریع تعداد زیادی از افراد در طی یک دوره زمانی کوتاه می شود. ارسال ارز دیجیتال به کیف پول تریدرها بدون اطلاع قبلی و با کمک قراردادهای هوشمند اجرا می شود.
  • بازاریابی با کمترین هزینه: بخش تبلیغات و بازاریابی در هر شرکت جزء پرهزینه ترین قسمت های آن به حساب می آید. اما ایردراپ یک روش ارزان با بازدهی بالا است.
  • ایجاد وفاداری پیش فرض: توکن هایی که به صورت رایگان وارد کیف پول افراد می شوند ممکن است در طول زمان ارزش پیدا کنند و قابلیت فروش داشته باشند. به همین علت دارندگان این ارزها نیز به امید بالا رفتن قیمت، از آن ها پشتیبانی می کنند.

معایب

  • محدودیت تعداد توکن: توکن های یک پروژه محدودیت دارند و از طرفی ایردراپ به تعداد کم هم نتیجه مناسبی به همراه ندارد.
  • عدم وفاداری همیشگی کاربران: در صورتی که توکن های ایردراپ قابلیت فروش داشته باشند، این امکان وجود دارد که برخی از کاربران به محض دریافت آن اقدام به فروش کنند. اگر تعداد افرادی که این کار را انجام می دهند در یک بازه زمانی کوتاه، زیاد باشد باعث ایجاد ضربه شدیدی به پروژه و برند شرکت خواهد شد.

ایردراپ

انواع ایردراپ ارزهای دیجیتال

پروژه های ایردراپ با توجه به هدف هایی که دارد، شامل انواع مختلفی می شوند که عبارت است از:

ایردراپ استاندارد

برای دریافت ایردراپ های استاندارد دو کار ساده باید انجام دهید: 1- ثبت نام 2- ایجاد حساب کاربری.

اما باید به محدودیت توزیع توکن ها دقت کنید. ممکن است برای یک پروژه تعداد محدودی از توکن ها در نظر گرفته شده باشد و به همین علت سرعت عمل شما اهمیت ویژه در دریافت آن ها دارد.

شکار ایردراپ

در این نوع از ایردراپ شرکت کنندگان باید کلیه کارهایی که مدیران پروژه برای دریافت توکن در نظر گرفته اند را انجام دهند. به طور مثال دنبال کردن کانال های رسانه های اجتماعی پروژه در برنامه های مختلف و یا تعامل با آن ها. یکی از نمونه های این ایردراپ، پلتفرم One Rare بود که جایزه ای به ارزش 75000 دلار در ازای انجام مراحل 9 تایی از فهرستی شامل دنبال کردن کانال پروژه در رسانه های مختلف و تگ کردن دوستان، برای کاربران خود گذاشته بود.

ایردراپ هولدرها

برخی از شرکت ها در ازای هولد کردن ارز دیجیتال بومی آن ها، به کاربران توکن هدیه می دهند. مثلا زمانی ریپل به کاربرانی که این ارز را در کیف پول خود نگه داشته بودند، ارز فلر FLR هدیه داد.

ایردراپ هارد فورک

هارد فورک در ارز دیجیتال به معنای تغییرات یا اصلاحات اساسی در پروتکل یا کد منبع یک ارز دیجیتال است. این تغییرات ممکن است به دلیل اختلافات در جامعه ارزهای دیجیتال یا نیاز به بهبود و اصلاحات تکنیکی اعمال شود. هارد فورک می ‌تواند به صورت دائمی یا موقت باشد و ممکن است منجر به ایجاد یک ارز دیجیتال جدید یا تقسیم یک ارز دیجیتال موجود شود.

توسعه دهندگانی که یک انشعاب جدید از یک ارز را راه ندازی می کنند، برای افرادی که ارز دیجیتال قدیمی را در کیف پول خود داشته اند، توکن های شبکه جدید ایردراپ می کنند.

به طور مثال ایردراپ بیت کوین کش برای افرادی که بیت کوین در کیف پول خود داشتند.

ایردراپ انحصاری

این نوع ایردراپ به عنوان پاداش به کاربرانی داده می شود که در یک پروژه ثبت نام می کنند، این نوع ایردراپ معمولاً به صورت دعوت ‌نامه ‌ای انجام می ‌شود و فقط افرادی که دعوت شده‌ اند می‌ توانند شرکت کنند. این روش برای افزایش ارزش ارز دیجیتال و جذب توجه به یک پروژه استفاده می ‌شود.

ایردراپ قرعه ‌کشی

گاهی میزان مشارکت افراد در پروژه بیش از حد تصور مدیران است و به همین علت آن ها مجبور هستند که ایردراپ را در میان شرکت کنندگان قرعه کشی کنند. به این نوع ایردراپ (Raffle Airdrop) می ‌گویند.

مراحل دریافت ایردراپ رایگان

  1. تهیه یک کیف پول ارز دیجیتال : در زمان انتخاب کیف پول به این نکته دقت کنید که پروژه های جدید اغلب بر بستر بلاک چین اتریوم فعالیت می کنند و به همین دلیل ولت باید از استاندارد ERC20 پشتیبانی کند.
  2. فعالیت در شبکه های اجتماعی : اغلب پروژه های جدید، برگزاری ایردراپ خود را در شبکه های اجتماعی مانند دیسکورد، اکس، ردیت و تلگرام اعلام می کنند. به همین جهت دنبال کردن این رسانه تاثیر زیادی در سریع تر مطلع شدن شما از رویداد دارد.
  3. بررسی سایت های تخصصی ارز دیجیتال : سایت هایی مانند EARN شروع یک رویداد ایردراپ را اطلاع رسانی می کنند. بنابراین بهتر است از این شبکه های نیز غافل نشوید.
  4. انجام فعالیت های خاص : برخی از پروژه ها برای ایردراپ شرایط ویژه ای مانند عضویت در شبکه های اجتماعی می گذارند.

ایردراپ

کلاهبرداری در ایردراپ

در شاخه ایردراپ نیز افراد سواستفاده گری وجود دارند که آماده کلاهبرداری از کاربران هستند. آن ها با دادن وعده های جذاب اما دروغین نه تنها توکن رایگان به شما نمی دهند، بلکه داراییتان را هم به سرقت می برند. برای جلوگیری از این اتفاق به موارد زیر دقت کنید:

  • دریافت اخبار جدید فقط از منابع رسمی:

شرکت های مختلف برای اطلاع رسانی پروژه های ایردراپ جدید خود از وب سایت و کانال های رسمی خود و سایت های معتبر ارز دیجیتال استفاده می کنند. نه منابع ناشناخته و جدید.

  • حساب های مشکوک در شبکه های اجتماعی:

بسیاری از کلاهبرداران در این حوزه از شبکه های اجتماعی برای اطلاع رسانی استفاده کی کنند. دقت کنید که کانال های جدید که تاریخ شروع فعالیتشان عمر زیادی ندارد، قابل اعتماد نیستند. تنها راه برای اینکه از صحت فعالیت آن ها مطمئن شوید این است که در وب سایت های رسمی شرکت ها آدرس دقیق شبکه های اجتماعی آن ها را پید کنید.

  • عدم ارائه اطلاعات شخصی:

اگر در طول دوره ایردراپ از شما اطلاعات شخصی خواستند، به هیچ عنوان این کار را انجام ندهید.

  • عدم ارسال ارز دیجیتال برای برداشت:

هیچ شرکت معتبری برای واریز ایردراپ درخواست ارسال ارز دیجیتال نمی کند. در صورت مشاهده چنین درخواستی از آن سر باز زنید.

  • محافظت از کلید خصوصی کیف پول:

هرگز کلید خصوصی کیف پول خود در اختیار کسی قرار ندهید. در صورت نیاز به مشاهده سابقه تراکنش ها و موجودی، کلید عمومی کفایت می کند.

  • نادیده گرفتن رقم های نجومی:

از ایردراپ هایی که به شما وعده هایی مثل پرداخت های چندین هزار دلاری می دهند دوری کنید. ایردراپ هدفی جز تبلیغات را دنبال نمی کند و ارقام نجومی نمی تواند استراتژی مناسبی برای آن باشد.

ایردراپ

آیا درآمد از ایردراپ روشی مناسب و همیشگی است؟

ایردراپ یک روش برای جذب مخاطبین جدید و ترویج پروژه‌ ها و ارزهای دیجیتال است و اغلب به صورت موقتی و با محدودیت‌ هایی ارائه می ‌شود. بنابراین، ایردراپ نمی ‌تواند به عنوان یک منبع درآمد پایدار و همیشگی محسوب شود. از این که تا پایان این مقاله از سایت آریامانی با ما همراه بودید از شما متشکریم. برای دریافت آموزش ها و اخبار جدیدتر به  کانال آریامانی مراجعه نمایید.

امتیاز به این مطلب
اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید