خرید ووچر برای آزمون تافل

 

آزمون تافل

تافل یک آزمون زبان انگلیسی است که به طور گسترده در جهان پذیرفته شده و مورد توجه قرار گرفته است. مسئولیت تنظیم سوالات، برگزاری آزمون و گزارش و ارسال نمره آزمون به داوطلبان زیر نظر سرویس تست آموزشی (ETS) انجام می‌‌شود این سرویس در ایالات متحده آمریکا مستقر شده و توسعه و مدیریت آزمون تافل را به عهده دارد.
آزمون تافل از شهرت بین‌المللی برخوردار است و بیش از 9000 کالج، دانشگاه و آژانس در سراسر جهان به رسمیت شناخته می‌شود و برای صدور ویزای اقامتی و کاری توسط اداره‌ی مهاجرت و صدور گواهینامه حرفه‌ای از آژانس‌های پزشکی و همین‌ طور برای سنجش پیشرفت در یادگیری زبان انگلیسی استفاده می‌شود.

آزمون تافل چیست؟

تافل آزمونی است که توانایی زبان انگلیسی افراد غیر بومی را برای درک و استفاده از زبان انگلیسی برای خواندن، نوشتن، شنیدن می‌سنجد.

تفاوت بین آزمون TOEFL iBT و TOEFL PBT چیست؟

برگزاری آزمون تافل به دو صورت آزمون تافل iBT از طریق اینترنت و آزمون تافل PBT به صورت کاغذی است. آزمون تافل PBT در حال حذف شدن است.

  1. آزمون تافل iBT
    آزمون تافل iBT بیش از 50 بار در سال در سایت‌های آزمایشی و به صورت آنلاین بر روی اینترنت برگزار می‌گردد و مهارت‌های خواندن، شنیدن، مکالمه و نوشتن را می سنجد.
  2.  آزمون تافل PBT
    در حال حاضری در مکان‌هایی که آزمون تافل از طریق اینترنت در دسترس نیست مهارت‌های خواندن، شنیداری، گرامر و نوشتن به صورت کاغذی ارائه می‌شود.

نمرات آزمون تافل در کجا پذیرفته می‌شود؟

بیش از 9000 کالج، دانشگاه و آژانس در 130 کشوره جهان از جمله استرالیا، ایالت متحده آمریکا، کانادا و بریتانیا نمره تافل را می‌پذیرند.

بیشتر بخوانید: ALIEXPRESS چیست؟

نمره مورد نیاز برای موسسات

هر موسسه شرایط و امتیازات خود را مشخص می‌کند. اگر برای تحصیلات تکمیلی درخواست می‌دهید، تحقیق کنید که موسسه آزمون‌های دیگری چون آزمون GRE (Graduate Record Examinations) نیاز دارد.

هر چند وقت یک بار آزمون تافل برگزار می‌شود؟

آزمون تافل iBT در زمان‌های مشخص در بیش از 50 بار در سال برگزار می‌شود. فقط کافی است تاریخ و محل برگزاری آزمون را در سایت www.ets.org/toefl انتخاب کنید.

چگونه محل و زمان برگزاری تافل را پیدا کنم؟

با مراجعه به سایت www.ets.org/toefl به راحتی می‌توانید کشور، شهر و تاریخ آزمون تافل را انتخاب کنید.

چرا برای سنجش مهارت در زبان انگلیسی آزمون تافل را انتخاب کنیم؟

  • آزمون تافل در سراسر جهان اعتبار بالایی دارد.
  • به طور گسترده پذیرفته شده است.
  • از دقیق‌ترین آزمون‌ها سنجش‌ها است.
  • منصفانه و بی‌طرفانه است.
  • از راحت‌ترین‌ها است.

هزینه آزمون تافل iBT چقدر است؟

هزینه آزمون تافل به محل آزمونی که انتخاب می‌کنید بستگی دارد. برای اطلاعات بیشتر در مورد هزینه‌های ثبت نام، محل و تاریخ برگزاری آزمون به سایت www.ets.org/toefl مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: استفاده کارگزاران از پرفکت مانی برای تجارت در فارکس

آیا در صورت منصرف شدن می‌توان هزینه آزمون را بازپس گرفت؟

شما 4 روز مهلت دارید که آزمون را کنسل کنید در این صورت نیمی از هزینه‌های پرداختی را می‌توانید بازپس بگیرید.

خرید ووچر تافل
خرید ووچر تافل

در هنگام ثبت نام به چه مواردی دقت کنیم؟

محل برگزاری آزمون و تاریخ‌های آن را در سایت www.ets.org/toefl چک کنید و بعد آزمون تافل را ثبت نام کنید.
قبل از ثبت نام در آزمون، باید اطلاعات شناسایی را وارد کنید. حتماً از همان فرم شناسنامه‌ای که به مرکز آزمون می‌آورید استفاده کنید. الزامات شناسه به کشور شهروندی شما و جایی که قصد دارید آزمایش دهید بستگی دارد.

چه زمانی می‌توان در آزمون ثبت نام کرد؟

صندلی‌ها به سرعت پر می‌شوند، بهتر است هرچه زودتر ثبت نام کنید. توصیه می‌کنیم 3 تا 4 ماه قبل از تاریخ آزمون مورد نظر برای رزرو صندلی اقدام کنید.

بیشتر بخوانید: کدام فروشگاه‌های اینترنتی پرفکت‌ مانی را می‌پذیرند؟

چگونه برای رزرو صندلی اقدام کنیم؟

4 روش ثبت نام وجود دارد آنلاین، حضوری، تلفنی یا پستی. ثبت نام آنلاین سریع‌ترین و ساده‌ترین روش است. می‌توانید انتخاب کنید که کجا می‌خواهید امتحان دهید و ببینید کدام تاریخ‌ها در دسترس هستند.
هنگام ثبت نام به یاد داشته باشید:

  • مدارک شناسایی خود را همراه داشته باشید. نام شما باید دقیقاً همانطور که در شناسنامه (ID) که در روز آزمون با خود می‌آورید وارد شود و قبل از ثبت نام برای تاریخ آزمون از شما خواسته می‌شود اطلاعات شناسایی را وارد کنید. الزامات شناسه به کشور محل اقامت شما و جایی که قصد دارید آزمایش دهید بستگی دارد.
  • کجا و چه زمانی می‌خواهید تست دهید.
  • نام حداکثر 4 موسسه را که می‌خواهید امتیازات خود را دریافت کنید، ارائه دهید. اگر از طریق پست ثبت نام می‌کنید، باید کدهای تافل هر موسسه را نیز ارائه دهید. اگر به صورت آنلاین ثبت نام می‌کنید. در روز قبل از آزمون با ورود به حساب آنلاین خود لطفاً به خاطر داشته باشید که اگر مؤسسه‌ای را برای دریافت امتیازات خود تعیین کنید، نمی‌توانید بخش‌های Writing و Speaking را از طریق سرویس بررسی امتیازات مجدداً ارزیابی کنید.

مرکز منابع تافل iBT چیست؟

مرکز منابع تافل iBT مکانی است که می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد آزمون تافل و کمک در ثبت نام به آن جا بروید. برخی از مکان‌ها به شما کمک می‌کنند تا با کارت اعتباری خود به صورت آنلاین ثبت نام کنید. در مکان‌های دیگر، می‌توانید ووچر ثبت نام تافل iBT را به ارز محلی خریداری کنید. هنگام ثبت نام در آزمون با کمک مرکز منابع TOEFL iBT، برنامه ریز آمادگی آزمون تافل چاپ شده به صورت رایگان در اختیار شما قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: پرفکت مانی چیست؟

چگونه باید مشخصات فردی در هنگام ثبت نام وارد شود؟

نام و املای آن باید با آن چه که در مدرک شناسایی معتبری که در مرکز آزمون ارائه می‌دهید مطابقت داشته باشد. اگر این اطلاعات مطابقت نداشته باشد، اجازه امتحان نخواهید داشت و هزینه آزمون شما برگشت داده نخواهد شد.

چگونه یک مرکز آزمون پیدا کنم؟

هنگامی که تاریخ و مکان عمومی را در سیستم ثبت نام آنلاین انتخاب می‌کنید، لیستی از سایت‌های آزمون در آن منطقه را مشاهده خواهید کرد. می‌توانید بر اساس سایت یا تاریخ جستجو کنید تا مطابق با نیازهای خود محل آزمون را پیدا کنید.

با حساب آنلاین تافل خود چه کار کنم؟

هنگامی که به صورت آنلاین ثبت نام می‌کنید، یک نمایه TOEFL iBT شامل نام کاربری و رمز عبور ایجاد می کنید. شما می‌توانید به سایت برگردید:

  • آدرس خود را به روز کنید.
  • اطلاعات شناسایی خود را به روز کنید.
  • ثبت نام خود را در “مشاهده سفارشات” مشاهده کنید.
  • یک بسته ارزش تافل به سفارش خود اضافه کنید.
  • ثبت نام خود را تغییر دهید یا لغو کنید.
  • اولویت گزارش امتیاز خود را تغییر دهید.
  • نمرات خود را مشاهده کنید.
  • دانلود گزارش نمره آزمون‌کننده PDF
  • گزارش امتیاز اضافی را سفارش دهید.
  • وضعیت سفارشات قبلی را بررسی کنید.
  • موجودی معوقه را بپردازید.
خرید ووچر پرفکت مانی برای ثبت نام در آزمون تافل
خرید ووچر پرفکت مانی برای ثبت نام در آزمون تافل

چرا نمی‌توانم تاریخ آزمونی را که می‌خواهم دریافت کنم؟

  • باید حداقل 4 روز قبل از تاریخ آزمون ثبت نام کنید.
  • در صورتی که تاریخ آزمون مورد نظر شما درج نشده باشد، ممکن است مهلت ثبت نام به پایان رسیده باشد یا تمامی صندلی‌ها پر شده باشد.

چگونه می‌توانم ووچر ثبت نام تافل iBT خود را بازپرداخت کنم؟

اگر ووچر ثبت نام خریداری کرده‌اید و مایل به بازپرداخت هستید:

  • اگر هنوز برای تاریخ آزمون ثبت نام نکرده‌اید، با سازمانی که ووچر ثبت نام را خریداری کرده‌اید تماس بگیرید.
  • اگر قبلاً یک قرار آزمون دارید، مراحل عادی بازپرداخت تافل را که در بولتن ثبت نام تافل iBT و در وب سایت تافل وجود دارد، دنبال کنید. شما می‌توانید حداکثر 4 روز قبل از تاریخ آزمون ثبت نام خود را لغو کنید و نیمی از هزینه اصلی آزمون پرداخت شده را باز پس بگیرید.

نمره تافل چقدر اعتبار دارد؟

نمرات تافل به مدت 2 سال معتبر است.

چگونه می‌توان نتیجه تافل را گرفت؟

نتایج ظرف دو هفته از تاریخ آزمون به صورت آنلاین ارسال می‌شود. وارد حساب آنلاین تافل iBT خود شوید، شناسه ETS دریافتی هنگام ثبت نام را وارد کنید و روی پیوند «مشاهده امتیازات» کلیک کنید. گزارش نمرات چاپی تقریباً سیزده روز پس از تاریخ آزمون شما پست می‌شود. همچنین می‌توانید یک نسخه PDF از گزارش امتیاز خود را از حساب خود دانلود و چاپ کنید.

ووچر آزمون تافل چیست؟

ووچر آزمون تافل عبارت است از یک کد 16 رقمی که توسط سازمان ETS ایالت متحده آمریکا صادر می گردد و برای پرداخت هزینه آزمون تافل استفاده می‌شود. شما برای خرید ووچرتافل می‌توانید از خدمات آریامانی استفاده کنید.

امتیاز به این مطلب
اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید