نحوه استخراج ارز‌ دیجیتال!

استخراج ارز‌ دیجیتال

بیشتر مردم استخراج ارز‌ دیجیتال را راهی برای تولید سکه‌ های جدید می‌دانند. با‌ این حال، استخراج رمز ارز شامل اعتبارسنجی تراکنش‌ های ارزهای دیجیتال در شبکه بلاک‌ چین و افزودن آن‌ ها به دفتر کل توزیع شده است. از همه مهم‌ تر، استخراج کریپتو از خروج زیاد ارز دیجیتال در یک شبکه توزیع شده جلوگیری می‌کند.
مانند ارزهای فیات، زمانی که یکی از کاربران ارز دیجیتال را می فروشد، دفتر‌ کل دیجیتال باید با برداشت از یک حساب و اعتبار دادن به حساب دیگر به روز شود. با این حال، چالش یک ارز‌ دیجیتال این است که پلتفرم‌ های دیجیتال به راحتی دستکاری می‌ شوند. بنابراین، دفتر‌کل توزیع شده بیت‌ کوین، تنها به ماینرهای تایید شده اجازه می‌دهد تا تراکنش‌ های دفتر کل دیجیتال را به روز کنند. این به ماینرها مسئولیت بیشتری برای ایمن کردن شبکه از هزینه‌ های مضاعف می‌ دهد.
در همین حال، سکه‌ های جدیدی تولید می‌شود تا به ماینرها برای کارشان در تأمین امنیت شبکه کمک کنند. از آن جایی که دفتر‌ کل توزیع شده فاقد یک اختیار متمرکز است، فرآیند استخراج برای اعتبارسنجی تراکنش‌ ها بسیار مهم است. بنابراین، ماینرها برای ایمن سازی شبکه با شرکت در فرآیند اعتبارسنجی تراکنش تشویق می‌شوند که شانس آن‌ ها را برای برنده شدن سکه‌ های تازه ضرب شده افزایش می‌ دهد.
برای اطمینان از اینکه فقط ماینرهای رمزنگاری تایید شده می‌توانند استخراج شوند و اعتبارسنجی تراکنش‌ ها را انجام دهند، یک پروتکل اجماع اثبات کار (PoW) ایجاد شده است. PoW همچنین شبکه را از هرگونه حمله خارجی ایمن می‌کند.

بیشتر بخوانید: 6 تا از بهترین کشورها برای استخراج بیت‌ کوین

نحوه استخراج ارز دیجیتال

استخراج ارزهای دیجیتال به رایانه‌ هایی با نرم‌افزار های ویژه‌ای نیاز دارد که به طور خاص برای حل معادلات ریاضی پیچیده طراحی شده‌ است. در روزهای اولیه این فناوری، ارزهای رمز پایه مانند بیت‌ کوین را می‌توان با یک تراشه CPU ساده در رایانه خانگی استخراج کرد. با این حال، در طول سال‌ ها، تراشه‌ های CPU برای استخراج بیشتر ارزهای دیجیتال به دلیل افزایش دشواری غیرعملی شده‌اند.
امروزه، استخراج ارزهای دیجیتال به یک GPU تخصصی یا یک ماینر مدار ویژه نیاز دارد. علاوه بر این، پردازنده‌ های گرافیکی موجود در ریگ ماینینگ باید همیشه به یک اتصال اینترنتی قابل اعتماد متصل باشند. همچنین هر ماینر کریپتو ملزم به عضویت در استخر استخراج آنلاین کریپتو است.

استخراج ارز‌ دیجیتال

روش‌ های مختلف استخراج ارز دیجیتال

روش‌ های مختلف استخراج ارزهای دیجیتال به زمان‌ های متفاوتی نیاز دارند. برای مثال، در روزهای اولیه این فناوری، ماینینگ CPU برای اکثر ماینرها پیشرو بوده است. با این حال، بسیاری امروزه استخراج CPU را بسیار کند و غیر عملی می‌دانند. با توجه به هزینه‌ های بالای الکتریکی و خنک‌ کننده و افزایش سختی در سراسر صفحه، ماه‌ ها طول می‌کشد تا حتی مقدار کمی سود به دست بیاورد.

روش GPU

استخراج GPU یک روش برای استخراج ارزهای دیجیتال است. قدرت محاسباتی را با کنار هم قرار دادنِ مجموعه‌ ای از پردازنده‌ های گرافیکی تحت یک ریگ‌ ماینینگ به حداکثر می‌رساند. برای استخراج GPU، یک مادربرد و سیستم خنک کننده برای دکل مورد نیاز است.

روشASIC

استخراج ASIC روش دیگری برای استخراج ارزهای دیجیتال است. برخلاف ماینرهای GPU، ماینرهای ASIC به طور خاص برای استخراج ارزهای دیجیتال طراحی شده‌اند. بنابراین واحدهای ارز‌ دیجیتال بیشتری نسبت به GPU تولید می‌کنند. با این حال، آن‌ ها گران هستند، به این معنی که با افزایش سختی استخراج، به سرعت نامتداول می‌شوند.
با توجه به هزینه‌ های روز افزون استخراج GPU و ASIC، استخراج ابری به طور فزاینده‌ ای محبوب می‌ شود. استخراج ابری به ماینرهای منفرد اجازه می‌دهد تا از قدرت شرکت‌ های بزرگ و امکانات اختصاصی برای استخراج کریپتو استفاده کنند. ماینرهای مجزای کریپتو می‌توانند میزبان استخراج ابری رایگان و هم استخراج پولی را به صورت آنلاین شناسایی کنند و یک ریگ‌ ماینینگ را برای مدت زمان مشخصی اجاره کنند. این روش بی دردسرترین راه برای استخراج ارزهای دیجیتال است.

بیشتر بخوانید: استخراج بیت‌ کوین

پیامدهای مالیاتی استخراج کریپتو

زمانی که برای انجام فعالیت‌ های ماینینگ با ارز دیجیتال پاداش دریافت می‌کنند و هنگام فروش یا مبادله توکن‌ های پاداش ماینرهای رمزنگاری عموماً با عواقب مالیاتی مواجه خواهند‌شد. با توجه به این، IRS اعلامیه 2014-21 را صادر کرده است که مستقیماً به پیامدهای مالیاتی استخراج کریپتو می‌ پردازد.
طبق این اعلامیه، یک ماینر درآمد ناخالص را پس از دریافت توکن‌های پاداش به میزانی برابر با ارزش بازار منصفانه سکه‌ ها در زمان دریافت آن شناسایی می‌کند. علاوه بر این، اگر فعالیت‌ های مدنی مالیات‌ دهنده یک تجارت باشد یا مالیات‌ دهنده چنین فعالیت‌ هایی را به‌عنوان یک پیمانکار مستقل انجام دهد، پرداخت‌ های ارز مجازی به عنوان درآمد خود اشتغالی تلقی می‌شوند و بر این اساس مشمول مالیات خود اشتغالی می‌شوند. به طور مشابه، اگر مالیات‌دهنده‌ای به عنوان کارمند فعالیت‌های ماینینگ را انجام دهد، پرداخت‌ های انجام‌شده با ارزدیجیتال به‌ عنوان دستمزد مشمول کسر مالیات بر درآمد فدرال از تامین اجتماعی و مالیات‌ های بیکاری تلقی می‌ شود.

آیا استخراج کریپتو قانونی است؟

بیشتر مراکز قضایی و مقامات هنوز قوانینی را در مورد ارزهای‌دیجیتال وضع نکرده‌اند، به این معنی که برای اکثر کشورها، قانونی بودن استخراج رمزارز هنوز مشخص نیست. تحت شبکه اجرای جرایم مالی (FinCEN)، ماینرهای رمزنگاری به عنوان انتقال‌‌دهنده پول در نظر گرفته‌می‌شوند. بنابراین ممکن است مشمول قوانین حاکم بر آن فعالیت باشند. به عنوان مثال، در اسرائیل، استخراج کریپتو به عنوان یک تجارت تلقی می‌شود و مشمول مالیات بر درآمد شرکتی است. در هند و جاهای دیگر، عدم قطعیت نظارتی همچنان ادامه دارد. اگرچه به نظر می‌رسد که کانادا و ایالات متحده با ماینینگ کریپتو مشکلی ندارند.
با این‌حال، تعداد کمی از کشورها استخراج کریپتو را ممنوع کرده‌اند،جدا از حوزه‌های قضایی که به طور خاص نیز فعالیت‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال را ممنوع کرده‌اند.

استخراج ارز‌ دیجیتال

نتیجه گیری

برای ماینرهای مشتاق ارز‌دیجیتال، کنجکاوی و میل شدید به یادگیری یک امر ضروری است. با ظهور فناوری‌ های جدید، فضای ماینینگ کریپتو دائما در حال تغییر است. ماینرهای حرفه‌ ای که بهترین جوایز را دریافت می‌کنند دائماً در حال مطالعه فضا و بهینه سازی استراتژی‌ های استخراج خود برای بهبود عملکرد خود هستند.
از سوی دیگر، حامیان محیط‌ زیست بسیار نگران شده‌اند، زیرا سوخت‌های فسیلی بیشتر از فرایندسوخت و ساز یک معدن مصرف می‌شود. چنین نگرانی‌ هایی جوامع ارزهای دیجیتال مانند اتریوم را وادار کرده است تا از چارچوب‌ های PoW به چارچوب‌ های پایدارتر، مانند اثبات سهام، سوئیچ کنند.

امتیاز به این مطلب
اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید