با صرافی کوین‌ بیس (Coinbase) بیشتر آشنا شویم!

کوین‌ بیس

کوین‌ بیس به عنوان محلی برای ارسال و دریافت بیت‌ کوین در سال 2012 تأسیس شد. این یک شرکت غیر‌ متمرکز است که دفتر مرکزی ندارد و برای پشتیبانی از ده‌ ها ارزدیجیتال منحصر به فرد رشد کرده و بیش از 2700 کارمند در سراسر جهان دارد.

کوین‌ بیس یک پلتفرم تجارت و سرمایه‌ گذاری ارزهای دیجیتال است که به کاربران امکان خرید، فروش و مبادله بیش از 100 ارزدیجیتال قابل معامله مانند بیت‌ کوین، اتریوم و دوج‌ کوین را می‌دهد. Coinbase یک شرکت بزرگ با بیش از 73 میلیون کاربر و255 میلیارد دلار دارایی در این پلتفرم است.
مبتدیان بیشتر پلتفرم Coinbase را برای سفارشات خرید و فروش ترجیح می‌ دهند و کاربران پیشرفته‌ تر می‌ توانند از طریق Coinbase Pro که در دسترس هر کاربر کوین‌ بیس هست، به انواع سفارشات و خدمات بیشتر دسترسی داشته باشند.
ارزهای کریپتو جزو دارایی‌ های نسبتاً جدید به حساب می‌ آیند که می‌ توانند پر نوسان و ریسکی باشند از این جهت برای همه سرمایه‌گذاران توصیه نمی‌ شود. با این حال، اگر به ارزدیجیتال علاقه‌ مند هستید، Coinbase یک گزینه عالی برای افراد تازه‌کار و حرفه‌ ای است.

کوین‌ بیس

مزایای صرافی کوین‌ بیس

  • استفاده آسان برای مبتدیان

کار کردن با وب‌ سایت اصلی و اپلیکیشن موبایل کوین‌ بیس بسیار راحت است و به شما امکان خرید و فروش و تبادل سریع ارزهای دیجیتال را می‌‌ دهد.

  •  پشتیبانی از بیشتر ارزهای دیجیتال

در حال حاضر بیش از 100 ارز را برای تجارت پشتیبانی می‌ کند و این تعداد در حال افزایش است.

  •  قیمت‌ های پایین پلتفرم Coinbase Pro

کاربران می‌ توانند در پلتفرم معاملاتی فعال Coinbase Pro با خدمات بیشتر و کارمزد پایین‌ تر تغییر وضعیت بدهند.

معایب صرافی کوین‌ بیس

  •  کارمزد تراکنش بالا

در پلتفرم اولیه کوین‌ بیس معمولاً کارمزد تراکنش‌ ها گران است.

  •  خدمات مشتری در Coinbase

کوین‌ بیس برای بروز مشکلات امنیتی حساب، نمره ضعیفی دریافت کرده است.

  •  عدم دسترسی به تجارت بسیاری از آلت‌ کوین‌ ها

با اینکه کوین‌ بیس تعداد قابل توجه‌ ای از ارزهای دیجیتالی را پشتیبانی می‌ کند، اما بسیاری از آن‌ ها را ندارد.

کوین‌ بیس

ارزهای دیجیتال موجود در کوین‌ بیس

کوین‌ بیس از تجارت بیش از 100 ارز دیجیتالی پشتیبانی می‌ کند و به طور مرتب کوین‌ های جدید به لیست اضافه می‌ شود. ما در اینجا نگاهی اجمالی به برخی از محبوب‌ ترین ارزها در Coinbase می‌ اندازیم.

  •  بیت کوین (BTC)
  •  اتریوم (ETH)
  • کاردانو (ADA)
  • سولانا (SOL)
  • پولکادات(DOT)
  • سکه USD (USDC)
  • دوج کوین (DOGE)
  • Uniswap (UNI)
  • لایت کوین(LTC)
  • شیبا اینو (SHIB)
  •  الگوراند (ALGO)
  • لومن های ستاره ای (XLM)
  •  چند ضلعی (MATIC)
  •  DAI (DAI)
  • سوشی تعویض (SUSHI)

خرید و فروش و تجارت ارزهای دیجیتال

همانطور که گفتیم، این شرکت دو پلتفرم مختلف به نام‌ های Coinbase و Coinbase Pro را اجرا می‌ کند. هر کدام به شما امکان معامله و خرید و فروش ارزهای دیجیتال را با خدمات منحصر به فردی ارائه می‌ دهند.

خرید و فروش ارز در کوین‌ بیس

برای خرید و فروش ارز چند کلیک بیشتر فاصله ندارید. تجارت در Coinbase برای همه افراد بسیار آسان است، کوین‌ بیس در وب یا از طریق دستگاه‌ های تلفن همراه Android و iOS در دسترس است. اگر تا به حال سهام را از طریق یک کارگزاری آنلاین معامله کرده باشید، تجربه مشابهی را خواهید داشت.
بازار‌ ارز دیجیتال 24 ساعته کار می‌ کنند. بنابراین می‌ توانید در هر زمان وارد شوید و معامله کنید. خرید‌ها از طریق دارایی‌های موجود در حساب بانکی و یا کارت متصل به آن در دسترس شما قرار می‌گیرد. بسته به نحوه پرداخت شما برای خرید ارز، ممکن است هزینه‌ های اضافی اعمال شود. خرید‌ها فوراً به حساب شما واریز می‌ شوند.

کوین‌ بیس

Coinbase Pro

Coinbase Pro یک پلتفرم که منحصر برای معامله‌ گران حرفه‌ ای طراحی شده است، هر کسی که حساب Coinbase داشته باشد می‌تواند به نسخه حرفه‌ای ‌دسترسی داشته باشد و از آن استفاده کند این حساب انواع بیشتر از معاملات در اختیار شما قرار می‌ دهد.

امنیت Coinbase

کوین‌ بیس شیوه‌ های امنیتی پیشرفته را برای حفاظت از سپرده‌ ها و دارایی‌ های مشتریان به کار می‌ برد. با این وجود، هنگام استفاده از ارزدیجیتال همیشه خطراتی وجود دارد. بنابراین رعایت بهترین شیوه‌ های آنلاین برای حفاظت از اطلاعات حسابتان ضروری است.
قابل ذکر است که 98 درصد از دارایی‌ های مشتریان با ذخیره‌سازی سرد در شبکه‌ ای از صندوق‌ های امانات در سراسر دنیا به صورت آفلاین ذخیره می‌ شود که توسط پشتیبان‌ های دیجیتال و کاغذی پشتیبانی می‌ شود این پلتفرم از رمزگذاری و امنیت استاندارد بانکی برای وب‌ سایت خود استفاده می‌ کند. علاوه‌ بر این، برای جلوگیری از ورود دیگران به حسابتان از احراز هویت دو مرحله‌ ای استفاده می‌ شود. مگر آن که دسترسی فیزیکی به تلفن همراه شما داشته باشند.
علی‌ رغم همه‌ روش‌ های امنیتی قوی به کار رفته، هزاران کاربر، قربانی هکرها شده‌ اند و حساب‌ آن‌ ها به سرقت رفته است. استفاده از رمزهای تصادفی و منحصر به‌ فرد در وب‌ سایت‌ های مالی، مانند Coinbase برای جلوگیری از این نوع ضررها ضروری است. اگر کسی به ایمیل یا تلفن همراه شما دسترسی داشته باشد، می‌ تواند به حسابتان دسترسی پیدا کند بنابراین آن را خصوصی نگه دارید.

سایر صرافی‌ های ارزهای دیجیتال

بازار ارزهای دیجیتال با رقبا جدید به سرعت در حال پیشرفت است. همچنین می‌ توانید ارزدیجیتال خود را بدون یک صرافی متمرکز اصلی مانند Coinbase مدیریت کنید. رقبای اصلی Coinbase می‌توان از Gemini، Binance، KuCoin، FTX، Kraken نام برد.
بسیاری از علاقه‌ مندان به ارزهای دیجیتال از ترکیب چندین صرافی و کیف‌ پول‌ های رمزنگاری برای دسترسی به طیف گسترده‌ ای از ارزها، حفظ امنیت رمزنگاری خود و کاهش هزینه کارمزد خود استفاده می‌ کنند.

کوین‌ بیس

مقایسه Coinbase و Gemini با یکدیگر

Gemini یکی از سرسخت‌ ترین رقبای Coinbase است. در اینجا این دو شرکت را با هم مقایسه می‌کنیم. هر دو شرکت Coinbase و Gemini در ایالات‌ متحده مستقر هستند و با شبکه اجرای جرایم مالی FinCEN همکاری می‌ کنند.
Coinbase و Coinbase Pro با پلتفرم‌ های همچون Gemini و ActiveTrader قابل مقایسه هستند.

نتیجه‌ گیری

کوین‌ بیس یکی از بهترین پلتفرم‌ های خرید و فروش و تبادل ارز دیجیتال است به ویژه مبتدیانی که به تازگی مبادله‌ی ارز دیجیتال را شروع کرده‌اند به راحتی می‌ توانند از این پلتفرم استفاده کنند. اگر خواهان تجربه خرید و فروش ساده بدون نگرانی در مورد پیچیدگی کیف‌ پول‌ های خارجی و صرافی‌ های غیرمتمرکز هستید Coinbase گزینه‌ ای مناسب است.

امتیاز به این مطلب
اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید