وان کوین چیست؟ سرانجام وان کوین چه شد؟

وان کوین

خرید تتر

وان کوین ارز دیجیتالی بود که توسط خانم دکتر روجا ایگناتووا در ابتدای ماه ژوئن 2016 به عموم مردم معرفی شد و قرار بود جای بیت کوین را بگیرد. این خانم بازرگان با پوششی بسیار مجلل در سالن ومبلی لندن در پیش جمع زیادی از حضار ادعا کرد که برای رقابت با ارز بیت کوین ، ارز جدیدی به نام وان کوین اختراع کرده که به زودی به بزرگ ترین ارز دیجیتال جهان تبدیل شده و بیت کوین را به زمین خواهد زد.
از آن‌ جا که بیت کوین رشد بسیار زیادی داشت، سرمایه گذاران هیجان زده تشویق به بهره‌ مندی از این فرصت جدید و عجیب شدند. طبق مستندات بی‌ بی‌ سی مردم بریتانیا حدود سی میلیون یورو در نیمه اول سال 2016 میلادی برای سرمایه‌ گذاری روی وان‌ کوین هزینه کردند. تنها در طول یک هفته میزان سرمایه گذاری به دو میلیون یورو رسیده بود. پس از نمایش هیجان انگیز وِمبلی میزان سرمایه‌ گذاری از این هم فراتر رفت. در فاصله سه سال تا 2017 از ده ها کشور دیگر حدود 4 میلیارد یورو روی این رمز سرمایه گذاری شد. ولی سرمایه گذاران از موضوع دیگری خبر نداشتند.

بیشتر بخوانید : نحوه خرید بیت کوین

نحوه کارکرد ارز دیجیتال چگونه است؟

ابتدا بایستی از نحوه کارکرد ارز دیجیتال آگاهی پیدا کنید تا بدانید راز وان کوین چه بوده است. اولین نکته بسیار مهم این است که پول چیزیست که ارزش آن را اعتماد مصرف کنندگان تعیین می کند. در طول سالیان گذشته، چیزهایی مانند صدف، نمک، ابریشم و غیره به عنوان پول با ارزش برای داد و ستد بین مردم رد و بدل می شده‌است.
کارشناسان اقتصادی سال‌ ها به دنبال انتشار نوعی ارز دیجیتال بوده‌ اند که مستقل از تسلط دولت‌ کشورها باشد. ولی هر بار تلاش هایشان به شکست می‌ انجامید. زیرا به غیر از امکان جعل آن‌ ها، اعتماد مردم مصرف کننده را به همراه نداشتند. با اختراع بیت کوین، آرزوی آنان به انجام رسید. زیرا انتشار بیت کوین بر اساس بانک اطلاعاتی بلاک چین صورت می‌پذیرد که مانند یک دفتر کل عمل می‌ کند.
طبق ساختار بلاک چین کاربران این شبکه، هر یک کپی مستقلی از این دفتر را نزد خود دارند. هر تراکنشی که انجام گیرد قابل بازگشت نیست و تمام اطلاعات مربوط به آن در این شبکه ذخیره شده و هیچ دولت یا نهادی نمی‌تواند آن را تغییر دهد. تمام این روابط بر اساس قوانین ریاضیات انجام می‌گیرد و بنابراین امکان جعل کردن، هک کردن و دوباره خرج کردن بیت کوین وجود ندارد.
نکته اساسی این است که ماهیت ذاتی بانک‌‌ های اطلاعاتی بلاک‌ چین است، که‌ باعث می‌شود بیت‌ کوین به عنوان ارز دیجیتال دارای این قابلیت‌ ها گردد.

طرفداران اینگونه ارزها آن را به عنوان یک انقلاب ارزی می‌دانستند. آن‌ ها دیدند که این ارز توانایی آن را دارد که هر کسی بتواند با تلفن همراه و یا لپتاپ خود، مستقل از بانک‌ ها و پول ملی به خدمات بانکی دسترسی داشته و بتواند سریع تر به سمت ثروتمند شدن، پیش رود.

وان کوین

گسترش وان کوین از کجا آغاز شد؟

دکتر روجا ایده‌ خود را برای عرضه به توده مردم، از ارز دیجیتال گرفت که از این طریق بهره زیادی برد. ولی این ایده اشکالی به دنبال داشت. چهار ماه بعد از سخنرانی او دکتر ” بیورن بیرکه ” ، پیشنهاد عجیبی از یک استارت آپ در بلغارستان گرفت که حاضر است به او به عنوان کارشناس بلاک چین، مالکیت یک آپارتمان، یک خودرو، و حقوق بسیار بالای 250 هزار پوند در سال بدهد، تا بلاک چینی به نام وان کوین برایشان ایجاد نماید. بیرکه متعجب از اینکه وان کوین هنوز بلاک چینی ندارد، پیشنهادشان را رد کرد.
چند ماه قبل از این سخنرانی، جن مک آدام در گلاسکو، با شرکت در وبینار در مورد وان کوین صحبت و خبر از یک سرمایه گذاری پر ثمر داد. وبینارها به صورت مجازی از طریق نرم‌ افزارهای ویدیو کنفرانس اجرا می‌شوند. بنابراین یکی از روش‌ های فوق‌ العاده جذاب و پویا برای انتقال اطلاعات به مخاطبانی هستند که از لحاظ جغرافیایی در مناطق مختلف پراکنده‌اند. خبر از یک سرمایه گذاری پرثمر پیدا کرد.

سرانجام وان کوین چه شد؟

شرکت کنندگان در وبینار از رشد وان‌ کوین در حد رشد بیت‌ کوین و حتی بالا‌تر از آن بسیار خوش بین بودند و به جن مک آدام می گفتند که از اینکه توانست در این وبینار شرکت کند، خیلی خوش اقبال بوده‌است.
جن مک آدام از طریق وبینار از سوابق درخشان دکتر روجا آگاهی پیدا کرد. که فارغ التحصیل دانشگاه آکسفورد بوده، دکترایش را از کنستانز گرفته و با شرکت معتبر مک کنزی و شرکا کار می‌کرده و نمونه‌ ای فوق العاده از قدرت زنان است. پس تصمیم گرفت در آن سرمایه گذاری کند. بسته‌ های سرمایه گذاری که در وبینار ارائه شده‌بود، از 140 یورو تا 118 هزار یورو قیمت داشت. پس از مدتی 10 هزار یورو در وان کوین سرمایه گذاری کرد. او از دوستانش خواست که آن‌ ها هم تا حد 250 هزار یورو در این ارز سرمایه گذاری نمایند.

در واقع onecoin فریبی است که با پیچش دیجیتالی همراه شده و روایت جدیدی از نقشه هرمی پر نیرنگ قدیمی به وجود آورد و در کلاهبرداری و فریب افراد زیاد بسیار موفق گردید.

ارائه این ارز نمادی از دگرگونی‌ های پر سرعت تکنولوژیک است. هر فناوری جدیدی فرصت‌‌ ها و امکانات فوق العاده ای برای کسانی که آن را درک می‌کنند فراهم می‌‌سازد. ولی کسانی که آن را درک نمی‌کنند، ممکن است در خطر بهره کشی قرار گیرند.
دکتر روجا روی چند نقطه ضعف جامعه یعنی درماندگی، حرص، یا سردرگمی که باعث می‌شود گروهی از مردم روی وان‌ کوین شرط‌ بندی کنند، حساب کرده و از آن‌ ها برای درآمدزایی خود سوء استفاده کرد. او می‌دانست از آن‌ جا که انبوهی از اطلاعات درست و غلط در اینترنت وجود دارد، تشخیص حقیقت دشوار است. او فهمید که مدافعان جامعه یعنی قانون‌گذاران ، پلیس، و رسانه‌ها، برای درک onecoin دشواری زیادی خواهند داشت.

1/5 - (1964 امتیاز)
اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید