انواع ارز دیجیتال با پشتوانه طلا!

ارز دیجیتال با پشتوانه طلا

بسیاری از مردم ارزهای دیجیتال را نوعی پول مجازی بدون پشتوانه می دانند. اما در واقع چنین نیست. بسیاری از این ارزها پشتوانه مالی خوبی دارند. در این مقاله به بررسی انواع ارز دیجیتال با پشتوانه طلا می پردازیم.

ارز دیجیتال با پشتوانه طلا به چه معناست؟

ارز دیجیتال با پشتوانه طلا شامل توکن هایی می شود که ارزش آن ها همواره با مقدار مشخصی از طلا برابر است. اینکه چه مقدار طلا برای هر واحد ارز دیجیتال در نظر گرفته شده است بستگی به ساز و کار آن دارد. میزان طلایی که برای یک ارز دیجیتال خاص در نظر می گیرند، در بانک و یا شرکت ارائه دهنده کوین ذخیره می شود.

این نوع ارزها نیز در دسته استیبل کوین ها قرار می گیرند و حتی برخی از آن ها این امکان را ایجاد می کنند که با طلا مبادله شوند. یعنی با پرداخت کوین مورد نظر، طلا دریافت کنید.

نحوه تبدیل ارز به طلا هم به این صورت است که شخص دارنده باید به مراکزی که شرکت اعلام کرده برود و توکن خود را تبدیل کند. قانونی که وجود دارد این است که هر توکن پس از تبدیل شدن به طلا، باید سوزانده شود.

انواع مختلف ارز دیجیتال با پشتوانه طلا بر روی بستر اتریوم و تعدادی از آن ها نیز بر روی بلاک چین آلگورند ایجاد شده اند.

ارز دیجیتال با پشتوانه طلا

لیست 10 تایی ارز دیجیتال با پشتوانه طلا

پکس گلد  Paxos Gold) PAXG)

شرکت Paxos ارائه دهنده ارز دیجیتالی به نام پکس گلد است که پشتوانه طلا دارد. صرافی itBit توسط همین شرکت تاسیس شد. پکس گلد زیر نظر وزارت خدمات مالی نیویورک فعالیت دارد و با توجه به قوانینی که این وزارتخانه برای PAXG وضع کرده است،افراد بیشتری به سمت آن جذب خواهند شد.

هر واحد پکس معادل یک اونس طلا است. این امکان را فراهم می ‌کند تا افراد بتوانند به راحتی در معاملات مختلف از طلا استفاده کنند بدون اینکه نیاز به نگهداری طلا فیزیکی داشته باشند.

ویژگی ‌های پکسوس گلد

  • هر پکس گلد ارزشی برابر با یک اونس طلا دارد.
  • برای نگهداری از طلای تحت نگهداری توسط شرکت پکسوس، هزینه ای از سرمایه گذار دریافت نمی شود.
  • تسویه حساب آنی بعد از فروش توکن
  • امکان معامله با ارزهای دیجیتال دیگری که پشتوانه طلا دارند.
  • می توانید بعد از فروش طلای فیزیکی دریافت کنید.
  • توسط صرافی های معتبر در سراسر جهان عرضه می شود.

ارز دیجیتال با پشتوانه طلا

تتر گلد Tether Gold) XAUt)

اگر سرمایه کمی دارید اما می خواهید وارد بازار طلا شوید، تتر گلد مناسب ترین گزینه است. تتر گلد نیز توسط شرکت ارائه تتر یعنی استارتاپ ریل کوین (Realcoin) و صرافی ارز دیجیتال بیت فینکس (Bitfinex) مدیریت می شود.

هر دارنده ارز دیجیتال در واقع دارنده شمش طلا با شماره سریال، وزن و خلوص منحصر به فرد است. شرکت ارائه دهنده تتر گلد سایتی را در دسترسی عموم قرار داده است که امکان بررسی جزئیات شمش های موجود در آن وجود دارد.

تتر گلد به عنوان یک جایگزین دیجیتال برای سرمایه‌ گذاری در طلا مورد استفاده قرار می گیرد و امکان معامله آسان تر و سریع‌ تر با این دارایی فیزیکی را فراهم می کند.

ویژگی‌ های تتر گلد

  • برای خرید تتر گلد باید از طریق سایت tether.to اقدام کنید. به این صورت که در این سایت ثبت نام و احراز هویت کرده و با دلار آمریکا اقدام به خرید تتر گلد خواهید کرد.
  • هر توکن تتر گلد ارزشی معادل یک اونس طلا دارد.
  • برای انتقال تتر باید از کیف پول های unchained تتر استفاده کنید.
  • این توکن را می توان در کیف پول های ترون با استاندارد TRC20 و کیف پول هایاتریوم با استاندارد ERC20 نگهداری کرد.
  • تتر گلد قابلیت مبادله مستقیم با طلا را دارد. به این صورت که در هر کجای دنیا که باشید با فروش توکن، طلا برای شما ارسال خواهد شد.
  • بعد از فروش توکن می توانید به جای طلا، معادل نقدی آن را دریافت نمایید.

دیجیکس گلوبال DigixGlobal) DGX)

افرادی که می خواهند بر روی طلا سرمایه گذاری کنند اما جای مناسبی برای نگهداری آن ندارند، دیجیکس گلوبال مناسب ترین گزینه برای آن هاست. از طرفی می توان تنها بخشی از یک شمش طلا را به میزان بودجه موجود خریداری کرد.

شرکت DigixGlobal دو کشور کانادا و سنگاپور را برای ذخیره طلای خود انتخاب کرده است و برای امنیت بیشتر همه اعضای خود را بیمه کرده است.  ارز دیجیتال DGX ارتباط مستقیم با قیمت طلا دارد و هر گرم از این ارز معادل یک گرم طلا است. این ارز دیجیتال قابلیت مبادله و استفاده در معاملات مختلف را دارا است.

ویژگی های دیجیکس گلوبال

  • دیجیکس گلوبال را می توانید با سایر ارزهای دیجیتال بخرید.
  • هر شمش طلا که توسط هر توکن از DGX پشتیبانی می شود، 100 گرم است.
  • DGX در کیف پول های اتریومی و متامسک قابلیت ذخیره دارد.
  • برای ذخیره DGX به طور سالانه باید 0.4 درصد کارمزد پرداخت کنید. برای تبدیل ارز به طلا نیز 1 درصد کارمزد کم خواهد شد.

ارز دیجیتال با پشتوانه طلا

گلد کوین GoldCoin) GLC)

گلد کوین (GoldCoin) یک ارز دیجیتال (کریپتوکارنسی) است که در سال 2013 به عنوان یک ارزش دیجیتال با ارزش ثابت و با پشتوانه طلا معرفی شد. گلد کوین از الگوریتم Scrypt استفاده می ‌کند و برخی از ویژگی‌ های آن شامل سرعت بالا، کارایی بالا و کاهش هزینه‌ های تراکنش است.

هر تراکنش گلد کوین تنها به 2 دقیقه زمان نیاز دارد و هر 1000 توکن از آن معادل یک اونس طلا است.  همین موضوع میزان نوسانات آن را به نسبت سایر ارزهای دیجیتال بدون پشتوانه کمتر کرده است.

برای خرید این ارز می توانید به وبسایت رسمی آن و یا صرافی های معتبر مراجعه کنید و برای فروش آن نیز امکان معامله آن با طلا و ارزهای فیات وجود دارد.

ویژگی‌ های گلد کوین

  • GLC‌ از طریق الگوریتم اجماع اثبات کار (POW) قابل استخراج است.

 

پرث مینت گلوبال توکن Perth Mint Gold Token) PMGT)

پرث مینت گلوبال توکن (PMGT) یک توکن دیجیتال است که توسط شرکت Perth Mint صادر می‌ شود. Perth Mint شرکت استرالیاییست که به تولید و فروش طلا و نقره مشهور است. PMGT توکنی است که به صورت مستقیم به قیمت طلا ارتباط دارد. بنابراین هر یک PMGT معادل یک گرم طلا است.

این توکن بر اساس فناوری بلاک چین (Blockchain) صادر می‌ شود و از زیرساخت های تکنولوژی اطلاعات برای انتقال و مدیریت مالی استفاده می ‌کند. PMGT به دارندگان امکان می ‌دهد تا به سادگی و با هزینه کم از مزایای سرمایه ‌گذاری در طلا بهره ‌مند شوند، بدون اینکه نیاز به نگهداری فیزیکی از طلا داشته باشند.

هر واحد PMGT به صورت مستقیم با یک گرم طلا مرتبط است و دارندگان این توکن می ‌توانند هر زمان که خواستند، تبدیل آن را به طلا فیزیکی و یا ارزهای فیات کنند. این امر به دارندگان اطمینان می‌ دهد که ارزش سرمایه ‌گذاری آن‌ ها همواره با ارزش فیزیکی طلا متناسب است.

در کل، PMGT یک راه برای سرمایه ‌گذاری در طلا است که امکاناتی را فراهم می ‌کند که قبلاً در بازارهای سرمایه ‌گذاری موجود نبوده اند.

ویژگی‌ های پرث مینت گلوبال توکن

  • طلاهای ارائه شده توسط بانک Perth Mint تشکیل شده از سکه های یک اونسی تا شمش های 400 گرمی.
  • پشتوانه توکن توسط موجودی های حساب هایی که Earth Meant منتشر می کند قابل مشاهده و در دسترس است.
  • هر PMGT ارزشی برابر 1 اونس گواهی GoldPass و 1 اونس طلای فیزیکی است.

ارز دیجیتال با پشتوانه طلا

ملد گلد بای الگوراند Meld Gold by Algorand) MCAU)

ملد گلد بای الگوراند یک ارز دیجیتال است که بر اساس زنجیره بلوکی الگوراند ساخته شده است. این ارز دیجیتال به عنوان یک ارز مستقر شده (MCAU) عرضه شده است، یعنی ارزش آن معادل با ارزش طلا است.

ملد گلد به عنوان یک ارز دیجیتال پشتوانه طلا عرضه شده است که به کاربران اجازه می ‌دهد تا از مزایای طلا به عنوان یک دارایی سنتی بهره ‌مند شوند، در حالی که از فواید فناوری بلاک چین و ارزهای دیجیتال نیز بهره‌ می برند.

ملد گلد بر اساس تکنولوژی الگوراند ساخته شده است که یک زنجیره بلوکی مبتنی بر اثبات کار است. این تکنولوژی امکان انجام تراکنش ‌های سریع و ایمن را فراهم می ‌کند و هزینه ‌های کمتری نسبت به سایر زنجیره ‌های بلوکی دارد. همچنین، الگوراند از الگوریتم کنسانس Pure Proof of Stake (PPoS) استفاده می ‌کند که به کاربران این امکان را می ‌دهد تا به عنوان نماینده در شبکه فعالیت و در اداره و اجرای تراکنش ‌ها شرکت کنند.

با توجه به این ویژگی ‌ها، ملد گلد به عنوان یک ارز دیجیتال مستقر شده بهترین ویژگی ‌های طلا و فناوری بلاک چین را ترکیب کرده است و به کاربران این امکان را می‌ دهد تا از این دو دارایی بهره‌ مند شوند.

ویژگی‌ های ملد گلد بای الگوراند

  • امکان خرید از بازارهای خارج از بورس
  • امکان سواپ توکن‌ MCAU با کیف پول الگوراند

ارز دیجیتال با پشتوانه طلا

آراس گلد AurusGOLD) AWG)

آراس گلد (AurusGOLD) یک رمزارز با پشتوانه طلا است که توسط شرکت Aurus Technologies Ltd در سوئیس ایجاد شده است. این رمز ارز به طلا فیزیکی وابستگی دارد و هر واحد آن معادل با مقدار مشخصی از طلا است.

آراس گلد از تکنولوژی بلاک چین استفاده می کند و این به آن امکان می دهد که تراکنش های انتقال طلا را با سرعت بالا و با هزینه کمتری انجام دهد. همچنین، از آن جایی که هر واحد آراس گلد پشتوانه 1 گرم طلای 99.99 درصد LBMA دارد، ارزش آن به طلا وابسته و در برابر نوسانات قیمت طلا مقاوم است.

آراس گلد به عنوان یک ابزار سرمایه گذاری و مخزن ارزش استفاده می شود و افراد می توانند با استفاده از آن به راحتی به مالکیت طلا دست پیدا کنند. همچنین، این رمزارز به عنوان یک واحد پرداخت الکترونیکی نیز استفاده می شود و امکان انجام تراکنش های مختلف با آن وجود دارد.

ویژگی ‌های آراس گلد

  • با توجه به میزان سرمایه حتی امکان خرید سکه 1 گرمی هم وجود دارد.
  • قابلیت تبدیل به گواهی سپرده LBMA و طلای فیزیکی

ارز دیجیتال با پشتوانه طلا

کش تلکس Cash Telex) CTLX)

کش تلکس (Cash Telex) یک رمزارز است که به صورت دیجیتال با طلا، الماس، نقره و املاک پشتیبانی می شود. این رمزارز با نماد CTLX شناخته می ‌شود.

هدف اصلی کش تلکس ایجاد یک واحد پول دیجیتال است که بیشترین امنیت و حفاظت را برای کاربران فراهم کند. این رمزارز به عنوان یک واحد پرداخت الکترونیکی و ارزش ذخیره سازی استفاده می ‌شود. همچنین، افراد می ‌توانند از کش تلکس برای انجام تراکنش‌ های مالی، مبادله کالا و خدمات، و انتقال پول به صورت آنلاین استفاده کنند.

کش تلکس به طور مستقیم با ارزش طلا مرتبط است و هر واحد CTLX یک مقدار مشخص از طلا را پشتیبانی می‌کند. این به معنای این است که ارزش کش تلکس به ارزش طلا وابسته است.

کش تلکس از مزایایی مانند سرعت بالا در انجام تراکنش‌ها، هزینه کمتر برای انتقال پول، و امنیت بالا برخوردار است. این رمزارز همچنین از نوسانات قیمت کمتری نسبت به رمزارز‌های دیگر برخوردار است، زیرا ارزش آن به دلار و دیگر ارزهای ملی مرتبط می باشد.

ویژگی‌ های کش تلکس

  • قابلیت مشاهده ارزش ذخیره کش تلکس
  • ارائه دارایی ‌های توکنیزه شده به صورت گسترده

ارز دیجیتال با پشتوانه طلا

ای ای بی بی گلد توکن AABB Gold Token) AABBG)

ای ای بی بی گلد توکن (AABB Gold Token) یک رمزارز دیجیتال است که توسط شرکت Asia Broadband Inc ایجاد شده است. این توکن با نماد AABBG شناخته می‌ شود و به عنوان یک رمزارز پشتوانه ‌ای (یا همان stablecoin) عمل می ‌کند، به این معنی که ارزش آن به مقدار مشخصی از یک دارایی فیزیکی مرتبط است.

این توکن به طلا مرتبط است و هر واحد AABBG ارتباط مستقیم با مقدار خاصی از طلا دارد. به عبارت دیگر، هر واحد AABBG به مقدار مشخصی از طلا پشتیبانی می ‌شود. این امر به افراد و شرکت ‌ها امکان می‌دهد تا از ارزش ثابت و قابل پیش ‌بینی این رمزارز برای انجام تراکنش ‌های مالی و انتقال پول بهره‌ مند شوند.

این توکن به عنوان یک واحد پرداخت الکترونیکی و ارزش ذخیره سازی قابل استفاده است و از تکنولوژی بلاک‌ چین برای انجام تراکنش‌ های امن و شفاف استفاده می ‌کند.

ویژگی‌ های ای ای بی بی گلد توکن

  • پشتیبانی با طلایی که خود کمپانی خریداری کرده است.
  • قابلیت مشاهده طلای موجود در دارایی شرکت در فضای عمومی

ارز دیجیتال با پشتوانه طلا

کش گلد CACHE Gold) CGT)

کش گلد (CACHE Gold) یا CGT یک ارز دیجیتال است که با تکنولوژی بلاک چین ایجاد شده است. این ارز دیجیتال به عنوان یک ارز دیجیتال پشتوانه طلا عمل می کند و هر واحد از آن معادل یک گرم طلا است. به عبارت دیگر، هر واحد از کش گلد معادل یک گرم طلا است و این ارز دیجیتال به صورت مستقیم به قیمت طلا ارتباط دارد.

کش گلد به عنوان یک ارز دیجیتال با پشتوانه طلا، امکاناتی مانند انتقال سریع و امن وجوه، امکان انجام معاملات بین المللی بدون هزینه های بانکی بالا و امکان استفاده از طلا به عنوان وسیله پرداخت فیزیکی را فراهم می کند. همچنین به دلیل معادل بودن هر واحد از کش گلد با یک گرم طلا، این ارز دیجیتال به عنوان یک وسیله حفظ ارزش نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

کش گلد با استفاده از تکنولوژی بلاک چین، امکان اثبات مالکیت و انتقال سریع و امن واحدهای خود را فراهم می کند. این ارز دیجیتال در بازارهای مختلفی مانند بازارهای معاملاتی دیجیتال و همچنین بازارهای طلا قابل معامله است.

ویژگی ‌های کش گلد CACHE Gold) CGT)

  • امکان پیگیری لحظه ای طلا
  • برابر بودن ارزش هر توکن با 1 گرم طلای خالص

ارز دیجیتال با پشتوانه طلا

جمع بندی

تعدادی از ارزهای دیجیتال، مانند تتر گلد، دارای پشتوانه طلا هستند. این به معنای این است که هر واحد از این ارزها معادل یک مقدار مشخص از طلا دارد، که این امر باعث افزایش اعتماد به این ارزها و ارتباط آن ها با ارزش واقعی طلا می‌ شود. این نوع ارزها باعث ایجاد اعتماد بیشتر در بازار ارزهای دیجیتال می‌ شوند و امکان تبدیل آن ها به طلای واقعی را فراهم می‌ کنند. همچنین، این ارزها به عنوان یک جایگزین مطمئن و پایدار برای سرمایه‌ گذاری مورد توجه قرار می‌ گیرند. از این که تا پایان این مقاله از سایت آریامانی با ما همراه بودید از شما متشکریم. برای دریافت آموزش ها و اخبار جدیدتر به  کانال آریامانی مراجعه نمایید.

امتیاز به این مطلب
اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید